Type to search

Διατροφή & Δίαιτα Υγεία

Έρευνα: Πώς θα αποκτήσεις καλύτερη καρδιακή υγεία σε 8 εβδομάδες

Share

Νέα έρευνα δείχνει με ποιον τρόπο μπορούμε να βελτιώσουμε την υγεία της καρδιάς μας μέσα σε μόλις 8 εβδομάδες. Ειδικά τώρα το καλοκαίρι προσφέρεται ιδιαίτερα.

Η διατροφή της καρδιάς μας

Την σημασία της διατροφής για την καρδιακή υγεία μελέτησε έρευνα που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Annals of Internal Medicine. Συγκεκριμένα οι ερευνητές μελέτησαν τα στοιχεία ατόμων που ακολουθούσαν μια δίαιτα βασισμένη στα φρούτα και στα λαχανικά, καθώς και αυτών που τρέφονται σύμφωνα με την διατροφή DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension δηλαδή Διαιτολογική Προσέγγιση κατά της Υπέρτασης) σε σχέση με μια συνηθισμένη διατροφή. Βρήκαν λοιπόν ότι 8 εβδομάδες αργότερα όσοι τρέφονταν κυρίως με φρούτα και λαχανικά καθώς και όσοι ακολουθούσαν την DASH (η οποία μοιάζει πολύ με τη Μεσογειακή διατροφή) διέτρεχαν μικρότερο κίνδυνο καρδιακής βλάβης. Μάλιστα ισχυρίζονται ότι ακόμα και ένα γεύμα πλούσιο σε κορεσμένα λιπαρά είναι αρκετό για να παρεμποδίσει την πνευματική μας συγκέντρωση. 

Τα στοιχεία που κάνουν τη διαφορά

Ο επικεφαλής της έρευνας και καθηγητής Ιατρικής στο Χάρβαρντ Dr. Stephen P. Juraschek, δήλωσε ότι αυτό που τους απασχόλησε ιδιαίτερα είναι το γιατί αυτή η διατροφή ευεργετεί τόσο την καρδιά. Θεωρούν λοιπόν ότι τόσο η DASH όσο και η διατροφή που βασίζεται σε φρούτα και λαχανικά έχουν ένα κοινό: Είναι πλούσιες σε μαγνήσιο, κάλιο και φυτικές ίνες. Όταν λοιπόν προσλαμβάνουμε αυτές τις τόσο σημαντικές για τον οργανισμό μας ουσίες μέσω της διατροφής μας, είναι πιο εύκολο για το σώμα μας να τις αφομοιώσει και το κάνει πιο αποτελεσματικά από το αν π.χ. τις προσλαμβάναμε μέσω συμπληρωμάτων διατροφής. «Εάν απομονώσεις τις βιταμίνες από τα μύρτιλα (blueberries) για παράδειγμα και τις βάλεις σε ένα χάπι δεν θα είναι το ίδιο σαν να λαμβάνεις την ίδια ποσότητα βιταμίνης C τρώγοντας αληθινά μύρτιλα. Κάτι συμβαίνει με τον τρόπο λήψης μέσω της ίδιας της τροφής, όπου ο οργανισμός ξέρει καλύτερα τι να κάνει με τα θρεπτικά συστατικά που λαμβάνει». 

Η σημασία της σωστής διατροφής

Ενώ τα φάρμακα και τα συμπληρώματα διατροφής είναι απαραίτητα για κάποιες παθήσεις, ωστόσο τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει την καλή διατροφή που ξεκινάει από το τραπέζι μας. Θα πρέπει να θεωρούμε την τροφή μας ότι είναι το φάρμακό μας, όπως ακριβώς μας συμβούλευε ο Ιπποκράτης: «Φάρμακο ας γίνει η τροφή σας και η τροφή σας ας γίνει φάρμακό σας». Έχουμε συνηθίσει στο εύκολο: Τρώω ότι μου αρέσει, αρρωσταίνω, πάω στο γιατρό, μου δίνει φάρμακα και συνεχίζω έτσι. Πρόκειται όμως για λανθασμένη τακτική που μας καταδικάζει σε εξάρτηση από φάρμακα. Δεν χρειάζεται να προχωρήσουμε σε απότομη αλλαγή σε ένα νέο διαιτολόγιο, μπορεί να γίνει σταδιακά: Αντί για ένα μπισκότο τρώω ένα φρούτο, αντί για ένα αναψυκτικό πίνω ένα ποτήρι ανθρακούχο νερό. Εάν η διατροφή μας γίνει πιο ισορροπημένη μπορεί να μην χρειαστεί να πάμε καν στο γιατρό παρά μόνο για το καθιερωμένο τσεκ απ.  

Tags:

Μπορεί να σας αρέσουν

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *