Type to search

Υγεία

Οι κανόνες για να παραμείνεις υγιής ως τα βαθιά γεράματα είναι…

Share

Η υγεία είναι ίσως το πιο σημαντικό αγαθό όπου όλοι το επιθυμούμε αλλά λίγοι προσπαθούμε να το διατηρήσουμε. Στην πραγματικότητα το να μείνεις υγιής μέχρι τα γεράματα δεν είναι κάτι πολύπλοκο. Αντιθέτως μπορεί να είναι και κάτι πολύ απλό!  

Μπορεί τελικά να μείνει κάποιος υγιής ως τα βαθιά του γεράματα; Φαίνεται σαν κάτι εξαιρετικά πολύπλοκο και δύσκολο (ως και απίθανο), ενώ είναι μάλλον απλό. Πρόσεξε, δεν λέω εύκολο γιατί απαιτεί πειθαρχία, υπομονή και επιμονή, τουλάχιστον στην αρχή μέχρι να συνηθίσεις. Οι παρακάτω κανόνες συμπυκνώνουν όλο το νόημα και την ουσία για μια ζωή γεμάτη υγεία και ευεξία.

Να αποφεύγεις οτιδήποτε τοξικό

Και λέγοντα «τοξικό» αναφέρομαι σε οτιδήποτε μπορεί να δηλητηριάζει το σώμα, την ψυχή ή το πνεύμα σου: Ουσίες, σχέσεις, ανθρώπους, συνήθειες, συναισθήματα. Τσιγάρα, αλκοόλ, ναρκωτικά εκτός από την υψηλή τους τοξικότητα είναι και εξαιρετικά εθιστικά, κάνοντας ιδιαίτερα δύσκολο το να προσπαθήσεις να τα κόψεις. Φυσικά είναι πρώτα στη λίστα γιατί αν έχεις κάποιο από τα παραπάνω προβλήματα, καμιά γυμναστική και διατροφή δεν πρόκειται να σε βοηθήσει να είσαι υγιής. Οι τοξικοί άνθρωποι και σχέσεις είναι αυτές που σε ταλαιπωρούν, σε κάνουν να τις σκέφτεσαι συνέχεια, σου δημιουργούν προβλήματα στη ζωή σου και σου χαλάνε τη διάθεση. Έτσι σιγά σιγά δηλητηριάζουν την ψυχή και το πνεύμα σου, και όταν αρρωσταίνει η ψυχή συνήθως λίγο μετά νοσεί και το σώμα.

Σήκωσε βάρη και κουνήσου

Η γυμναστική δεν σημαίνει ακριβές συνδρομές σε γυμναστήρια, φιρμάτα ρούχα, χρονοβόρες προπονήσεις. Σημαίνει περιπάτους με γρήγορο βάδισμα, ζωηρό χορό, γιόγκα, σκοινάκι, κολύμπι, εκδρομές στο βουνό. Οτιδήποτε σου αρέσει και σε βοηθά να κινείσαι. Μάλιστα η άσκηση σε εξωτερικό χώρο σού προσφέρει την ευκαιρία να εκτεθείς στον ήλιο και στον καθαρό αέρα, να αυξήσεις τα επίπεδα της βιταμίνης D και να αναζωογονηθείς με οξυγόνο. Αν πάλι ο καιρός είναι άσχημος μπορείς να βρεις βίντεο στο YouTube με γυμναστική για όλα τα επίπεδα και όλα τα γούστα. Το ωραίο σώμα είναι το λιγότερο από αυτά που θα σου προσφέρει η άσκηση και οι ασκήσεις με βάρη και αντιστάσεις. Δες τι θα κερδίσεις ακόμα: θα μειώσεις τις πιθανότητες να γίνεις παχύσαρκη, να πάθεις οστεοπόρωση, να νοσήσεις από διαβήτη, καρδιακά νοσήματα, Αλτσχάιμερ, κατάθλιψη, το μυϊκό σου σύστημα θα γίνει πιο δυνατό κ.ά. Επίσης θα σου φτιάξει η διάθεση, θα βελτιωθούν τα επίπεδα των ορμονών σου, θα χάσεις λίπος, θα έχεις καλύτερη νοητική διαύγεια. Φυσικά μην ασχολείσαι μόνο με αεροβική.

Μην αγχώνεσαι!

Μπορεί να ακούγεται λίγο σαν ανέκδοτο στη σημερινή αγχογόνο εποχή μας, που τρέχουμε και δεν φτάνουμε, ωστόσο το στρες βλάπτει σοβαρά την υγεία! Εξαιτίας του άγχους ανεβαίνουν τα επίπεδα της ορμόνης κορτιζόλης κάτι που έχει σοβαρό αντίκτυπο στη λειτουργία του οργανισμού: νιώθουμε λιγούρες, επιθυμία για αλμυρό ή γλυκό, λίπος συσσωρεύεται γύρω από την περιοχή της κοιλιάς, είμαστε πιο ευάλωτοι στην κατάθλιψη. Τι να κάνεις; Κοίτα την ακριβώς πιο πάνω συμβουλή! Α, φυσικά γιόγκα και διαλογισμός μόνο καλό μπορούν να σου κάνουν!

Φρόντισε να κοιμάσαι κάθε βράδυ σαν πουλάκι

Ο ύπνος είναι πολύ σημαντικός και ο κακής ποιότητας ύπνος συνδέεται με ασθένειες όπως η παχυσαρκία και τα καρδιακά νοσήματα. Εάν δυσκολεύεσαι να κοιμηθείς το βράδυ δοκίμασε τα εξής:

  • Μην πίνεις καφέ ή τσάι μετά τις 4 το απόγευμα.
  • Προσπάθησε να πηγαίνεις για ύπνο και να κοιμάσαι τις ίδιες πάντα ώρες.
  • Διατήρησε την κρεβατοκάμαρα τη νύχτα σε απόλυτο σκοτάδι.
  • Χαμήλωσε τα φώτα στο σπίτι μετά τις 9 το βράδυ και απέφυγε τον υπολογιστή, το τάμπλετ ή το κινητό 2-3 ώρες πριν την ώρα ύπνου σου.

Πρόσφερε στο σώμα σου μόνο το καλύτερο

Αξίζεις το καλύτερο! Γι’ αυτό και η φροντίδα της εμφάνισής σου θα πρέπει να ξεκινάει από το τι τρως και πίνεις. Να επιλέγεις πάντα αληθινές τροφές, τις οποίες θα μαγειρεύεις η ίδια. Λαχανικά, φρέσκα φρούτα, ξηροί καρποί, όσπρια, υγιή λιπαρά (κυρίως αγνό παρθένο ελαιόλαδο, βούτυρο βιολογικής προέλευσης, αβοκάντο), γλυκοπατάτες, δημητριακά ολικής άλεσης, ψάρι, αβγά, ημιάπαχα γαλακτοκομικά θα πρέπει να αποτελούν τη βάση της διατροφής σου. Απέφυγε το κόκκινο κρέας και τα παράγωγά του ή τουλάχιστον περιόρισέ το σε 1-2 φορές το μήνα. Φυσικά αν πάσχεις από διαβήτη, μεταβολικό σύνδρομο ή οποιοδήποτε χρόνιο νόσημα συμβουλεύεσαι πάντα τον γιατρό σου πριν υιοθετήσεις κάποια αλλαγή διατροφής. Απέφυγε τη ζάχαρη σε οποιαδήποτε μορφή της, το φαστ φουντ, το αγοραστό από έξω συσκευασμένο φαγητό, τα σφολιατοειδή.

Tags:

Μπορεί να σας αρέσουν

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *