Type to search

Υγεία

Τα σημάδια που φανερώνουν ότι έχεις έλλειψη σε βιταμίνες

Share

Μια δίαιτα φτωχή σε θρεπτικά συστατικά μπορεί να έχει ως συνέπεια πολλά ανεπιθύμητα συμπτώματα. Δεν είναι παρά οι προειδοποιήσεις που μας στέλνει ο οργανισμός μας προκειμένου να αντιληφθούμε ότι κάτι δεν πάει καλά. Τα πιο κάτω σημάδια είναι τα πιο συνηθισμένα προκειμένου να μας ειδοποιήσει ότι έχουμε κάποια έλλειψη σε βιταμίνες.

Προβλήματα στη νυχτερινή όραση, λευκά στίγματα στα μάτια

Η έλλειψη βιταμίνης Α συχνά συνδέεται με μια πάθηση που ονομάζεται νυχτερινή τύφλωση και μειώνει την ικανότητα των ατόμων να βλέπουν στο σκοτάδι ή στο λίγο φως. Εάν δεν αντιμετωπιστεί εγκαίρως μπορεί στο μέλλον να οδηγήσει σε τύφλωση. Επίσης η έλλειψή της συνδέεται με την εμφάνιση μικρών λευκών κηλίδων γνωστές και ως κηλίδων Bitot.
Που θα την βρεις: Όλα τα πορτοκαλί και κίτρινα φρούτα και λαχανικά είναι πλούσια σε βιταμίνη Α. Επίσης θα την βρεις στα γαλακτοκομικά, τα αβγά, το ψάρι, τα φυλλώδη λαχανικά, το κρέας.

Έλκη στο στόμα, σκίσιμο στα άκρα των χειλιών

Τις περισσότερες φορές σημαίνουν έλλειψη σε βιταμίνη του συμπλέγματος Β ή σίδηρο.
Που θα την βρεις: Τροφές πλούσιες σε σίδηρο είναι το κρέας, το κοτόπουλο, οι φακές και τα όσπρια, τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, οι ξηροί καρποί και οι σπόροι κ.ά. Βιταμίνες του συμπλέγατος Β θα βρεις στις πιο πάνω τροφές καθώς επίσης και στα αβγά, στα γαλακτοκομικά, στα λαχανικά, στα δημητριακά ολικής άλεσης. 

Εύθραυστα νύχια και μαλλιά

Το πιθανότερο είναι ότι έχουμε έλλειψη σε βιοτίνη ή βιταμίνη Β7 όπως είναι γνωστή. Βοηθά το σώμα να μετατρέπει την τροφή σε ενέργεια και η έλλειψή της συνοδεύεται από αδύναμα και εύθραυστα νύχια και μαλλιά, κούραση, μυϊκούς πόνους, κράμπες. Οι έγκυες, οι καπνιστές, όσοι καταναλώνουν πολύ αλκοόλ, παίρνουν αντιβιοτικά για μεγάλο χρονικό διάστημα, καθώς και όσοι πάσχουν από πεπτικές ασθένειες όπως η νόσος του Crohn διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο.
Που θα την βρεις: Τροφές πλούσιες σε βιοτίνη είναι ο κρόκος του αβγού, το κρέας βιολογικής εκτροφής, το ψάρι, τα γαλακτοκομικά, οι ξηροί καρποί και οι σπόροι, το σπανάκι, το μπρόκολο, το κουνουπίδι, οι γλυκοπατάτες, τα δημητριακά ολικής άλεσης, οι μπανάνες.

Τριχόπτωση

Διατροφή φτωχή σε σίδηρο, ψευδάργυρο, λινολεϊκό οξύ και άλφα λινολεϊκό οξύ, βιταμίνες Β3 και Β7 συνδέονται με την εμφάνιση τριχόπτωσης θεωρούν οι ειδικοί.
Που θα την βρεις: Κρέας, ψάρι, αβγά, όσπρια, φυλλώδη λαχανικά, ξηροί καρποί, δημητριακά ολικής άλεσης, σπόροι είναι πολύ καλές πηγές των πιο πάνω βιταμινών και ιχνοστοιχείων.

Πιτυρίδα και φαγούρα στο τριχωτό της κεφαλής

Αν και οι ειδικοί δεν γνωρίζουν γιατί, ωστόσο θεωρούν ότι για την πιτυρίδα καθώς και την σμηγματορροϊκή δερματίτιδα ευθύνεται η κακή διατροφή και η έλλειψη βιταμινών και ιχνοστοιχείων όπως νιασίνη (Β3), ριβοφλαβίνη (Β2), Β6, ψευδάργυρος.
Που θα την βρεις: Όσπρια, λαχανικά, ξηροί καρποί, σπόροι, δημητριακά ολικής άλεσης, γαλακτοκομικά, ψάρι, θαλασσινά, πουλερικά, κρέας.  

Ούλα που ματώνουν

Αν έχεις ούλα που ματώνουν και δεν ευθύνεται ο τρόπος που τα βουρτσίζεις, το πιθανότερο είναι ότι έχεις έλλειψη βιταμίνης C. Σε ακραίες περιπτώσεις υπάρχει μάλιστα περίπτωση να πέσουν τα δόντια. Άλλες ενδείξεις έλλειψης βιταμίνης C είναι επίσης το αδύναμο ανοσοποιητικό, οι αδύναμοι μύες, η κούραση και ο λήθαργος, οι μελανιές, η αργή επούλωση των πληγών, ξηρό δέρμα με έντονο κνησμό.
Που θα την βρεις: Που αλλού; Στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά.  

Τραχειά εξογκώματα στο δέρμα

Οι Αγγλοσάξωνες το ονομάζουν «δέρμα κοτόπουλου», η επιστημονική του ονομασία είναι θυλακική υπερκεράτωση (keratosis pilaris). Εμφανίζεται συχνότερα στην πλάτη και στις άκρες των μπράτσων, αλλά εντοπίζεται και στους μηρούς, στα χέρια και στις κορυφές των ποδιών, των λαγόνων, στα οπίσθια, ή άλλο μέρος του σώματος. Αν και η εμφάνισή της συνδέεται κυρίως με γενετικούς λόγους, ωστόσο έχει διαπιστωθεί ότι εμφανίζεται και σε άτομα με έλλειψη σε βιταμίνη Α και C. 

Tags:

Μπορεί να σας αρέσουν

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *