Type to search

Γιόγκα & Fitness

Αρχάριος στη γιόγκα; Ότι θέλεις να μάθεις είναι εδώ!

Share

Αν ντρέπεσαι να ρωτήσεις, εδώ θα βρεις όλες τις απαντήσεις…

«Ψήνεσαι» να ξεκινήσεις γιόγκα αλλά δεν ξέρεις τι ακριβώς να περιμένεις; Ή μήπως φοβάσαι ότι απευθύνεται σε άτομα ήδη γυμνασμένα και ευλύγιστα; Ή μήπως νιώθεις ότι τα κιλά ή ο σωματότυπός σου δεν είναι τα κατάλληλα; Εδώ είναι όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεις.

Τι σημαίνει γιόγκα;

Η λέξη γιόγκα προέρχεται από τη σανσκριτική λέξη «yuj» που σημαίνει ζυγός ή δεσμός ή πιο ελεύθερα ένωση. Υπό μία φιλοσοφική έννοια γιόγκα σημαίνει τη συνειδητή ένωση του περιορισμένου, εγωιστικού εαυτού μας με τον απεριόριστο, αιώνιο, ανώτερο Εαυτό. Ωστόσο στη Δύση συνήθως οι περισσότεροι ασκούμενοι επιζητούν να δίνεται περισσότερη έμφαση στη σωματική άσκηση και στις στάσεις της γιόγκα -γνωστές και ως άσανα- και λιγότερο στο φιλοσοφικό υπόβαθρο.

Δεν είμαι ευλύγιστος. Μπορώ να κάνω γιόγκα;

Φυσικά! Αντίθετα στην συνηθισμένη πεποίθηση ότι η γιόγκα απευθύνεται μόνο στους ήδη ευλύγιστους και γυμνασμένους, η γιόγκα απευθύνεται σε όλους άσχετα από φύλο, φυσική κατάσταση, σωματότυπο, ηλικία, βάρος, προηγούμενους τραυματισμούς κ.ά. Όλοι μπορούν να κερδίσουν παρακολουθώντας τακτικά μαθήματα. Ευλυγισία, ενδυνάμωση, αδυνάτισμα, βελτιωμένη αίσθηση ισορροπίας, καλύτερη υγεία, μεγαλύτερη ικανότητα αυτοσυγκέντρωσης, προσήλωση στην επίτευξη στόχων είναι μερικά μόνο από τα οφέλη που θα αποκομίσεις αν αποφασίσεις να βάλεις τη γιόγκα στη ζωή σου.

Πόσες φορές την εβδομάδα να ασκούμαι;

Εξαρτάται από εσένα και τον τρόπο ζωής σου. Μπορείς να δεις τα ευεργετικά αποτελέσματα της γιόγκα στο σώμα και στο πνεύμα σου ακόμα και αν ασκείσαι μία φορά την εβδομάδα, ακόμα και αν ο χρόνος που μπορείς να διαθέσεις δεν είναι πάνω από 20 λεπτά. Ιδανικά καλό είναι να ξεκινήσεις κάνοντας μάθημα 2-3 φορές την εβδομάδα από μία ώρα, το πολύ μιάμιση. Μην επηρεάζεσαι από το τι σου λένε οι γύρω σου και μην θέτεις πολύ υψηλούς στόχους, γιατί θα απογοητευτείς. Μπορεί αργότερα να την αγαπήσεις τόσο πολύ που θα επιθυμήσεις να κάνεις πιο συχνά ή περισσότερη ώρα.

Τι σημαίνουν οι λέξεις «ομ» και «ναμαστέ» που επαναλαμβάνονται κατά τη διάρκεια του μαθήματος;

Το «ομ» παραδοσιακά τραγουδιέται – ψάλλεται από το δάσκαλο και τους μαθητές στην αρχή και στη λήξη του μαθήματος και υποτίθεται ότι είναι ο ήχος του σύμπαντος. Οι αρχαίοι γιόγκι πίστευαν ότι τίποτα δεν μένει ακίνητο ή σταθερό, ολόκληρο το σύμπαν κινείται. Αυτή είναι μια άποψη την οποία συμμερίζονται και πολλοί επιστήμονες σήμερα. Οτιδήποτε υπάρχει, πάλλεται δημιουργώντας μια ρυθμική δόνηση, τον ήχο του «ομ». Όταν λοιπόν ψάλλουμε το «ομ» μέσα από την αναπνοή, τη φωνή και την ενέργειά μας γινόμαστε ένα με αυτή τη συμπαντική δόνηση.
Όσον αφορά τη λέξη «ναμαστέ» προέρχεται από τις σανσκριτικές λέξεις «νάμα» που σημαίνει εγώ και «τε» που σημαίνει εσύ. Σε ελεύθερη μετάφραση η λέξη σημαίνει «εγώ υποκλίνομαι σε σένα» και συνοδεύεται με μια χειρονομία: Τα χέρια ενώνονται στο ύψος της καρδιάς (εκεί που για τους γιόγκι βρίσκεται το τσάκρα της καρδιάς), τα μάτια κλείνουν και το κεφάλι κλίνει μπροστά, σαν υπόκλιση. Συμβολίζει την αναγνώριση από την ψυχή του ενός της ψυχής του άλλου. Το ναμαστέ εκτελείται κατά την αρχή και το τέλος του μαθήματος, σαν ένδειξη ευγνωμοσύνης και σεβασμού προς το πρόσωπο του δασκάλου και των άλλων μαθητών.

Η γιόγκα είναι θρησκεία;

Όχι, δεν είναι. Πρόκειται για ένα φιλοσοφικό σύστημα που ξεκίνησε από την Ινδία πριν από περίπου 5 χιλιάδες χρόνια. Πατέρας της κλασικής γιόγκα είναι ο Πατάντζαλι που έγραψε τα κείμενα της Γιόγκα Σούτρα τα οποία πραγματεύονται τους τρόπους ανάπτυξης και βελτιστοποίησης του φυσικού και πνευματικού μας σώματος. Κάποιες φορές μπορεί να χρησιμοποιεί φιλοσοφικά κείμενα του Βουδισμού ή του Ινδουισμού αλλά δεν είναι απαραίτητο να τα μελετήσει όποιος θέλει να ασχοληθεί με τη γιόγκα. Και φυσικά δεν χρειάζεται να αποποιηθεί κάποιος τα προσωπικά του θρησκευτικά «πιστεύω».

Γιατί είναι διαφορετική από το στρέτσινγκ;

Το στρέτσινγκ όπως και τα άλλα είδη άσκησης δίνουν έμφαση στην άρτια εκτέλεση των κινήσεων από το σώμα. Στη γιόγκα όμως συμβαίνουν πολύ πιο βαθιές και πολύπλοκες συνδέσεις. Η αναπνοή μας γίνεται ο συνδετικός κρίκος σώματος και μυαλού. Η σωματική κίνηση και οι σκέψεις μας συγχρονίζονται και ακολουθούν το ρυθμό της αναπνοής μας, τις εισπνοές και τις εκπνοές μας. Η προσοχή μας στρέφεται προς τα μέσα, τον εσωτερικό μας κόσμο, μαθαίνουμε να παρατηρούμε αυτά που μας συμβαίνουν, να αναγνωρίζουμε τον τρόπο σκέψης μας, χωρίς να κρίνουμε ή να επικρίνουμε. Αποκτάμε επίγνωση του ίδιου μας του εαυτού και των σκέψεών μας και καθώς το σώμα μας γίνεται πιο ευλύγιστο όπως περνά ο καιρός, το ίδιο συμβαίνει και με το πνεύμα μας.

Τι εξοπλισμό χρειάζομαι; Είναι ακριβός;

Ευτυχώς πολύ λίγα πράγματα. Ένα λύκρα κολάν ή ένα σορτς ή μια φόρμα που θα σου επιτρέπει ευρεία γκάμα κινήσεων και ένα όχι πολύ φαρδύ μπλουζάκι σου είναι αρκετά. Παπούτσια φυσικά δεν χρειάζονται, γιόγκα κάνεις πάντα ξυπόλυτος. Όσον αφορά τα στρωματάκια και τα διάφορα βοηθήματα π.χ. ζώνες, τουβλάκια κ.ά. τα περισσότερα στούντιο και γυμναστήρια προσφέρουν στους ασκούμενους τα δικά τους. Εάν θέλεις να αγοράσεις το δικό σου στρωματάκι θα βρεις μεγάλη γκάμα στο εμπόριο με τιμές που ξεκινούν από €6-120.

Πόσο κοστίζουν τα μαθήματα;

Γιόγκα μπορείς να κάνεις σε πολλά στούντιο και τώρα πια στα περισσότερα γυμναστήρια. Οι τιμές στα στούντιο ξεκινούν στα €40-60 το μήνα για 3 φορές την εβδομάδα μάθημα και μπορεί να φτάσουν τα €90. Συχνά όμως υπάρχουν προσφορές για όσους θέλουν να πάρουν ένα πακέτο μαθημάτων μαζί, ενώ το πρώτο μάθημα είναι συνήθως γνωριμίας και προσφέρεται δωρεάν. Εάν θέλεις να κάνεις μόνο μία ώρα οι τιμές ποικίλουν ξεκινώντας από €6 και φτάνοντας ακόμα και τα €20 σε γκρουπ. Εάν σε ενδιαφέρει το ιδιαίτερο οι τιμές παίζουν ανάμεσα στα €15-80, ανάλογα την περιοχή, το δάσκαλο, το επίπεδο.

Tags

Μπορεί να σας αρέσουν

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *