Type to search

Ψυχολογία & Ευεξία

Βάσω Σωτηρίου: Οι σωστές ΔΣ πρέπει να έχουν ουσία. Γι’ αυτό λέω πολλά όχι.

Share

Μάτια ζεστά και σπινθηροβόλα, χαμόγελο που αφοπλίζει, προσωπικότητα που μαγνητίζει και πάθος για τη δουλειά της και τα άτομα που εκπροσωπεί… Αυτή είναι η Βάσω Σωτηρίου, ο άνθρωπος που κρύβεται πίσω από την επιτυχία πολλών γνωστών συγγραφέων και καλλιτεχνών. Είναι αυτή που κινεί τα νήματα προωθώντας το έργο τους και κάνοντας τις Δημόσιες Σχέσεις τους. Τώρα, μέσα από μια σειρά σεμιναρίων, θα μοιραστεί τις γνώσεις και την εμπειρία της μαζί μας.

Αν και σπούδασες κάτι εντελώς διαφορετικό εντούτοις σε κέρδισε ο χώρος των Δημοσίων Σχέσεων και του Πολιτισμού, δημιουργώντας μάλιστα τη δική σου εταιρεία. Πώς αποφάσισες να πάρεις ένα τέτοιο ρίσκο;

Η ζωή κρύβει εκπλήξεις πάντα, έτσι δεν είναι; Για να πω την αλήθεια, δεν ήταν μεγάλο το ρίσκο. Θεωρώ πως αυτός που αγαπά τη δουλειά του και την κάνει με μεράκι, δεν μπορεί να αποτύχει. Μπορεί στην αρχή να κοπιάσει πολύ, να κάνει θυσίες, αλλά η επένδυση σε χρόνο και αφοσίωση μόνο κέρδος θα έχει. Με αυτή την ιδέα ξεκίνησα και αυτή προσπαθώ να μεταλαμπαδεύσω σε ανθρώπους που κάνουν νέα ξεκινήματα. Αν ξέρεις τη δουλειά σου καλά κι αν την κάνεις με συνέπεια, ο δρόμος είναι ανοιχτός. Όσο για τον χώρο του πολιτισμού, τον επέλεξα γιατί αυτό αγαπώ. Διαβάζω βιβλία, πηγαίνω σινεμά, ακούω μουσική, πηγαίνω σε εκθέσεις, αναπνέω μέσα από την τέχνη. Δεν θα μπορούσα χωρίς αυτήν.

Τώρα, και σε συνεργασία με την Ανοιχτή Τέχνη, ετοιμάζεσαι να παρουσιάσεις ένα σεμινάριο δημοσίων σχέσεων με τίτλο: «Το pr στις ανάγκες του σήμερα». Απευθύνεσαι σε ανθρώπους που είναι ήδη σχετικοί με τον χώρο ή και σε όλους; Τι να περιμένει κάποιος;
Μάθε περισσότερα για το σεμινάριο και τις ημερομηνίες εδώ. 

Απευθύνομαι σε όλους τους ανθρώπους. Είχα διαβάσει παλιά ένα βιβλίο για τις δημόσιες σχέσεις μέσα στο οποίο έλεγε πως σε όλη μας τη ζωή πάντα «πουλάμε» κάτι. Οι επιχειρηματίες, τα προϊόντα τους. Οι γονείς «πουλάνε» στα παιδιά τους την ιδέα της σωστής διατροφής ή της επαγγελματικής ανέλιξης και της υπευθυνότητας. Οι άνθρωποι που θέλουν να βρουν το ταίρι τους «πουλάνε» τα πιο δυνατά χαρακτηριστικά τους. Τα παιδιά «πουλάνε» στους γονείς τους την ιδέα ότι δεν έχουν τίποτε για διάβασμα την επόμενη μέρα. Τα αφεντικά «πουλάνε» την ιδέα ότι δεν τα πηγαίνουν καλά οικονομικά και άρα δεν μπορούν να δώσουν αυξήσεις. Οι υπάλληλοι «πουλάνε» την ιδέα ότι η δουλειά τους είναι η πιο δύσκολη δουλειά του κόσμου. Και πάει λέγοντας… Αυτό δεν σημαίνει ότι πουλάμε και αποτελεσματικά. Ούτε απαραίτητα για τους σωστούς λόγους. Για να τα καταφέρουμε καλά σε όλους τους τομείς, θα πρέπει να ξέρουμε ποιοι είναι οι βασικοί κανόνες των ΔΣ και πώς να τους υιοθετήσουμε – αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Άρα, αφορά όλη μας τη ζωή και όλους τους ανθρώπους. Όχι για να κοροϊδέψουμε κανέναν, αλλά για να επιχειρηματολογήσουμε αποτελεσματικά, να πρωτάξουμε τα καλύτερα κομμάτια του εαυτού μας, να φέρουμε στο φως μια δουλειά για την οποία κοπιάσαμε, να βρούμε το δίκιο μας, να δώσουμε εφόδια στα παιδιά μας… Γι’ αυτό κι ελπίζω να παρακολουθήσουν το σεμινάριό μου στην Ανοιχτή Τέχνη πολλοί άνθρωποι. Γιατί θα βοηθηθούν. Για περισσότερες πληροφορίες μπείτε σ’ αυτό το λινκ https://www.anoixtitexni.gr/%ce%b4%ce%b7%ce%bc%cf%8c%cf%83%ce%b9%ce%b5%cf%82-%cf%83%cf%87%ce%ad%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82/

Τι είναι το pr για σένα;

Το να κάνεις τον εαυτό σου ή το προϊόν σου γνωστό και επιθυμητό στην ομάδα των ανθρώπων που επιθυμείς.

Αν θα χρειαζόταν να προσλάβεις κάποιον για να ασχοληθεί με τις Δημόσιες Σχέσεις στην εταιρεία σου, τι χαρακτηριστικά θα ήθελες να έχει;

Ενσυναίσθηση, πάθος, ακρίβεια, διορατικότητα, να μπορεί να μπαίνει στα παπούτσια του άλλου, ειλικρίνεια, να μην κοροϊδεύει ποτέ τον πελάτη / συνεργάτη και να είναι περήφανος γι’ αυτόν που εκπροσωπεί.

Έχεις συνεργαστεί με κάποιους ιδιαίτερα σημαντικούς καλλιτέχνες και δημιουργούς: τη Βικτόρια Χίσλοπ, την Άννα Βαγενά, την Κατερίνα Βρανά, τον Γιώργο Χατζηπαύλου, το Δήμο Αβδελιώδη, τη Νάνσυ Μαλλέρου και πολλούς ακόμη. Κάποιοι ήταν ήδη καταξιωμένοι, κάποιοι άλλοι όμως ήταν εντελώς άσημοι και τους βοήθησες εσύ να αναδειχτούν. Πώς τους επέλεξες αρχικά για να τους εκπροσωπήσεις;

Αρχικά, εκείνοι με επέλεξαν. Και μετά είπα εγώ το «ναι». Μερικές φορές είναι το vibe του ανθρώπου. Νοιώθεις ότι κάτι ξεχωριστό έχει. Όλα τα ονόματα που αναφέρατε παραπάνω είναι πολύ ξεχωριστοί άνθρωποι. Στη συνέχεια μελετάω το έργο τους. Για να δω αν το «νιώθω», αν μου αρέσει και αν παθιάζομαι με αυτό. Έχω γνωρίσει ανθρώπους που τα πήγαμε ωραία στην πρώτη μας συζήτηση, αλλά δεν συμφωνούσα με το έργο τους κι έτσι δεν τους ανέλαβα. Πρέπει να υπάρχει μια γενική συμφωνία -προσώπου και έργου- για να προχωρήσω.

Πόσο μεγάλη πρόκληση ήταν το έργο σου να παρουσιάσεις στο κοινό κάποιον άσημο χαρίζοντάς του την αίγλη που απέκτησε στη συνέχεια;

Είναι ό,τι πιο ωραίο μπορώ να κάνω. Να αναλάβω κάποιον που δεν είναι γνωστός και να γίνει πασίγνωστος. Η Βικτόρια Χίσλοπ ή η Κατερίνα Βρανά είναι ένα τέτοιο παράδειγμα. Για τη Βικτόρια, θυμάμαι να πηγαίνω σε όλους τους δημοσιογράφους με ένα αντίτυπο του βιβλίο της (Το Νησί) υπό μάλης, πείθοντάς τους να το διαβάσουν γιατί είναι σπουδαίο. Για την Κατερίνα Βρανά έπαιρνα τηλέφωνα και τους έλεγα πόσο σπουδαία δουλειά κάνει αυτή η Ελληνίδα stand up κωμικός στην Αγγλία. Είμαι πραγματικά περήφανη γι’ αυτές τις δύο γυναίκες.

Μπορούν οι «σωστές» δημόσιες σχέσεις να εδραιώσουν κάποιον ατάλαντο αλλά ιδιαίτερα φιλόδοξο καλλιτέχνη/δημιουργό; Πόση είναι η δύναμή τους;

Όχι, δεν το πιστεύω. Θεωρώ πως μπορεί να «φουσκώσει» το όνομά του για κάμποσο καιρό, αλλά μετά θα ξεφουσκώσει. Είναι πολύ παροδική η δυναμική αυτή. Θυμάμαι έναν συγγραφέα του οποίου είχα διαβάσει πολλές συνεντεύξεις για το νέο του βιβλίο. Μου άρεσαν οι απαντήσεις που έδινε. Αγόρασα το βιβλίο του. Δεν μου άρεσε και δεν αγόρασα κανένα άλλο παρόλο που είχε γράψει πολλά. Άρα, παρότι οι ΔΣ του συγγραφέα έκαναν σωστά τη δουλειά τους, επειδή δεν είχε ουσία το βιβλίο του – τουλάχιστον για μένα – δεν ξαναγόρασα. Οι σωστές ΔΣ πρέπει να έχουν ουσία. Γι’ αυτό και λέω πολλά όχι. Πρώτον γιατί δεν θέλω να κοροϊδέψω αυτόν που μου προτείνει να τον εκπροσωπήσω και δεύτερον γιατί δεν θα έχει διάρκεια.

Πώς βλέπεις το μέλλον των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα ιδιαίτερα αυτήν τη δύσκολη λόγω κορονοϊού εποχή;

Όσο πιο δύσκολη είναι η εποχή μας, τόσο περισσότερο πρέπει να βγεις προς τα έξω. Να προβληθείς, να ξεχωρίσεις. Για να σε δουν και να σε επιλέξουν. Όταν όλα είναι καλά, όταν ο κόσμος έχει χρήματα, όταν τα μαγαζιά είναι ανοιχτά, τότε οι επιλογές είναι πολλές και ο «αγοραστής» μπορεί να πάρει πολλά απ’ αυτά. Όταν δεν υπάρχουν χρήματα και όταν το ηθικό είναι πεσμένο, ο «αγοραστής» θα δώσει τα χρήματά του πολύ διστακτικά. Μετά από σκέψη θα επιλέξει έναν. Αν αυτός ο ένας είναι κρυμμένος, ο αγοραστής δεν θα τον βρει ποτέ. Αν είναι φανερός και τα προϊόντα του καλά, τότε θα επιλεγεί. Αυτό κάνουν οι ΔΣ. Διευκολύνουν.
Εάν θέλεις να επικοινωνήσεις με την κ. Σωτηρίου δες εδώ.

Tags

Μπορεί να σας αρέσουν

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *