Type to search

Ψυχολογία & Ευεξία

Τα σημεία που δείχνουν ότι σαμποτάρεις τον εαυτό σου

Share

Πολύ συχνά για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στη ζωή μας ευθύνεται ο εαυτός μας και η τάση μας να μας σαμποτάρουμε. Μήπως αυτό ισχύει και για σένα; Δες ποια σημεία το φανερώνουν.

«Γιατί κάνω συνεχώς το ίδιο πράγμα αφού το βλέπω ότι δεν οδηγεί πουθενά;» «Γιατί μου συμβαίνουν συνεχώς τα ίδια πράγματα;» «Γιατί δεν καταφέρνω να επιτύχω αυτά που θέλω;» Αν έχουν περάσει από το μυαλό σου αυτές οι ερωτήσεις (ιδιαίτερα μάλιστα αν παιρνούν συχνά), τότε μάλλον κάτι δεν κάνεις καλά. Συχνά παγιδευόμαστε σε λάθος συμπεριφορές σαμποτάροντας οι ίδιοι τον εαυτό μας και μη κατορθώνοντας να επιτύχουμε τους στόχους μας. 

Πώς θα καταλάβεις ότι σαμποτάρεις η ίδια τον εαυτό σου

Εάν στα παρακάτω διακρίνεις δικές σου συμπεριφορές, τότε μάλλον πρέπει να επανεξετάσεις τη σχέση σου με τον εαυτό σου.
Δες εδώ ποια σημεία φανερώνουν ότι είσαι ο χειρότερος σου εχθρός.

Ρίχνεις την ευθύνη στους άλλους για ότι άσχημο σου συμβαίνει

Εάν τείνεις να ρίξεις το φταίξιμο για όλες τις δυσκολίες της ζωής σου στους άλλους, τότε μάλλον αντιμετωπίζεις τον εαυτό σου σαν έρμαιο της μοίρας και των άλλων, κάτι που σε εμποδίζει να εξελιχθείς και να μάθεις. Ακόμα και σε έναν χωρισμό που χρειάστηκε να χωρίσεις γιατί ο άλλος σε απάτησε, χρειάζεται να δεις τα γεγονότα από απόσταση και να αναγνωρίσεις το δικό σου μερίδιο ευθύνης σε αυτήν την σχέση. 

Φεύγεις όταν τα πράγματα δυσκολεύουν

Κάποιες φορές η καλύτερη επιλογή είναι να φεύγεις από σχέσεις ή καταστάσεις που δεν οδηγούν πουθενά ή δεν σε αντιπροσωπεύουν. Ωστόσο χρειάζεται πάντα να κάνεις ένα βήμα πίσω για να δεις τα πράγματα όσο πιο αντικειμενικά μπορείς και να αναρωτηθείς: «Εγώ έκανα το καλύτερο που μπορούσα;». Οι συνεχείς αλλαγές δουλειάς για παράδειγμα επειδή δεν ταιριάζεις με το εργασιακό περιβάλλον αποτελούν τελικά ένα μοτίβο, το οποίο θα πρέπει να σε βάλει σε σκέψεις. Αν και σκληρό καμιά φορά, οι δυσκολίες και τα προβλήματα είναι αυτά που μας βοηθούν να ωριμάσουμε. 

Είσαι πολύ αναβλητική

Σου παίρνει χρόνο να καταφέρεις να συγκεντρωθείς για να μπορέσεις να φέρεις σε πέρας μια δουλειά. Το αναβάλλεις ξανά και ξανά, και όταν τελικά κάθεσαι να το κάνεις νιώθεις χαμένη γιατί δεν ξέρεις από που να ξεκινήσεις. Μπορεί να σου συμβαίνει στις δουλειές του σπιτιού, στη μελέτη, στην εργασία σου. Τις περισσότερες φορές οι αιτίες της αναβλητικότητας είναι η δυσκολία μας να διαχειριστούμε σωστά τον χρόνο μας, ο φόβος μας ότι δεν θα τα καταφέρουμε, η αμφιβολία μας για τις ικανότητές μας. Δες ποιο είναι το δικό σου πρόβλημα και αντιμετώπισέ το στη ρίζα του. 

Δημιουργείς εντάσεις και καβγάδες με τους στενούς σου ανθρώπους ή τους συνεργάτες σου

Μπορεί να είσαι πάντα έτοιμη για καβγά χωρίς να υπάρχει σοβαρό ζήτημα. Ή να προσβάλλεσαι εύκολα και να παίρνεις τα πράγματα προσωπικά δημιουργώντας συνεχώς εντάσεις. Ή πάλι να δυσκολεύεσαι να μιλήσεις όταν κάτι σε ενοχλεί και να εκφράζεις τη δυσαρέσκειά σου κρατώντας μούτρα. Μπορεί πάλι να αφήνεις τα πράγματα ακατάστατα ή να «ξεχνάς» σημαντικά ραντεβού μόνο και μόνο για να πυροδοτήσεις αντιδράσεις. 

Επιλέγεις να βγεις με ανθρώπους που δεν είναι για σένα

Πρόκειται ίσως για το πιο συνηθισμένο αυτο-σαμποτάζ: κάνουμε σχέση ή βγαίνουμε με άτομα που απέχουν αρκετά από τις αξίες και τα πιστεύω μας. Μπορεί να είσαι μονογαμική π.χ. αλλά να βγαίνεις πάντα με τους ωραίους και μοιραίους που θέλουν και άλλες. Ή να είσαι με κάποιον σύντροφο που δεν θέλει παιδιά ενώ εσύ θέλεις ελπίζοντας ότι κάποια στιγμή θα αλλάξει γνώμη. Ακολουθώντας λοιπόν αυτά τα μοτίβα συμπεριφορών αντιλαμβάνεσαι ότι δεν μπορείς να βρεις ούτε την ευτυχία ούτε την συναισθηματική σταθερότητα.

Δυσκολεύεσαι να μιλήσεις για τις ανάγκες σου

Μπορεί να ισχύει οπουδήποτε: στην οικογένεια, στους φίλους, στις σχέσεις, στη δουλειά σου, ακόμα και στα μαγαζιά… Διστάζεις να πεις τι θέλεις πραγματικά. Προτιμάς να μένεις σιωπηλή ελπίζοντας ότι οι άλλοι θα το μαντέψουν και όταν αυτό δεν συμβαίνει θυμώνεις και κανείς δεν καταλαβαίνει γιατί. Είναι λογικό, γιατί κανείς δεν μπορεί να ξέρει τις ανάγκες σου καλύτερα από εσένα την ίδια. 

Υποβιβάζεις τον εαυτό σου

«Δεν κάνω τίποτα σωστά» «Αποκλείεται να τα καταφέρω, επομένως γιατί να προσπαθήσω;» «Πάλι θάλασσα τά ‘κανα! Είμαι άχρηστη!» Εάν κάνεις συχνά τέτοιες σκέψεις ή (ακόμα χειρότερα) αν εκφράζεις δυνατά τέτοιες αρνητικές φράσεις μπροστά στους άλλους, τελικά καταλήγεις να τις πιστεύεις και να τα παρατάς όλα πριν καν ξεκινήσεις.

Tags

Μπορεί να σας αρέσουν

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *