Type to search

Διατροφή & Δίαιτα Υγεία

Είναι καλό να πίνεις υγρά με το φαγητό; Αυτή είναι η αλήθεια!

Share

Κάποιοι λένε ότι τα υγρά κατά τη διάρκεια του γεύματος δυσχεραίνουν την πέψη. Άλλοι πάλι διαφωνούν και ισχυρίζονται ότι κάνουν καλό. Τελικά ποιος έχει δίκιο; 

Τελικά κάνει καλό στον οργανισμό σου να πίνεις νερό ή άλλα υγρά στο φαγητό; Αυτό το ερώτημα έχει βασανίσει πολύ κόσμο αφού οι απαντήσεις και οι θεωρίες είναι αντικρουόμενες. Τελικά όμως ποια είναι η αλήθεια και ποιος ο μύθος; Μπορεί πράγματι το νερό κατά τη διάρκεια του γεύματος να είναι τόσο επιβαρυντικό για τον οργανισμό σου; Έψαξα τις τελευταίες έρευνες και σου τις παραθέτω.

Προκαλεί η κατανάλωση υγρών πεπτικά προβλήματα;

Όλα τα όργανα του οργανισμού μας έχουν ανάγκη τα υγρά προκειμένου να λειτουργήσουν σωστά. Ωστόσο δεν είναι όλα τα υγρά ίδια και σίγουρα η πέψη μας δεν είναι μια πολύ απλή λειτουργία. Ας ρίξουμε όμως μια ματιά στους πιο διαδεδομένους ισχυρισμούς…

Το αλκοόλ επηρεάζει την παραγωγή σάλιου

Αυτό που ισχύει είναι ότι το αλκοόλ μειώνει την παραγωγή σάλιου κατά 10-15% ανά μερίδα κατανάλωσης. Ωστόσο αυτό ισχύει για τα «σκληρά» ποτά με μεγάλη συγκέντρωση αλκοόλ. Η μπύρα και το κρασί με τα οποία συνήθως συνοδεύουμε το φαγητό μας έχουν πολύ μικρή ποσότητα αλκοόλ και δεν υπάρχει επιστημονική απόδειξη ότι βλάπτουν την πέψη ή ότι εμποδίζουν την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών.

Το νερό διαταράσσει την πέψη

Ο πιο συνηθισμένος μύθος είναι αυτός. Ότι δηλαδή η κατανάλωση νερού μαζί με το φαγητό αραιώνει τα γαστρικά υγρά και τα πεπτικά ένζυμα δυσχεραίνοντας έτσι την ικανότητα του οργανισμού να χωνέψει το φαγητό. Με άλλα λόγια αυτός ο ισχυρισμός υποδηλώνει ότι το πεπτικό μας σύστημα δεν είναι σε θέση να ρυθμίσει τις εκκρίσεις του προκειμένου να απορροφήσει την τροφή πράγμα το οποίο δεν είναι αλήθεια.

Τα υγρά αυξάνουν την ταχύτητα αποβολής του φαγητού από το στομάχι

Ούτε κάτι τέτοιο βέβαια ισχύει. Ο ισχυρισμός αυτός βασίζεται στο ότι η ύπαρξη υγρών μαζί με το φαγητό μέσα στο στομάχι θα μείωνε το χρόνο επαφής του γεύματος με τα οξέα του στομάχου και τα πεπτικά ένζυμα με αποτέλεσμα την κακή χώνεψη. Ωστόσο έρευνα που μελέτησε τις εκκενώσεις του στομάχου παρατήρησε ότι -αν και τα υγρά περνούν πιο γρήγορα από το πεπτικό μας σύστημα από τα στερεά-, δεν έχουν καμια επίδραση στην ταχύτητα πέψης του στερεού φαγητού. 

Τα υγρά βελτιώνουν την πέψη

Αντίθετα λοιπόν στους διάφορους ισχυρισμούς φαίνεται ότι η κατανάλωση υγρών κατά τη διάρκεια του γεύματος μπορούν να διευκολύνουν την πέψη, καθότι βοηθούν στην παραγωγή σάλιου και στη διάσπαση του φαγητού στο στόμα με αποτέλεσμα να γλιστράει πιο εύκολα από τον οισοφάγο και να καταλήγει στο στομάχι. Επίσης βοηθούν στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας και του φουσκώματος. Στην πραγματικότητα μάλιστα το στομάχι χρειάζεται το νερό για να λειτουργήσει καλύτερα η διαδικασία της πέψης και η έκλυση των πεπτικών ενζύμων. Εκτός όμως από αυτά, η κατανάλωση νερού κατά τη διάρκεια του γεύματος μας δεν επιβαρύνει τον οργανισμό με θερμίδες, ενώ μας κάνει να νιώθουμε χορτάτοι με μικρότερη ποσότητα φαγητού. Όπως καταλαβαίνεις κάτι τέτοιο είναι σωτήριο για τη δίαιτά σου!

Ποιοι δεν πρέπει να πίνουν υγρά κατά τη διάρκεια του φαγητού

Όσοι υποφέρουν από γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση θα πρέπει να αποφεύγουν την κατανάλωση υγρών και νερού κατά τη διάρκεια του γεύματος. Και αυτό γιατί τα υγρά προσθέτουν αρκετό όγκο στο στομάχι και σε συνδυασμό με το φαγητό δημιουργούν ακόμα περισσότερες καούρες και ξινίλες. Φυσικά εάν έχεις παρατηρήσει ότι σου δημιουργεί προβλήματα πέψης, φουσκωμάρα ή ξινίλες η κατανάλωση υγρών μαζί με το φαγητό καλό είναι να σταματήσεις να πίνεις, άσχετα από το τι μπορεί να λένε οι έρευνες ή τα δεδομένα. Κανείς δεν γνωρίζει τον οργανισμό σου καλύτερα από εσένα!

Tags:

Μπορεί να σας αρέσουν

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *