Type to search

Υγεία

Έρευνα: Αυτό το μεσογειακό βότανο τονώνει τη μνήμη

Share

Πολλές είναι οι έρευνες που έχουν δείξει ότι το συγκεκριμένο βότανο, το οποίο είναι πολύ συνηθισμένο στη μεσογειακή κουζίνα, μπορεί να τονώσει και να βελτιώσει τη μνήμη. 

Αγαπημένο βότανο της ελληνικής, γαλλικής και ιταλικής κουζίνας, το δεντρολίβανο «πρωταγωνιστεί» σε νέα έρευνα ως εξαιρετικό βοήθημα για τη μνήμη. Μέλος της μεγάλης οικογένειας των χειλανθών -στην οποία ανήκουν επίσης ο δυόσμος, το θυμάρι, η λεβάντα, η μέντα, η ρίγανη, ο βασιλικός και πολλά άλλα μεσογειακά βότανα-, ήταν γνωστό από τους αρχαίους ακόμα χρόνους για τις τονωτικές του για τη μνήμη ιδιότητες. 

Έρευνα πιστοποιεί τις θεραπευτικές ιδιότητες του δεντρολίβανου

Στην αρχαία Ελλάδα οι μαθητές φορούσαν γιρλάντα φτιαγμένη από δεντρολίβανο όταν μελετούσαν για να θυμούνται καλύτερα. Στο Μεσαίωνα το θεωρούσαν ότι πρόσφερε «ανακούφιση» στον εγκέφαλο καθότι βελτίωνε τη μνήμη και βοηθούσε την καλύτερη λειτουργία του. Σήμερα νέες έρευνες πιστοποιούν ότι αυτές οι δοξασίες είναι αλήθεια. Το δεντρολίβανο τονώνει τις νοητικές λειτουργίες στους ηλικιωμένους ακόμα και σε μικρές ποσότητες όπως αυτές που χρησιμοποιούμε στο φαγητό. «Συμπερασματικά η σκόνη αποξηραμένου δεντρολίβανου σε μικρή ποσότητα όπως αυτή που βάζουμε στο φαγητό έχει εξαιρετικά αποτελέσματα για την ταχύτητα της μνήμης. Επίσης οι συμμετέχοντες στην έρευνα ανέφεραν μεγαλύτερη εγρήγορση σε σχέση με το πλασίμπο» δήλωσαν οι ερευνητές.

Προστατεύει τον εγκέφαλο από τις ελεύθερες ρίζες

Το δεντρολίβανο περιέχει καρνοσικό οξύ, μια ουσία που οι ειδικοί πιστεύουν ότι προστατεύει τον εγκέφαλο από τις βλάβες που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες και οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν σε εγκεφαλικό και νευροεκφυλιστικές ασθένειες. Θεωρείται επίσης ότι μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση του πονοκέφαλου και των ημικρανιών εξαιτίας των αντιφλεγμονωδών και παυσίπονων ιδιοτήτων που έχει. Μάλιστα οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι και η μυρωδιά του μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα και την ταχύτητα της μνήμης ακόμη και σε ασθενείς με Αλτσχάιμερ χωρίς παρενέργειες.

Πώς θα το χρησιμοποιήσεις

Όσο πιο εκτεθειμένο στον ήλιο είναι τόσο μεγαλύτερη περιεκτικότητα έχει σε καρνοσικό οξύ και άλλες θρεπτικές ουσίες. Εάν το καλλιεργείς η ίδια επέλεξε τους νέους βλαστούς για το μαγείρεμα που είναι πιο τρυφεροί από τους ξυλώδεις. Μπορείς να τους χρησιμοποιήσεις φρέσκο ή αποξηραμένο σε σκιερό μέρος στο μαγείρεμα ή κάνοντάς το ρόφημα. Μπορείς να το βρεις και ως αιθέριο έλαιο. Η μυρωδιά του θα σε ζωντανέψει αμέσως! (Δες εδώ με ποιους άλλους τρόπους μπορείς να βοηθήσεις τη μνήμη σου).

Tags:

Μπορεί να σας αρέσουν

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *