Type to search

Υγεία

Δυνάμωσε τη μνήμη σου με αυτούς τους τρόπους

Share

Η μνήμη μας είναι ένα πολύ σημαντικό μέρος τού ποιοι είμαστε. Δυστυχώς καθώς μεγαλώνουμε φαίνεται ότι σιγά σιγά μας… προδίδει. Πριν αρχίσεις λοιπόν να κολλάς παντού χαρτάκια για να θυμηθείς αυτά που πρέπει, δοκίμασε τους πιο κάτω τρόπους που θα σε βοηθήσουν να δυναμώσεις τη μνήμη σου.

Η μνήμη μου δεν είναι καλή, λυπάμαι που το παραδέχομαι αλλά αυτή είναι η αλήθεια. Δεν ήταν πάντα έτσι, χειροτέρεψε τον τελευταίο καιρό. Έτσι ασχολούμαι όλο και περισσότερο αναζητώντας τρόπους προκειμένου να την τονώσω αλλά και για να κατανοήσω γιατί συμβαίνει αυτό. Έφτασα λοιπόν σε πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα σχετικά με τους τρόπους που μπορούμε να δυναμώσουμε τη μνήμη μας που υποθέτω ότι μπορεί να είναι χρήσιμοι σε όλους μας. Οι πιο κάτω είναι ενδεικτικοί.

Να χρησιμοποιείς τη μνήμη σου όσο πιο συχνά μπορείς

Θα έχεις ίσως ακούσει ότι η μνήμη είναι σαν μυς και χρειάζεται να την εξασκούμε. Ε, λοιπόν είναι αλήθεια. Ο καλύτερος τρόπος για να διατηρήσουμε τη μνήμη μας μέχρι μεγάλη ηλικία είναι να την χρησιμοποιούμε όσο πιο συχνά μπορούμε. Ή για να είμαι πιο ακριβής, να δημιουργούμε τις συνθήκες ώστε να αναγκαζόμαστε να την χρησιμοποιήσουμε.

Μάθε κάτι καινούριο

Προσπαθώντας να αποκτήσουμε μια νέα δεξιότητα, αναγκαζόμαστε να χρησιμοποιήσουμε περισσότερο τη μνήμη μας και άρα να την δυναμώσουμε. Θέλεις μερικά παραδείγματα; Μάθε ένα μουσικό όργανο. Ασχολήσουμε με την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας. Υιοθέτησε ένα καινούριο χόμπι π.χ. κεραμεική, φωτογραφία κ.ά. Λύσε ένα σουντόκου ή παίξε σκάκι. Μάθε ένα νέο είδος χορού.

Χώρισε την πληροφορία σε μικρότερα τμήματα

Όταν τεμαχίζεις την πληροφορία σε επιμέρους τμήματα είναι πιο εύκολο να την θυμάσαι. Για παράδειγμα κανένας δεν θυμάται τον αριθμό του τηλεφώνου του ως έναν ενιαίο αριθμό. Συνήθως τον ανακαλούμε ανά δύο ή τρεις αριθμούς.

Μην ανατρέχεις αμέσως στον… Dr Google

Οπωσδήποτε η βοήθεια από την τεχνολογία είναι πολύτιμη, αλλά μην υποκύπτεις και πολύ εύκολα. Όταν δεν είσαι σίγουρη για κάτι προσπάθησε πρώτα να ανακαλέσεις όλες τις πληροφορίες από τη μνήμη σου και μετά συμβουλεύσου και το google.

Δεν χρειάζεσαι πάντα το GPS

Σύμφωνα με τους ερευνητές η συνεχής χρήση του GPS αδυνατίζει ένα τμήμα του εγκεφάλου το οποίο ονομάζεται ιππόκαμπος και το οποίο μας βοηθά να πλοηγούμαστε στο χώρο. Επίσης συμμετέχει στη μεταφορά πληροφοριών από την βραχυπρόθεσμη μνήμη στην μακροπρόθεσμη. Η χαμηλής έντασης άσκηση μπορεί να αυξήσει το μέγεθός του στους ενήλικες και να βελτιώσει τον προσανατολισμό τους στο χώρο.

Να είσαι συνεχώς απασχολημένη

Τα άτομα που είναι ιδιαίτερα δραστήρια έχουν πολύ καλύτερη μνήμη και νοητικές λειτουργίες.

Να είσαι οργανωμένη

Η καλή οργάνωση και η δημιουργία λίστας με το τι χρειάζεται να κάνεις βοηθά πολύ στη λειτουργία της μνήμης. Μάλιστα η χειρόγραφη καταγραφή της είναι πολύ πιο βοηθητική για τη μνήμη από ότι αυτή σε κινητό ή υπολογιστή.

Επανέλαβε και ανακάλεσε

Η επανάληψη είναι η μητέρα της μάθησης λένε, και είναι αλήθεια. Αλλά δεν είναι αρκετό. Σύμφωνα με τους ερευνητές εκτός από την επανάληψη της νέας μάθησης χρειάζεται και η ανάκληση της πληροφορίας. Όχι δηλαδή μόνο να μελετάς αλλά και να προσπαθείς να επαναλάβεις τις πληροφορίες από τη μνήμη σου, χωρίς να τις διαβάζεις από κάπου.

Φτιάξε ακρωνύμια και συντομογραφίες

Δημιούργησε με τα αρχικά γράμματα των λέξεων που πρέπει να μάθεις νέες λέξεις που θα είναι πιο εύκολο να τις θυμάσαι. Ή δημιούργησε ρίμες και τραγουδάκια. 

Η Μεσογειακή διατροφή βοηθά

Σύμφωνα με τις έρευνες η μεσογειακή δίαιτα βοηθά πολύ στη λειτουργία της μνήμης. Συγκεκριμένα καλό είναι να βασίζουμε τη διατροφή μας τις εξής ομάδες τροφών: φυλλώδη λαχανικά, βατόμουρα, δημητριακά ολικής άλεσης, όσπρια, ξηροί καρποί, ελαιόλαδο ή έλαιο καρύδας, βότανα, μπαχαρικά, λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός και οι σαρδέλες, κόκκινο κρασί (με μέτρο). Επίσης να αποφεύγεις όσο το δυνατόν περισσότερο τις τροφές: Ζάχαρη, βούτυρο, κόκκινο κρέας, τηγανητά, αλάτι, τυρί, έτοιμα κατεργασμένα τρόφιμα. 

Κάποια φάρμακα επηρεάζουν τη μνήμη

Κάποια συνταγογραφημένα φάρμακα όπως π.χ. οι στατίνες για την υψηλή χοληστερίνη συνδέονται με την απώλεια μνήμης. Το ίδιο και τα αντικαταθλιπτικά, τα αγχολυτικά, τα υπνωτικά και τα αντιυπερτασιακά. 

Μάθε να διαχειρίζεσαι το άγχος σου

Όταν είμαστε αγχωμένοι το σώμα μας εκλύει κορτιζόλη, μια ορμόνη η οποία επηρεάζει την ικανότητά μας να ανακαλούμε μακροπρόθεσμες μνήμες. Το άγχος και η κατάθλιψη έχει αποδειχτεί ότι συρρικνώνουν τον εγκέφαλο. Γιόγκα και διαλογισμός θα σε βοηθήσουν.

Να πίνεις νερό

Το μεγαλύτερο μέρος του εγκεφάλου μας αποτελείται από νερό. Ακόμα και η ήπια αφυδάτωση επηρεάζει τις νοητικές λειτουργίες και δυσχεραίνει τη μνήμη. 1,5 με 2 λίτρα υγρά την ημέρα είναι απαραίτητα. 

Ο καφές κάνει καλό

Η καφεΐνη τονώνει τη μνήμη και μειώνει τον κίνδυνο να νοσήσουμε από Πάρκινσον και Αλτσχάιμερ. Ωστόσο μην το παρακάνεις γιατί η υπερβολική πρόσληψη καφεΐνης μπορεί να έχει τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα.

Βγες στη φύση

Η επαφή με τη φύση κάνει θαύματα για την ψυχική και σωματική μας υγεία. Μια βόλτα στην εξοχή έχει βρεθεί ότι βελτιώνει τη μνήμη περισσότερο από ότι μια βόλτα μέσα στην πόλη. Το ίδιο και δραστηριότητες όπως η κηπουρική. 

Κάνε γιόγκα

Μόλις 20 λεπτά γιόγκα βελτιώνουν θεαματικά την ταχύτητα και την ακρίβεια σε ασκήσεις μνήμης, περισσότερο μάλιστα από ότι η αεροβική άσκηση. 

Tags:

Μπορεί να σας αρέσουν

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *