Type to search

Γιόγκα & Fitness Υγεία

Πόσο ευλύγιστη είναι η σπονδυλική σου στήλη; Κάνε το τεστ

Share

Μπορεί να μην το έχεις καταλάβει ακόμα, αλλά η σπονδυλική μας στήλη χάνει την ευλυγισία της καθώς περνούν τα χρόνια. Πόσο ευλύγιστη είναι η δική σου;

Η σπονδυλική μας στήλη αρχίζει να γερνά και να χάνει την ευλυγισία της ήδη από τη δεκαετία των ’20 και των ’30, συνεχίζει μέχρι και το τέλος της ζωής μας. «Όλοι μας υφιστάμεθα εκφυλιστικές αλλαγές» λέει ο γιατρός  Kush Goyal, MD ειδικευμένος στις παθήσεις της σπονδυλικής στήλης. «Αλλά τα καλά νέα είναι ότι οι αλλαγές αυτές δεν προκαλούν πάντα σοβαρά προβλήματα». Σύμφωνα με τον ίδιο οι αλλαγές αυτές είναι φυσιολογικές και ενώ κάποιοι μπορεί να μην έχουν καθόλου συμπτώματα, κάποιοι άλλοι μπορεί να έχουν πόνους στην πλάτη ή/και πόδια.

Σπονδυλική στήλη και ηλικία

«Έχεις την ηλικία της σπονδυλικής σου στήλης» έλεγε ο Τζόζεφ Πιλάτες, ιδρυτής της ομώνυμης μεθόδου εκγύμνασης. «Εάν η σπονδυλική σου στήλη είναι δύσκαμπτη στα 30, είσαι γέρος. Εάν είναι ευλύγιστη στα 60, είσαι νέος». Υγιής είναι η σπονδυλική στήλη που κινείται και όσο πιο ευλύγιστη είναι τόσο πιο υγιής είναι. Οι ατέλειωτες ώρες μπροστά στον υπολογιστή και στην τηλεόραση δεν της κάνουν καλό, επηρεάζουν την κινητικότητά της πολύ περισσότερο από ότι φαντάζεσαι.

Ένα απλό τεστ ευλυγισίας

Πώς μπορούμε να τσεκάρουμε εύκολα και γρήγορα την ευλυγισία της  σπονδυλικής μας στήλης; Ο φυσιοθεραπευτής Joe Gambino, μας προτείνει δυο φαινομενικά απλές ασκήσεις που όμως για κάποιους μπορεί να είναι πολύ δύσκολες. «Είναι ένας πολύ καλός δείκτης της κατάστασης της σπονδυλικής στήλης» λέει. Δες πώς μπορείς να τις κάνεις:

Η τελική θέση της πρώτης άσκησης.

1η. Μικρές κάμψεις μπροστά

Ακούμπησε το σώμα σου στον τοίχο και σταύρωσε τα χέρια σου μπροστά στο στήθος σου με τα δάχτυλά σου στους ώμους. Αργά σκύψε το κεφάλι προς τα εμπρός ώστε να ξεκολλήσουν οι ώμοι και να στρογγυλέψει το πάνω μέρος του σώματος. Στη συνέχεια επανέφερε το σώμα στην αρχική του θέση. 

Η τελική θέση της δεύτερης άσκησης.

2η. Μικρές εκτάσεις προς τα πίσω

Στάσου μπροστά από κάτι γύρω από το οποίο μπορείς να περάσεις τα χέρια σου για να κρατήσεις το βάρος σου όπως π.χ. είναι ένας στύλος ή μια κολώνα. Τύλιξε τα χέρια σου γύρω του ώστε όλο το σώμα σου να εφάπτεται επάνω του. Σήκωσε αργά το βλέμμα σου προς τα επάνω τόσο ώστε να γείρεις το κεφάλι σου προς τα πίσω και να κοιτάξεις ψηλά αλλά να μην χάσει ο κορμός σου την επαφή με το στύλο.
Συμβουλή! Όταν τις εκτελείς προσπάθησε οι κινήσεις να είναι πολύ αργές σαν να κινείται ένας ένας σπόνδυλος. Προσπάθησε η κίνησή σου να είναι ολοκληρωμένη. 

Δες την εκτέλεση στο πιο κάτω βίντεο από το Instagram.

https://www.instagram.com/p/CFddN1zhmOy/

Tags

Μπορεί να σας αρέσουν

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *