Type to search

Γιόγκα & Fitness Υγεία

Πόνοι στην πλάτη; Μην πάρεις παυσίπονα, κάνε γιόγκα!

Share

Μετά από χρόνια ερευνών οι ειδικοί φαίνεται να καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι μόνο τα παυσίπονα δεν είναι αρκετά για να αντιμετωπιστούν οι χρόνιοι πόνοι στην πλάτη και στη μέση. Χρειάζεται και γιόγκα!

Μόνο τα παυσίπονα δεν είναι αρκετά όταν υποφέρουμε από χρόνιους πόνους στο κάτω μέρος της πλάτης ή στη μέση. Είναι βέβαια σύνηθες, οι περισσότεροι που αντιμετωπίζουν τέτοιο πρόβλημα να απευθύνονται στο γιατρό τους προκειμένου να τους συνταγογραφήσει δυνατά παυσίπονα προκειμένου να ανακουφιστούν ή ακόμα χειρότερα να παίρνουν από μόνοι τους τα πιο δυνατά παυσίπονα που μπορούν. Ωστόσο σύμφωνα με το American College of Physicians (ACP Αμερικανικό Κολέγιο Ιατρών) κάτι τέτοιο θεωρείται εντελώς λανθασμένο τώρα πια επειδή ακριβώς προσφέρει προσωρινή ανακούφιση χωρίς να δίνει λύση στο πρόβλημα.

Γιόγκα η απάντηση στους πόνους της μέσης και της πλάτης

Το ACP πρόσφατα ανανέωσε τις οδηγίες του και παροτρύνει τους γιατρούς να αποφεύγουν τα φάρμακα για την αντιμετώπιση των χρόνιων πόνων στη μέση και το κάτω μέρος της πλάτης, εν αντιθέσει με τις συστάσεις του τα προηγούμενα χρόνια. Μάλιστα συνιστά οι γιατροί να προτρέπουν τους ασθενείς τους να χρησιμοποιούν εναλλακτικές μεθόδους, όπως η γιόγκα, η γυμναστική, ο βελονισμός, το θεραπευτικό μασάζ, οι θεραπείες με λέιζερ κ.ά. πριν καταφύγουν στην φαρμακευτική υποστήριξη. Επίσης συνιστά στους γιατρούς να συζητούν με τους ασθενείς τους και να τους ενημερώνουν ότι οι πόνοι στην πλάτη με το χρόνο βελτιώνονται όποια θεραπεία και αν ακολουθήσουν.

Όταν οι πόνοι στην πλάτη είναι χρόνιοι, η γιόγκα μπορεί να είναι η λύση.

Δυνατός κορμός, ευλύγιστη σπονδυλική στήλη

Ο Santhosh Thomas, D.O., διευθυντής στο ιατρικό τμήμα του Center for Spine Health στην Cleveland Clinic λέει ότι ιδιαίτερα η γιόγκα μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της συγκεκριμένης πάθησης αφού αυξάνει την ευκινησία της σπονδυλικής στήλης και δυναμώνει τον κορμό. «Αυτά τα δύο προβλήματα συναντιόνται συχνά σε άτομα με χρόνιους πόνους» λέει και συμπληρώνει ότι η περισσότερη σωματική άσκηση και η ενδυνάμωση των μυών του κορμού βοηθά όχι μόνο στην αντιμετώπιση του πόνου αλλά και στην πρόληψη μελλοντικών πόνων στην πλάτη.

Προσοχή!

Οι παραπάνω συστάσεις θα πρέπει να ακολουθούνται στην περίπτωση χρόνιων πόνων στην πλάτη και όχι ενός ξαφνικού, οξέως πόνου όπως π.χ. αν σηκώσουμε ένα μεγάλο βάρος. Αν συμβεί αυτό θα πρέπει να επισκεφτούμε το γιατρό μας και να κάνουμε ότι μας συμβουλεύσει. Πάντως σε κάθε περίπτωση καλό είναι να συμβουλευόμαστε το γιατρό μας πριν ξεκινήσουμε γιόγκα ή κάποιο άλλο είδος άσκησης.

Tags

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *