Type to search

Γιόγκα & Fitness

Ποια είναι η καλύτερη ώρα της ημέρας για γιόγκα -Τα υπέρ και κατά 

Share

Νωρίς το πρωί; Μεσημέρι ή αργά το απόγευμα; Ποια είναι η καλύτερη ώρα της ημέρας για γιόγκα; Εξαρτάται… Δες ποια είναι τα υπέρ και τα κατά κάθε χρονικού διαστήματος.

Μία από τις πιο συνηθισμένες ερωτήσεις των περισσότερων μαθητών γιόγκα είναι το ποια είναι η καλύτερη ώρα της ημέρας για πρακτική. Δεν νομίζω ότι υπάρχει απόλυτη απάντηση σε αυτό. Πρόκειται για τόσο προσωπικό ζήτημα που τελικά μόνο η ίδια μπορείς να το αποφασίσεις γνωρίζοντας τις προτιμήσεις σου, το τι περιμένεις από το μάθημα και το ποιες ανάγκες έχεις. Κάθε στιγμή έχει τη δική της ομορφιά, τα δικά της πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. 

Ποια είναι η καλύτερη ώρα για γιόγκα

Να θυμάσαι πάντα ότι μεγαλύτερη σημασία από το να βρεις την καλύτερη ώρα για γιόγκα, έχει το να κάνεις γιόγκα ακόμα και αν δεν είναι όλα τέλεια.  

Πρωί

Παραδοσιακά θεωρείται η καλύτερη ώρα για πρακτική γιόγκα. Ωστόσο δεν σημαίνει ότι σου ταιριάζει. 

Υπέρ: 

  • Είναι η αρχή της μέρας οπότε οι υποχρεώσεις της ημέρας δεν θα σταθούν εμπόδιο στην πρακτική σου.
  • Είσαι φρέσκια και ξεκούραστη, το ίδιο και το μυαλό σου. 
  • Ξεκινάς δυναμικά τη μέρα σου.
  • Κάποια είδη γιόγκα όπως π.χ. η Κουνταλίνι θεωρούν την πρωινή πρακτική σχεδόν ιερή. 
  • Η γιόγκα σε βοηθά να ανεβάσεις τα επίπεδα ενέργειά σου. 

Κατά:

  • Εάν δεν είσαι πρωινός τύπος, δεν θα περάσεις και πολύ καλά. Υπάρχουν δε, πολλές πιθανότητες εάν δεσμευτείς σε αυτή την ώρα να μην καταφέρνεις να ξυπνάς και να χάνεις πολλές πρακτικές.
  • Η σπονδυλική στήλη αλλά και ολόκληρο το σώμα είναι λιγότερο ευλύγιστα το πρωί. 
  • Το σώμα δεν έχει ενεργοποιηθεί αρκετά και υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού. 

Μεσημέρι

Το στομάχι θα πρέπει να είναι άδειο προκειμένου να κάνουμε πρακτική, πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να έχουμε γευματίσει τουλάχιστον 2-3 ώρες πριν. Οπότε παραδοσιακά το μεσημέρι δεν θεωρείται και η καλύτερη ώρα της ημέρας για γιόγκα.

Υπέρ:

  • «Σπάει» η μέρα μας στη μέση κάνοντας κάτι δημιουργικό και ευχάριστο και συνεχίζουμε αναζωογονημένοι.
  • Εκλύονται ενδορφίνες (οι ορμόνες της ευτυχίας), ανεβαίνει η διάθεσή μας και γλιτώνουμε το μεσημεριανό ενεργειακό τέλμα.
  • Μας βοηθά να βάλουμε σε τάξη τις σκέψεις μας, να καθαρίσει το μυαλό μας και να αντιμετωπίσουμε τις υπόλοιπες υποχρεώσεις μας με διαύγεια πνεύματος.

Κατά:

  • Είναι πολύ πιθανό ότι δεν θα αντέξουμε και θα φάμε μεσημεριανό με αποτέλεσμα ή να χάσουμε εντελώς την πρακτική μας ή να την κάνουμε με γεμάτο στομάχι.
  • Εάν είμαστε ήδη πολύ κουρασμένοι μπορεί να χάσουμε εντελώς την ενέργειά μας και να δυσκολευτούμε με τις υποχρεώσεις μας. 

Απόγευμα – Βράδυ

Για πολλούς γιόγκι αυτές οι ώρες της ημέρας θεωρούνται ιδανικές για λιγότερο δυναμικά είδη γιόγκα όπως είναι η γιν, η restorative και η νίντρα επειδή βοηθούν το σώμα και το πνεύμα να χαλαρώσει και μπαίνουμε σε διαδικασία ύπνου.

Υπέρ:

  • Μπαίνουμε σε διαδικασία ύπνου. 
  • Μας βοηθά να τακτοποιήσουμε τις σκέψεις μας και να γαληνέψουμε το νου μας. 
  • Αποβάλλουμε το άγχος μας.
  • Το σώμα μας είναι πιο χαλαρό αργά το απόγευμα και μας είναι πιο εύκολες οι άσανα που απαιτούν ευλυγισία.
  • Χαλαρώνει το σώμα από τις εντάσεις της ημέρας. 

Κατά:

  • Μπορεί να είμαστε πολύ κουρασμένοι για να κάνουμε πιο δυναμικές πρακτικές όπως π.χ. αστάνγκα ή βινιάσα.
  • Είναι πολύ πιθανό ότι θα αναβάλλουμε την πρακτική μας επειδή θέλουμε να βγούμε μια βόλτα με φίλους ή να πάμε σινεμά.
  • Είμαστε κουρασμένοι και μπορεί να μας πάρει ο ύπνος εύκολα εάν κάνουμε κάποιο πιο χαλαρό είδος γιόγκα όπως π.χ. γιν ή νίντρα.

Εν κατακλείδι…

Όπως καταλαβαίνεις δεν υπάρχει μια τέλεια απάντηση στην ερώτηση: «Ποια είναι η καλύτερη ώρα της ημέρας για να κάνω γιόγκα». Η καλύτερη ώρα είναι αυτή που νιώθεις εσύ καλύτερα ανάλογα με τον τρόπο ζωής και τη διάθεσή σου. Θα δεις ότι κάποιες μέρες θα θέλεις να κάνεις γιόγκα στις 7 το πρωί και κάποιες άλλες στις 9 το βράδυ, και δεν υπάρχει τίποτα το κακό ή το λάθος σε αυτό! Σαν γενικό κανόνα πάντως και έχοντας υπόψη τα παραπάνω, για τους περισσότερους οι πρωινές ώρες θεωρούνται καλύτερες για πιο δυναμικά είδη γιόγκα όπως π.χ. η βινιάσα και η αστάνγκα ενώ οι βραδινές για πιο χαλαρά. Όποτε νιώθεις το στρωμάτακι σου να σε φωνάζει, μην διστάζεις! Άκουσέ το και κάνε πρακτική. Μετά θα σε ευγνωμονείς.

Δες εδώ 10 λόγους που είναι καλό να κάνεις γιόγκα σύμφωνα με την επιστήμη.

Tags:

Μπορεί να σας αρέσουν

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *