Type to search

Ψυχολογία & Ευεξία

Χωρισμός: Πρώτες βοήθειες για πληγωμένες καρδιές

Share

Ένας χωρισμός δεν είναι ποτέ εύκολος… Ας δούμε όμως πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τον εαυτό μας να νιώσει καλύτερα και να θεραπεύσουμε τον πόνο μέσα μας. Δεν είναι εύκολο, είναι όμως εφικτό.

Έχει συμβεί σε όλους μας… Μετά από μια θυελλώδη σχέση με αυτόν που θεωρούσαμε τον Ένα και Μοναδικό, να παίρνουμε χωριστούς δρόμους και να προσπαθούμε να γιατρέψουμε την πονεμένη μας καρδιά. Δυστυχώς ένας χωρισμός δεν είναι ποτέ εύκολος. Θα χρειαστεί χρόνος και υπομονή.

Πώς θα βοηθήσεις τον εαυτό σου να θεραπευτεί μετά από ένα χωρισμό

Κράτησε αποστάσεις

Μετά από ένα χωρισμό είναι πολύ σημαντικό να κόψεις κάθε μορφή επικοινωνίας με τον πρώην σύντροφό σου, τουλάχιστον για λίγο καιρό. Το να διατηρείς κάποια μορφή επαφής μαζί του κάνει πιο θολό το τοπίο καθότι η κατάσταση είναι πρόσφατη και τα συναισθήματα ακόμα ευάλωτα. Προκειμένου να το επιτύχεις, είναι απαραίτητο να θέσεις όρια τα οποία θα σε βοηθήσουν να κρατήσεις φυσικές και συναισθηματικές αποστάσεις προκειμένου να θεραπευτείς.

Χρειάζεται να ξεφορτωθείς ότι σου τον θυμίζει

Καλό είναι να ξεφορτωθείς οτιδήποτε υλικό σου θυμίζει τον πρώην σύντροφό σου. Ειδικά μάλιστα εάν μένατε μαζί χρειάζεται να του επιστρέψεις ή ακόμα και να πετάξεις ή να χαρίσεις όλα τα αντικείμενα που είναι δικά του ή στα έχει χαρίσει ο ίδιος. Είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα προκειμένου να γιατρέψεις την καρδιά σου και να καθαρίσεις το μυαλό σου από την παρουσία του.

Δείξε κατανόηση στον εαυτό σου και στα συναισθήματά σου

Ότι και αν έχει συμβεί μεταξύ σε εσένα και τον πρώην σου είναι καλύτερα να αφήσεις τον εαυτό σου ελεύθερο να εκφραστεί παρά να καταπιέσεις τα συναισθήματά σου. Έχεις κάθε δικαίωμα να νιώσεις πληγωμένη, ένοχη, θυμωμένη, λυπημένη, ανασφαλής… Επέτρεψε στον εαυτό σου να θρηνήσει για τη σχέση που χάθηκε, να κλάψει ή να γελάσει υστερικά. Όλη η γκάμα των συναισθημάτων είναι επιτρεπτή. Και αφού το βιώσεις, αποδέξου την κατάσταση. Τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει αυτό που έχει γίνει, ούτε ο θυμός, ούτε η ελπίδα, ούτε ο θρήνος. Το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να αλλάξεις τον τρόπο που αντιμετωπίζεις η ίδια την κατάσταση και να προχωρήσεις. Από το σημείο αυτό μπορείς να συγχωρέσεις αρχικά τον εαυτό σου για το μερίδιο της ευθύνης που φέρεις γι’ αυτόν τον χωρισμό και στη συνέχεια και τον άλλον. Η συγχώρεση στον εαυτό μας είναι αυτό που θα μας επιτρέψει να συνεχίσουμε τη ζωή μας και να προχωρήσουμε μπροστά.

Φρόντισε τον εαυτό σου

Καμιά φορά χρειάζεται να προσπαθήσουμε για να εκφράσουμε την αγάπη για τον εαυτό μας. Προσπάθησε να ζήσεις. Μην αφεθείς να βουλιάξεις στην κατάθλιψη. Φτιάξε μια λίστα με πράγματα που δείχνουν ότι σε αγαπάς και σε φροντίζεις: Κράτησε ημερολόγιο, κάνε ντους, περιποιήσου την επιδερμίδα σου, γυμνάσου, κάνε γιόγκα και διαλογισμό, φρόντισε τη διατροφή σου, άκου μουσική, βγες στον ήλιο, κάνε ότι σε ευχαριστεί.

Βρες ξανά τους φίλους σου

Πολύ συχνά ο σύντροφός μας είναι και ο καλύτερός μας φίλος, ο έμπιστός μας, ο αγαπημένος μας συγγενής. Ο χωρισμός μας μπορεί να κάνει τα θεμέλια του κόσμου μας να τρίξουν, να νιώσουμε μόνοι και έρημοι, να χάσουμε την εμπιστοσύνη μας στους άλλους. Σε αυτή τη φάση είναι σημαντικό να προσπαθήσουμε να βρούμε ξανά τους δικούς μας ανθρώπους, φίλους και συγγενείς, που μας αγαπούν και τους αγαπούμε προκειμένου να μπορέσουμε να σταθούμε ξανά στα πόδια μας. Ένα τηλεφώνημα, μια βιντεοκλήση, ένας διάλογος στα κοινωνικά δίκτυα (εάν είναι αδύνατο να τους δούμε από κοντά) θα μας βοηθήσουν.

Αν το χρειάζεσαι αναζήτησε ψυχολογική υποστήριξη

Μπορεί ο χωρισμός αυτός να σου έχει κοστίσει ακριβά. Μπορεί να δυσκολεύεσαι να το αποδεχτείς, να νιώθεις ότι ήρθε το τέλος, ότι όλα είναι μάταια, να νιώθεις την κατάθλιψη να σε πνίγει. Μην ντρέπεσαι! Μίλα γι’ αυτό στους αγαπημένους σου. Και αν νιώθεις ότι κανείς δεν σε καταλαβαίνει ή ότι δεν έχεις κάποιον να εμπιστευτείς, μην διστάσεις να ζητήσεις ψυχολογική υποστήριξη από κάποιον ειδικό ψυχικής υγείας.

Δες πώς σε άλλαξε αυτή η εμπειρία

Όλες οι εμπειρίες μας κάτι έχουν να μας διδάξουν, ακόμα και οι πιο δυσάρεστες. Καλώς ή κακώς σου έτυχε κάτι άσχημο. Σκέψου γιατί σου συνέβη αυτό; Τι λάθος έκανες εσύ; Μήπως βιάστηκες να μπεις σε αυτή τη σχέση; Μήπως εθελοτυφλούσες και δεν έβλεπες την αληθινή προσωπικότητα του πρώην συντρόφου σου; Τι σε δίδαξε όλο αυτό; Ποια μαθήματα πήρες και είναι καλό να μην τα επαναλάβεις στην επόμενη σχέση σου; Οι απαντήσεις που θα πάρεις θα σε βοηθήσουν να επιλέξεις τον επόμενο σύντροφό σου με περισσότερη προσοχή και σοφία, και να έχεις μια πιο υγιή σχέση.

 

Tags

Μπορεί να σας αρέσουν

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *