Type to search

Γιόγκα & Fitness Υγεία

Ξέρεις ποιος είναι ο σωματότυπός σου; Κάνε το τεστ!

Share

Εκτομορφικός; Μεσομορφικός; Ενδομορφικός; Ή μήπως κάτι ενδιάμεσο; Κάνε το τεστ, βρες τον σωματότυπό σου και δες ποιο είδος διατροφής και φίτνες σού ταιριάζει. 

1. Απαντώντας όσο πιο αντικειμενικά μπορείς ποιο από τα πιο κάτω κυριαρχεί περισσότερο στο σώμα σου;

  • Α. Ο σκελετός μου.
  • Β. Οι μύες μου.
  • Γ. Το λίπος μου.

2. Τι πλάτος έχουν οι ώμοι σου σε σχέση με τη λεκάνη σου;

  • Α. Οι ώμοι μου είναι πιο στενοί.
  • Β. Έχουν περίπου το ίδιο πλάτος με τη λεκάνη μου.
  • Γ. Είναι πιο πλατιοί οι ώμοι από τη λεκάνη μου. 

3. Ποιο από τα παρακάτω αντικείμενα μοιάζει περισσότερο με το σχήμα του σώματός σου;

  • Α. Ένα ξύλινο απλό μολύβι. 
  • Β. Μια κλεψύδρα.
  • Γ. Ένα αχλάδι.

4. Εάν προσπαθήσεις με τον αντίχειρα και τον μέσο του χεριού σου να τυλίξεις τον καρπό του άλλου σου χεριού τότε:

  • Α. Το μεσαίο μου δάχτυλο θα περισσεύει λίγο.
  • Β. Το μεσαίο μου δάχτυλο και ο αντίχειράς μου θα ακουμπάνε (είτε άνετα είτε με μια σχετική ευκολία).
  • Γ. Υπάρχει ένα κενό ανάμεσα στα δυο μου δάχτυλα.

5. Όσον αφορά το βάρος σου, ποια από τις παρακάτω φράσεις σε περιγράφει καλύτερα;

  • Α. Δυσκολεύομαι ιδιαίτερα να πάρω βάρος είτε σε μυς είτε σε λίπος.
  • Β. Παίρνω βάρος σχετικά εύκολα, αλλά το ίδιο εύκολα το χάνω.
  • Γ. Παίρνω εύκολα βάρος και δύσκολα το χάνω. 

6. Όταν ολοκλήρωσες την ανάπτυξή σου μετά την εφηβεία, πώς έμοιαζε το σώμα σου;

  • Α. Είχα λεπτή και μακριά φιγούρα.
  • Β. Ήμουν μυώδης και δυνατή.
  • Γ. Ήμουν αφράτη και γεματούλα.

7. Εάν γυμνάζεσαι τακτικά και σταματούσες για μερικούς μήνες, πώς θα ήταν το σώμα σου;

  • Α. Θα έχανα γρήγορα τον μυϊκό μου τόνο και τη δύναμή μου.
  • Β. Δεν θα άλλαζε και πολύ το σώμα μου.
  • Γ. Το σώμα μου θα γινόταν πιο αφράτο και μάλλον θα έπαιρνα βάρος.

8. Εάν δοκίμαζες ένα στενό τζιν παντελόνι σε ποιο σημείο του σώματός σου θα δυσκολευόσουν να το ανεβάσεις;

  • Α. Σε κανένα. Στην πραγματικότητα χρειάζομαι σχεδόν πάντα ζώνη για να μου στέκονται καλά τα τζιν. 
  • Β. Με λίγο παραπάνω τράβηγμα θα κατάφερνα να το ανεβάσω από τα μυώδη πόδια μου.
  • Γ. Θα δυσκολευόμουν να το περάσω από τους γλουτούς και την κοιλιά μου.

9. Εάν το παρακάνεις με τους υδατάνθρακες (π.χ. φας πολλά κομμάτια πίτσα ή μακαρόνια με σάλτσα) πώς νιώθεις μετά;

  • Α. Το ίδιο όπως πάντα.
  • Β. Σε γενικές γραμμές δεν έχω πρόβλημα. Ωστόσο ίσως να νιώθω λίγο πιο φουσκωμένη την κοιλιά μου.
  • Γ. Τις περισσότερες φορές μετά νιώθω κάπως κουρασμένη και μπορεί να είμαι σαν πρησμένη για ώρες μετά.

10. Πώς θα περιέγραφες τη δομή του σκελετού σου;

  • Α. Έχω μικρό σκελετό.
  • Β. Έχω μεσαίο σκελετό.
  • Γ. Έχω φαρδύ σκελετό.

Πώς θα βρεις τον σωματότυπό σου

Άθροισε τα Α, Β και Γ των απαντήσεών σου. Εάν έχεις επιλέξει περισσότερα Α είσαι εκτομορφικός, αν Β είσαι μεσομορφικός και αν Γ είσαι ενδομορφικός. Εάν πάλι οι απαντήσεις σου είναι μοιρασμένες ή σχεδόν μοιρασμένες ανάμεσα σε δύο (π.χ. πέντε Α και πέντε Β, ή έξι Α και τέσσερα Β) τότε ανήκεις σε έναν ενδιάμεσο σωματότυπο. Εάν λοιπόν βρίσκεσαι ανάμεσα στα Α και στα Β τότε είσαι εκτο-μεσομορφικός. Αν οι απαντήσεις σου είναι ανάμεσα στα Β και στα Γ είσαι μεσο-ενδομορφικός, ενώ αν είσαι ανάμεσα στα Α και Γ είσαι εκτο-ενδομορφικός. 

Τι σημαίνει ο κάθε σωματότυπος

Εκτομορφικός

Σε γενικές γραμμές οι εκτομορφικοί τύποι είναι μακριοί και αδύνατοι με μακριά πόδια και χέρια, και στενούς ώμους και λεκάνη. Τείνουν να είναι αδύνατοι, χωρίς πολύ λίπος ή έντονους μυς. Επειδή έχουν γρήγορο μεταβολισμό καίνε γρήγορα θερμίδες γι’ αυτό και συνήθως πεινούν κατά τη διάρκεια τις μέρας, ωστόσο δύσκολα παίρνουν βάρος ή χτίζουν μυς όσο συχνά ή πολύ και να φάνε. (Αν θέλεις να δεις πώς μπορείς να πάρεις βάρος με υγιεινό τρόπο δες εδώ).

Μεσομορφικοί

Μυώδεις είναι η λέξη που περιγράφει καλύτερα του μεσομορφικούς. Η φιγούρα τους είναι μεσαίου μεγέθους με πλατιούς ώμους, στενή μέση, δυνατά χέρια και πόδια και αρκετό λίπος. Έχουν την τάση να αποκτούν εύκολα μυς γι’ αυτό και συχνά παίρνουν περισσότερες θερμίδες από τους άλλους προκειμένου να τους διατηρήσουν -οι μύες καίνε περισσότερες θερμίδες από το λίπος. Επίσης εξαιτίας των μυών τους καταναλώνουν και περισσότερες πρωτεΐνες. Σε γενικές γραμμές δεν έχουν δυσκολία να χάσουν ή να πάρουν βάρος.

Ενδομορφικοί

Εξαιτίας της πιο μεγάλης σωματοδομής τους καθώς και του αυξημένου ποσοστού λίπους που έχουν οι γυναίκες αυτού του τύπου συνήθως χαρακτηρίζονται και ως «νταρντάνες» ή τροφαντές. Οι άντρες τείνουν να είναι «στρογγυλοί». Συνήθως έχουν στενούς ώμους και πιο πλατιά λεκάνη, με το βάρος τους να έχει την τάση να μαζεύεται στο κάτω μέρος του σώματος, στην κοιλιά, τη λεκάνη και τους μηρούς. Δυσκολεύονται να χάσουν βάρος, ωστόσο με την κατάλληλη δίαιτα και γυμναστική τα καταφέρνουν. (Εάν θέλεις να δεις πώς μπορείς να χάσεις βάρος από την κοιλιά δες εδώ, ενώ από τους μηρούς και τα μπράτσα εδώ).

Εκτο-μεσομορφικοί (Α & Β)

Αρκετά συνηθισμένος σωματότυπος στους αθλητές όπου το σώμα είναι μυώδες και ταυτόχρονο ωραίο αισθητικά. Στην πραγματικότητα οι εκτο-μεσομορφικοί τείνουν να μοιάζουν με μοντέλα γυμναστικής σαν αυτά που φιγουράρουν στο εξώφυλλο του Sports Illustrated. Συχνά είναι μυώδεις, με το θώρακα και τον κορμό να σχηματίζουν το σχήμα V (φαρδιοί ώμοι και στήθος, στενή μέση), λεπτοί, με ωραίους γραμμωτούς μυς, μακριά πόδια και χέρια.

Μεσο-ενδομορφικοί (Β & Γ)

Θεωρείται ο πιο συνηθισμένος τύπος. Είναι ο σωματότυπος που είναι συνηθέστερος στους μπόντι μπίλνερ και στους αθλητές σε σπορ σωματικής επαφής και σύγκρουσης (contact sport) όπως π.χ. το αμερικάνικο ποδόσφαιρο κ.ά. Οι μεσο-ενδομορφικοί έχουν γεροδεμένα χέρια και πόδια, φαρδύ στήθος και θώρακα, φαίνονται δυνατοί αλλά οι μυς τους δεν μοιάζουν σμιλευμένοι όπως στην πιο πάνω κατηγορία. Αυτό συμβαίνει επειδή τείνουν να κάνουν κατακράτηση νερού, ενώ οι μυς τους καλύπτονται με λίπος. Μπορούν να αποκτήσουν πιο εκλεπτυσμένη εμφάνιση με ασκήσεις αντιστάσεων, αεροβική άσκηση και ειδική διατροφή προκειμένου να χάσουν το επιπλέον λίπος. (Εάν θέλεις να δεις με ποιες τροφές μπορείς να τρως χωρίς να παχαίνεις δες εδώ).

Εκτο-ενδομορφικοί (Α & Γ)

Θεωρείται ότι ο συγκεκριμένος σωματότυπος οφείλεται περισσότερο στις κακές διατροφικές συνήθειες και όχι ότι κάποιος έχει γεννηθεί έτσι. Πρόκειται δηλαδή για έναν εκτομορφικό ο οποίος εξαιτίας των κακών διατροφικών επιλογών, της πολυφαγίας, του καθιστικού τρόπου ζωής έχει γίνει ενδομορφικός. Έχει μακριά άκρα, μικρή διάπλαση σκελετού, κορμό με αρκετό λίπος, πεσμένο στήθος, πλαδαρά χέρια και πόδια από την έλλειψη άσκησης. Προκειμένου να βελτιώσει την φυσική του κατάσταση, την υγεία και την αναλογία μυών – λίπους στο σώμα του χρειάζεται να κάνει ασκήσεις αντιστάσεων προκειμένου να χτίσει μυς και να ενεργοποιήσει τον μεταβολισμό του. Επειδή συνήθως πάσχουν από αντίσταση στην ινσουλίνη ο οργανισμός τους δεν «καίει» εύκολα υδατάνθρακες. Είναι καλύτερο η διατροφή τους να ενισχυθεί με περισσότερες πρωτεΐνες, μέτριες ποσότητες υγιών λιπαρών και πολύ λίγους υδατάνθρακες, τουλάχιστον μέχρι να επανέλθει η ισορροπία. 

 

Tags

Μπορεί να σας αρέσουν

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *