Type to search

Γιόγκα & Fitness

Γιατί δυσκολεύεσαι στη Στάση Παιδιού στη γιόγκα και πώς θα βελτιωθείς

Share

Μπορεί να θεωρείται μια από τις κατεξοχήν στάσεις χαλάρωσης στη γιόγκα, ωστόσο η Στάση Παιδιού (Balasana, Child’s pose) κάποιους τους δυσκολεύει αρκετά και την βρίσκουν κάθε άλλο παρά άνετη. Δες ποιες είναι οι αιτίες που μπορεί να συμβαίνει αυτό και πώς μπορείς να το βελτιώσεις.

Πάντα έβρισκα τη Στάση Παιδιού (Balasana, Child’s pose) ιδιαίτερα χαλαρωτική και ανακουφιστική για τη σπονδυλική στήλη και το κάτω μέρος της πλάτης ιδιαίτερα.

  • Θεωρείται ιδιαίτερα ευεργετική για τη διάταση των ισχίων, των μηρών, της σπονδυλικής στήλης, των αστραγάλων και των γονάτων.
  • Ανακουφίζει από την κούραση.
  • Ηρεμεί το σώμα και το νου.
  • Και τέλος (όπως λέμε πάντα όλοι οι δάσκαλοι της γιόγκα) μπορεί να μπει κάποιος στη στάση αυτή σε οποιοδήποτε σημείο του μαθήματος δεν νιώθει πολύ καλά ή θέλει να ξεκουραστεί.

Πρόσεξα όμως ότι αρκετοί μαθητές μου δεν την θεωρούν ούτε ιδιαίτερα ανακουφιστική, ούτε ανώδυνη. Αντίθετα παραπονιούνται για δυσφορία ή ακόμα και πόνο σε διάφορα σημεία του σώματός τους. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι (όπως μας διδάσκει και η γιόγκα) το κάθε σώμα είναι διαφορετικό και τίποτα δεν μπορεί να ισχύει ακριβώς το ίδιο για όλους. Ας δούμε λοιπόν πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν τα πιο συνηθισμένα προβλήματα στη Balasana.

Συμβουλή για αρχάριους

Εάν αναρωτιέσαι γιατί ακριβώς θα βρεθείς με το μέτωπο στο πάτωμα και πώς θα καταφέρεις να σηκωθείς από τη Στάση Παιδιού, μπορείς να δοκιμάσεις στην αρχή να το κάνεις στην άνεση του κρεβατιού σου. Πολύ πιθανόν μάλιστα το μαλακό στρώμα να ανακουφίσει τους πόνους στις αρθρώσεις και ιδίως στα γόνατα για τους οποίους διαμαρτύρονται οι περισσότεροι.

Τα βασικότερα προβλήματα στη Στάση Παιδιού (Balasana, Child’s pose) και τι μπορεί να σημαίνουν

Εάν νιώθεις: σφίξιμο ή τσίμπημα ή πόνο στους γοφούς και στα ισχία
Το πρόβλημα πιθανώς είναι: Έχεις περιορισμένη κινητικότητα στα ισχία

Για να εκτελέσεις σωστά τη Στάση του Παιδιού χρειάζεται επαρκή κινητικότητα του ισχίου, και ιδιαίτερα κάμψη ισχίου ή με απλά λόγια η προσέγγιση του μηρού κοντά στον κορμό. Για μερικούς ανθρώπους αυτό είναι ιδιαίτερα επώδυνο στην περιοχή των ισχίων ή στη βουβωνική χώρα.
Τι να κάνεις: Ξεκίνα από απλές διατάσεις για τη βελτίωση της κάμψης ισχίου, οι οποίες -αν τις κάνεις καθημερινά- μπορούν πραγματικά να σε βοηθήσουν.

Εάν νιώθεις: πόνο στα γόνατα, στο σημείο που ακουμπούν στο στρωματάκι
Το πρόβλημα πιθανώς είναι: χρειάζεσαι πιο μαλακιά επιφάνεια

Για τον πόνο στα γόνατα θα μπορούσε να ευθύνεται δυσκαμψία στην άρθρωση ή κάποια αρθρίτιδα. Καλύτερα ωστόσο να μην προτρέχουμε και να αφήνουμε τους γιατρούς να κάνουν διαγνώσεις. Για τους περισσότερους η κατάσταση βελτιώνεται με τη χρήση ενός πολύ λεπτού μαξιλαριού κάτω από τα γόνατα ή διπλώνοντας το στρωματάκι της γιόγκα 2-3 φορές και ακουμπώντας τα γόνατα επάνω, ή με μια χοντρή πετσέτα ή κάνοντας την στάση στο κρεβάτι. Εάν ο πόνος είναι πολύ έντονος και δεν σε ανακουφίζει τίποτα από τα παραπάνω, ίσως πρέπει να επισκεφτείς τον γιατρό σου γιατί μπορεί να έχεις αρθρίτιδα ή κάποιο τραυματισμό. Μια άλλη περίπτωση είναι να έχεις κάποια δυσκαμψία στην άρθρωση και να μην μπορείς να λυγίσεις εντελώς το γόνατό σου. Σε αυτή την περίπτωση θα σε βοηθούσε να τυλίξεις μια πετσέτα ρολό και να την τοποθετήσεις στο πίσω μέρος της άρθρωσης του γονάτου. Έτσι θα μπορούσες να μπεις στη στάση χωρίς να ασκείται τόσο μεγάλη πίεση στην άρθρωση και να πονάς.

Εάν νιώθεις: πόνο στα πέλματα ή στις γάμπες
Το πρόβλημα πιθανώς είναι: στους αστραγάλους

Οι αστραγάλοι μας κινούνται κυρίως με δύο τρόπους: Κάνοντας ραχιαία κάμψη (γνωστή και ως “τσαρούχι”) που δηλαδή έρχονται τα δάχτυλα των ποδιών προς τις γάμπες και πελματιαία κάμψη (κοινώς και ως “μύτες”) που δηλαδή πιέζουμε τα δάχτυλα των ποδιών μακριά από τις γάμπες μας. Στη Στάση του Παιδιού απαιτείται βαθιά πελματιαία κάμψη, κάτι που για πολλούς είναι δύσκολο αν όχι αδύνατο.

Εάν δεν μπορείς να μπεις βαθιά στη στάση ή δεν ακουμπούν οι γλουτοί στις φτέρνες.
Το πρόβλημα πιθανώς είναι: Χρειάζεται να βελτιωθεί η κινητικότητα της σπονδυλικής στήλης

Ο πιο συνηθισμένος λόγος που κάποιος δεν μπορεί να μπει ολοκληρωμένα στη στάση μέχρι να ακουμπήσουν οι γλουτοί του στις φτέρνες, είναι επειδή οι μύες της πλάτης του είναι σφιγμένοι. Στη Στάση Παιδιού οι μύες αυτοί επιμηκύνονται και διατείνονται αρκετά, και αν είναι σφιχτοί κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατό. Μια άλλη αιτία μπορεί να είναι μια κάπως δύσκαμπτη σπονδυλική στήλη που εμποδίζει την πλήρη εκτέλεση της στάσης. Δοκίμασε να αλλάξεις λίγο την στάση τοποθετώντας τα χέρια σου σε μια υπερυψωμένη επιφάνεια όπως π.χ. σε τουβλάκια της γιόγκα ή χοντρά βιβλία ή διπλωμένες πετσέτες. Αυτό θα μειώσει τη διάταση της πλάτης και θα μπορέσεις να βυθιστείς πιο βαθιά στη στάση. Σιγά σιγά καθώς θα γίνεσαι πιο ευέλικτη θα μπορέσεις να ακουμπήσεις τα χέρια στο πάτωμα.

Tags

Μπορεί να σας αρέσουν

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *