Type to search

Ψυχολογία & Ευεξία

Έχεις κατάθλιψη; Δες πώς θα την αντιμετωπίσεις αποτελεσματικά

Share

Έχεις πεσμένη διάθεση; Νιώθεις άδεια, κουρασμένη και με μια αδιόρατη θλίψη να σε φλερτάρει; Μήπως ανησυχείς ότι ίσως υποφέρεις από κατάθλιψη; Ακολούθησε τις πιο κάτω συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να νιώσεις καλύτερα.

Αποδέξου τον εαυτό σου και το στάδιο της ζωής σου στο οποίο βρίσκεσαι

Δεν είσαι μόνη σου σε αυτό! Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλον τον κόσμο βρίσκονται στο ίδιο σημείο με εσένα, αγωνιούν, προσπαθούν, αποτυγχάνουν, συναντούν εμπόδια στο δρόμο τους καμμιά φορά ανυπέρβλητα, συνεχίζουν, πασχίζουν… Αποδέξου και αγάπησε τον εαυτό σου γι’ αυτό που είσαι και δείξε του συμπόνια για το μονοπάτι στο οποίο βρίσκεσαι.

Εάν νιώθεις ότι θέλεις να κυλιστείς στα πατώματα, κάντο -αλλά κάντο εποικοδομητικά

Η καταπίεση των συναισθημάτων μας μπορεί να μας «βοηθά» να αντιμετωπίσουμε τις αρνητικές συνέπειες της θλίψης μας, ωστόσο δεν είναι καλό ούτε υγιές. Εάν μια μέρα δε νιώθεις καλά, δεν πειράζει. Επέτρεψε στον εαυτό σου να νιώθει έτσι, αλλά μην μένεις εκεί. Παρατήρησε τα συναισθήματά σου και στη συνέχεια κατέγραψέ τα με λεπτομέρειες. Όταν νιώσεις καλύτερα γράψε και γι’ αυτό. Παρακολουθώντας την ροή των συναισθημάτων σου θα βοηθηθείς και θα πάρεις ελπίδα.

Διαχώρισε το σήμερα από το αύριο

Το πώς είσαι και νιώθεις σήμερα δεν έχει σχέση με το αύριο! Το παρόν και το μέλλον είναι δυο πράγματα διαφορετικά και δεν θα πρέπει να αποφασίζεις για την έκβαση των μελλοντικών γεγονότων κρίνοντας μόνο από τα παρόντα. Αν σήμερα δυσκολεύεσαι να σηκωθείς από το κρεβάτι και ο κόσμος σου φαίνεται γκρίζος, να θυμάσαι ότι αύριο θα έχεις την ευκαιρία να προσπαθήσεις ξανά. Κάποιες μέρες θα είναι πιο δύσκολες, αλλά κάποιες άλλες θα είναι υπέροχες. Και αυτό το ονομάζουμε ζωή. 

Δώσε προσοχή και στα επιμέρους στοιχεία

Συχνά παραγνωρίζουμε τα πολλά καλά που μας συμβαίνουν γιατί επικεντρώνουμε την προσοχή μας στο ένα και μόνο άσχημο. Είναι ώρα να το σταματήσεις αυτό. Προσπάθησε να αναγνωρίζεις και να εκτιμάς τα θετικά. Κάθε βράδυ να καταγράφεις ότι σε έκανε χαρούμενη μέσα στη μέρα σου όσο μικρό και αν ήταν. Κάθε πρωί διάβαζε τις σημειώσεις σου ώστε να ξεκινάς τη μέρα σου με αισιοδοξία. Αυτό θα σε βοηθήσει να έχεις επαφή με το καλό στη ζωή σου. 

Κάνε το αντίθετο από αυτό που σε συμβουλεύει η φωνή της κατάθλιψης μέσα σου

Αγνόησε αυτήν την αρνητική φωνή μέσα σου που σου τονίζει ότι άσχημο φοβάται ότι υπάρχει. Εάν μάθεις να την αναγνωρίζεις, τότε μπορείς και να την αντικαταστήσεις με τη φωνή της λογικής. Θα σε βοηθήσει να δεις ότι το αρνητικό δεν είναι πάντα ρεαλιστικό.

Να θέτεις εφικτούς στόχους

Το λίγο είναι καλύτερο από το τίποτα. Αντί να απογοητεύεσαι επειδή έχεις ατελείωτες υποχρεώσεις, όρισε μερικούς μικρότερους στόχους και προσπάθησε να διεκπεραιώσεις αυτούς. Κάνε ένα μικρό πράγμα, και στη συνέχεια άλλο ένα, και άλλο ένα… μέχρι να τελειώσεις. 

Αντάμειψε τις προσπάθειές σου

Όλοι οι στόχοι αξίζουν αναγνώρισης και όλες οι επιτυχίες ανταμοιβή, άσχετα από το πόσο μικροί θεωρείς ότι είναι. Όταν επιτυγχάνουμε κάτι θα πρέπει να επιβραβεύουμε τον εαυτό μας. 

Δημιούργησε μια ρουτίνα ώστε να είσαι απασχολημένη

Εάν νιώθεις ότι δεν έχεις τίποτα να κάνεις ή ότι η καθημερινότητα σε πνίγει, θα σε βοηθήσει να φτιάξεις ένα πρόγραμμα και να το ακολουθήσεις. Ωστόσο χρειάζεται να αφήσεις και μερικά κενά, προκειμένου να δώσεις και στο αναπάντεχο την ευκαιρία να εμφανιστεί. 

Κάνε κάτι που σου αρέσει

Μην αφήνεις στην κατάθλιψη να σε κυριεύσει. Βρες μια ασχολία που σου αρέσει και ακολούθησέ την. Μπορεί να είναι η μουσική, η ζωγραφική, η ποδηλασία, η πεζοπορία στην εξοχή, οι συναντήσεις με φίλους και συγγενείς. Μπορεί να είναι κάτι που ήδη γνωρίζεις ότι σε ευχαριστεί ή κάτι εντελώς νέο και διαφορετικό: ένα σπορ που δεν έχεις ξανακάνει, ένα σεμινάριο μαγειρικής ή συγγραφής. Πειραματίσου!

Γίνε εθελοντής

Υπάρχουν πολλοί φιλανθρωπικοί ή άλλοι οργανισμοί που έχουν ανάγκη από εθελοντική βοήθεια. Έτσι και κάτι καινούριο θα κάνεις, και θα γνωρίσεις και νέους ανθρώπους. 

Εξασκήσου στην ευγνωμοσύνη

Όταν κάνεις κάτι που αγαπάς ή μια καινούρια δραστηριότητα που σου αρέσει νιώθεις καλύτερα. Αποκτάς κάτι το οποίο ομορφαίνει τη ζωή σου και για το οποίο θα πρέπει να νιώθεις ευγνώμων. Κατέγραψε ότι σε κάνει να θέλεις να πεις ευχαριστώ. Θα δώσει νόημα στη ζωή σου. 

Πρόσεξε τη διατροφή σου

Η ζάχαρη, τα λιπαρά, τα επεξεργασμένα τρόφιμα, τα συντηρητικά, η καφεΐνη, τα αναψυκτικά επηρεάζουν τη διάθεσή μας και κλέβουν την ενέργειά μας. Απέφυγε τα. Κόψε το κάπνισμα, αν καπνίζεις. Προτίμησε έναν καλύτερο τρόπο ζωής, φάε φρέσκα φρούτα και λαχανικά, όσπρια, ξηρούς καρπούς.  

Κάθε μέρα να ασκείσαι

Κάποιες φορές σου είναι δύσκολο όχι απλώς το να βγεις από το σπίτι αλλά και το να σηκωθείς από το κρεβάτι. Προσπάθησε να το καταπολεμήσεις. Η καθημερινή άσκηση έστω και αν είναι μόνο να περπατήσεις γύρω από το τετράγωνο βοηθά να ανεβεί η διάθεσή σου και να βρεις διέξοδο στη θλίψη σου. Ξεκίνα με ένα καθημερινό 5λεπτο και σιγά σιγά αυξάνεις τη διάρκεια. Εάν θέλεις κάτι πιο αποτελεσματικό δοκίμασε να κάνεις γιόγκα και διαλογισμό. 

Χρειάζεσαι οπωσδήποτε καθημερινό 8ωρο ύπνο

Οι διαταραχές του ύπνου είναι κάτι που συμβαίνει συχνά όταν δεν είμαστε καλά ή όταν έχουμε κατάθλιψη. Μπορεί είτε να μην κοιμάσαι καλά ή αρκετά, ή το αντίθετο δηλαδή να μην μπορείς να σηκωθείς από το κρεβάτι. Και τα δύο επιδεινώνουν την ήδη άσχημη διάθεσή σου. Προσπάθησε να υιοθετήσεις μια υγιή ρουτίνα 8ωρου ύπνου: Να πηγαίνεις για ύπνο και να ξυπνάς την ίδια ώρα κάθε μέρα. Αυτό θα σε βοηθήσει να νιώθεις πιο ισορροπημένη και ενεργητική καθόλη τη διάρκεια της μέρας.

Αν τα πράγματα χειροτερέψουν αναζήτησε βοήθεια από ειδικό ψυχικής υγείας

Όποτε νιώσεις -έστω και λίγο- ότι είσαι πολύ πιεσμένη και δεν μπορείς να διαχειριστείς την κατάστασή σου, μην διστάσεις να απευθυνθείς για βοήθεια σε κάποιον ειδικό ψυχικής υγείας. Αυτός θα αξιολογήσει τα συμπτώματά σου και θα σου προσφέρει την ανάλογη υποστήριξη.

Tags

Μπορεί να σας αρέσουν

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *