Type to search

Ψυχολογία & Ευεξία

Χαρούμενο πρωινό ξύπνημα με αυτές τις συμβουλές

Share

Τι ωραία θα ήταν να ξυπνάγαμε κάθε πρωί σαν να πρωταγωνιστούμε σε διαφήμιση: Ευδιάθετοι, χαμογελαστοί, έτοιμοι να αδράξουμε τη μέρα. Επειδή όμως η πραγματική ζωή διαφέρει, δες με ποιες αλλαγές θα καταφέρεις να έχεις χαρούμενο (ή τουλάχιστον λιγότερο δυσάρεστο) πρωινό ξύπνημα. 

Τι τύπος είσαι; Πρωινός ή βραδινός; Ξυπνάς γεμάτη όρεξη να ξεκινήσεις τη μέρα σου και να κερδίσεις όλες τις ευκαιρίες που σου προσφέρει; Ή μήπως με δυσκολία ανοίγεις τα μάτια και έχεις κατεβασμένα μούτρα τουλάχιστον μέχρι να πιεις την πρώτη γουλιά καφέ; Οι πιο κάτω αλλαγές για χαρούμενο πρωινό ξύπνημα θα σε βοηθήσουν να σηκώνεσαι το πρωί με λίγο περισσότερο ενθουσιασμό για την καινούρια μέρα ή τουλάχιστον με καλύτερη αποδοχή της πραγματικότητας. 

Άσε μια μελωδία να σε παρασύρει

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά: Το ξυπνητήρι και τον ήχο του. Ξέχνα τα μπιπ-μπιπ και τους μονότονους ήχους, άλλα λένε οι έρευνες. Και συγκεκριμένα υποστηρίζουν ότι ένα μελωδικός ήχος όπως π.χ. το αγαπημένο σου τραγούδι, μια απαλή ρυθμική μουσική ή φυσικοί ήχοι όπως το κελάηδημα των πουλιών (στο YouTube θα βρεις εξαιρετικές μελωδίες) θα διακόψουν ευχάριστα τα όνειρά σου και θα σε προδιαθέσουν θετικά για την καινούρια μέρα. 

Και εγένετο φως!

Τι θα ήταν το πρωί χωρίς το φως να πλημμυρίζει την πλάση; Ανοίγοντας τα παράθυρα και αφήνοντας τον ήλιο να μπαίνει στο δωμάτιο, δίνουμε στο σώμα μας αμέσως την πληροφορία ότι ξυπνήσαμε, μια καινούρια μέρα αρχίζει και ότι είναι ώρα… να φτιάξουμε έναν καφέ. Εάν έχεις χρόνο το πρωί να βγεις έστω για έναν σύντομο περίπατο, κάντο! Τυχεροί όλοι εμείς που το κάνουμε (με την τσίμπλα στο μάτι, είναι η αλήθεια) επειδή ο σκύλος μας χρειάζεται επειγόντως πιπί. 

Ρίξε νερό στο πρόσωπό σου

Το κρύο ή έστω χλιαρό νερό στο πρόσωπό μας το πρωί είναι ότι χρειάζεται για να ανοίξουν τα κουρασμένα βλέφαρα και να πούμε «Καλημέρα κόσμε»! Εάν η αίσθηση του νερού πρωί-πρωί μας αποθαρρύνει μπορούμε να ακολουθήσουμε την τακτική της γάτας: Βρέχουμε τα ακροδάχτυλα μας και πλένουμε μόνο τα μάτια μας, ίσα ίσα για να τα βοηθήσουμε να ανοίξουν δηλαδή!
Δες εδώ τη σημασία που έχει ο σωστός καθαρισμός προσώπου πρωί-βράδυ.

Νηστικό αρκούδι δεν χορεύει

Το καλό πρωινό είναι αναντικατάστατο γιατί όχι μόνο θα γεμίσει το άδειο σου στομάχι αλλά θα σου δώσει και ενέργεια να αντιμετωπίσεις τις υποχρεώσεις τις μέρας σου. Τι σημαίνει καλό; Να έχει καλής ποιότητας πρωτεΐνες όπως π.χ. αβγά και γιαούρτι (δες εδώ πώς μπορούν τα αβγά να σε βοηθήσουν), τα δημητριακά να είναι ολικής άλεσης και χωρίς ζάχαρη, να συμπεριλαμβάνει φρούτα ή/και λαχανικά, και φυσικά να σε βοηθά να μείνεις ενυδατωμένη. Και λέγοντας «ενυδατωμένη» δεν εννοώ τον καφέ ή το τσάι, αλλά ένα μεγάλο ποτήρι νερό!

Η άσκηση χρειάζεται

Η πρωινή άσκηση, όσο σύντομη και αν είναι, είναι σημαντική για να ξυπνήσει το σώμα, να ενεργοποιήσει ολόκληρο τον οργανισμό, να σου φτιάξει τη διάθεση και να σου προσφέρει το πολυπόθητο… χαρούμενο ξύπνημα. Τι μπορείς να κάνεις: 

  • 15 λεπτά γρήγορο βάδισμα ή τζόκινγκ έστω και γύρω από το τετράγωνο του σπιτιού σου.
  • Πήγαινε με τα πόδια ή με ποδήλατο στη δουλειά σου ή αν είναι μακριά να περπατήσεις σε μια πιο μακρινή στάση ή να κατεβείς λίγο πιο μακριά. 
  • Βγάλε μια μεγαλύτερη βόλτα τον σκύλο σου (θα σε ευγνωμονεί γι’ αυτό).
  • Κάνε γιόγκα.
  • Πείσε τα παιδιά σου να κάνουν γυμναστική μαζί σου (δεν θα το κάνουν, αλλά προσπάθησέ το). Τους δίνεις το καλό παράδειγμα για την υπόλοιπη ζωή τους.

Το νοικοκυριό δεν είναι κακό

Εντάξει, μην με δείρεις… Μιλάω για απλά πράγματα όπως π.χ. να στρώσεις το κρεβάτι σου, να βάλεις τα άπλυτα πιάτα του πρωινού στο πλυντήριο ή να τα πλύνεις στα γρήγορα, να τοποθετήσεις με χρονοκαθυστέρηση άπλυτα ρούχα στο πλυντήριο ώστε να είναι έτοιμα να τα απλώσεις το βράδυ. Αυτές οι μικρές δουλειές σε κάνουν να νιώθεις παραγωγική και να ξεκινάς τη μέρα σου δυναμικά, νιώθοντας ότι θα έχεις λιγότερα να κάνεις στην επιστροφή σου.

Κάνε διαλογισμό

Κάθε ώρα της ημέρας μπορείς να κάνεις διαλογισμό, ωστόσο το πρωί σε βοηθά περισσότερο: καθαρίζεις το μυαλό σου, τακτοποιείς τις σκέψεις σου και θέτεις έναν ξεκάθαρο στόχο για την καινούρια μέρα που σε περιμένει. Ακόμα σε βοηθά να καταπραΰνεις το άγχος που μπορεί να σου προκαλούν οι υποχρεώσεις και οι απαιτήσεις της νέας ημέρας.

Φτιάξε τη λίστα με τις υποχρεώσεις της ημέρας (και όχι μόνο)

Αν είσαι λίγο σαν εμένα (ελπίζω πώς όχι) θα ξεχνάς συχνά πράγματα που έχεις να κάνεις επειδή χάνεσαι μέσα στη ρουτίνα της καθημερινότητας. Πράγματα όπως π.χ. να πάρεις ρούχα από το καθαριστήριο, να πας παπούτσια στον τσαγκάρη, να στείλεις μέιλ, να πληρώσεις λογαριασμούς… Και πάλι τυχεροί είμαστε γιατί φαντάζεσαι να θυμόσουν τον τσαγκάρη για παράδειγμα και να ξέχναγες να πάρεις τη μικρή από το μπαλέτο; Ο μόνος τρόπος να τα θυμόμαστε όλα είναι είναι να τα καταγράφουμε σε μια λίστα και η καλύτερη ώρα γι’ αυτό είναι το πρωί. Με αυτόν τον τρόπο τακτοποιούμε τις υποχρεώσεις μας και έχουμε μια πιο ξεκάθαρη εικόνα του τι χρειαζόμαστε και πώς μπορούμε να οργανώσουμε τον χρόνο μας για να το καταφέρουμε. 

Κάνε κάτι που πραγματικά σου αρέσει

Δεν χρειάζεται να γεμίζεις ασφυκτικά το πρωινό σου με υποχρεώσεις. Κράτα λίγο χρόνο για τον εαυτό σου και για να κάνεις κάτι που πραγματικά σου αρέσει όπως π.χ. να δεις τις ειδήσεις της ημέρας, να ακούσεις την αγαπημένη σου μουσική, να παρακολουθήσεις ένα βίντεο στο YouTube, να ακούσεις κάποιο επιμορφωτικό σεμινάριο στον υπολογιστή κ.ά. Δεν χρειάζεται να αφιερώσεις πολύ χρόνο (που άλλωστε δεν έχεις), ενώ μπορείς να το κάνεις παράλληλα με τις άλλες σου δραστηριότητες.

Τηλεφώνησε στους αγαπημένους σου

Εάν δεν βρίσκεις χρόνο την υπόλοιπη μέρα, ένα σύντομο «γεια» σε φίλους ή συγγενείς μπορείς να το πεις το πρωί. Ίσα ίσα για να ευχηθείς καλημέρα και να τους κάνεις να αισθανθούν αγαπητοί. Ότι καλύτερο για να ξεκινήσει ευχάριστα και ευοίωνα και η δική σου ημέρα και η δική τους. 

Tags

Μπορεί να σας αρέσουν

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *