Type to search

Μόδα & Ομορφιά

Τα πιο συνηθισμένα προβλήματα μαλλιών και πώς θα τα αντιμετωπίσεις

Share

Νιώθεις ότι τον τελευταίο καιρό τα μαλλιά σου έχουν αραιώσει; Ή μήπως είναι υπερβολικά ξηρά; Ίσως πάλι το πρόβλημα είναι ότι φριζάρουν… Ή ότι μπερδεύονται πολύ περισσότερο από παλιότερα… Όποιος και αν είναι το πρόβλημα των μαλλιών σου, σίγουρα μπορείς να κάνεις κάτι για να το αντιμετωπίσεις.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η πιο συνηθισμένη αιτία των κατεστραμμένων μαλλιών είναι η κακομεταχείριση. Το ίσιωμα, το στέγνωμα, οι βαφές, τα λάθος προϊόντα… Ωστόσο τα προβλήματα των μαλλιών δεν περιορίζονται μόνο σε αυτό. Αυτό που θα πρέπει να έχεις πάντα κατά νου, είναι ότι τα μαλλιά σου είναι η πυξίδα της υγείας σου. Νιώθουν αυτά που νιώθεις και θρέφονται από ότι τρως. Γι’ αυτό και σε πολλές περιπτώσεις το πρόβλημα τους είναι πιο βαθύ από αυτό που φαίνεται. Γιατί τα μαλλιά σου είναι τμήμα σου, κομμάτι του εαυτού σου, αντικατοπτρίζουν την υγεία και την ψυχική σου διάθεση. Γι’αυτό και η κακή τους εμφάνιση μπορεί να αποκαλύψει πολύ σημαντικές ανισορροπίες του οργανισμού. 

Εσένα ποιο είναι το πρόβλημά σου;

Αδύναμα μαλλιά που έχουν αραιώσει επικίνδυνα

Χάνεις πολλά μαλλιά, πολύ περισσότερα από ότι παλιότερα. Μάλιστα το πρόβλημα δεν εμφανίζεται μόνο το φθινόπωρο αλλά καθόλη τη διάρκεια του χρόνου. Μάλλον πρόκειται για κάποια ανισορροπία του οργανισμού.
Συνήθεις αιτίες:
Το άγχος. Το στρες προκαλεί ανεβασμένη παραγωγή της ορμόνης κορτιζόλης στο σώμα, η οποία απορρυθμίζει την έκκριση των άλλων ορμονών. Η υπερπαραγωγή κορτιζόλης μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την εμφάνιση διαβήτη, την καταστολή του ανοσοποιητικού συστήματος, την καταστροφή του κολλαγόνου και ως συνέπεια την γερασμένη όψη και την εμφάνιση τριχόπτωσης.
Μέση ηλικία. Κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης οι ορμόνες αλλάζουν με αποτέλεσμα την απώλεια των μαλλιών καθώς και τη λέπτυνση της τρίχας. Το καλύτερο είναι να ενισχύσουμε τη διατροφή μας με τα κατάλληλα συμπληρώματα διατροφής και να τρώμε τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες, χαλκό, σελήνιο καθώς και σε L-λυσίνη, η οποία βοηθά την απορρόφηση του σιδήρου και του ψευδαργύρου από τον οργανισμό.
Πώς μπορείς να το αντιμετωπίσεις

  • Κάνε διαλογισμό και γιόγκα. Βοηθούν στην αντιμετώπιση του στρες και ηρεμούν το σώμα και το πνεύμα. 
  • Να πίνεις συχνά ζωμό από κόκαλα. Ομολογώ ότι προσωπικά το αποφεύγω γιατί δεν τρώω κρέας, ωστόσο όλοι οι σύγχρονοι ειδικοί ισχυρίζονται ότι ο ζωμός από κόκαλα που έχουν αργοβράσει στην κατσαρόλα είναι εξαιρετικός για την υγεία των μαλλιών. Καθόλου απίθανο αφού είναι γεμάτος κολλαγόνο. 
  • Να εφοδιάζεις τον οργανισμό σου με σίδηρο. Τροφές όπως σολομός, σπανάκι, συκώτι, όσπρια είναι πλούσια σε σίδηρο. Εκτός από αυτά όμως ίσως χρειαστείς και κάποιο συμπλήρωμα διατροφής.
  • Προτίμησε κάποια διατροφή με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Δημητριακά ολικής άλεσης, λαχανικά, κρεμμύδια, κολοκυθόσπορους, κακάο, αβγά κ.ά. 

Τι πάθηση μπορεί να κρύβεται: Αναιμία ή προβλήματα με το θυρεοειδή ιδίως αν συνοδεύεται από αδυναμία, χλωμή επιδερμίδα, αδύναμα νύχια, παράξενες λιγούρες.  

Πολύ ξηρά και άγρια μαλλιά

Έχεις δει τις διαφημίσεις με τα τέλεια, λεία, απαλά μαλλιά; Ε, η εμφάνιση των δικών σου είναι η ακριβώς αντίθετη, αυτό άλλωστε είναι και το πρόβλημά σου.
Συνήθεις αιτίες:
Η υψηλή θερμοκρασία. Όσο πιο υψηλή θερμοκρασία χρησιμοποιείς στο πιστολάκι τόσο περισσότερο αγριεύουν τα μαλλιά σου. Εξίσου καταστροφική είναι η πρέσα ισιώματος. Προτίμησε να τα σκουπίζεις απαλά με μια πετσέτα και να τα αφήνεις να στεγνώνουν φυσικά. Εάν χρειάζεται να χρησιμοποιήσεις πιστολάκι κράτησέ το τουλάχιστον 5-10 εκατοστά μακριά από την τούφα και μην μένεις στο ίδιο σημείο για περισσότερο από 30 δευτερόλεπτα. 
Πολύ συχνό λούσιμο. Με το λούσιμο δεν απομακρύνονται μόνο τα κατάλοιπα προϊόντων στάιλινγκ και οι ρύποι αλλά και τα φυσικά έλαια των μαλλιών που τους προσδίδουν τη λάμψη τους. Απέφυγε να λούζεσαι κάθε μέρα. Δύο με τρεις φορές την εβδομάδα είναι αρκετές.
Ντεκαπάζ. Με τη συγκεκριμένη τεχνική αφαιρούμε το φυσικό χρώμα των μαλλιών προκειμένου να κάνουμε μια μεγάλη αλλαγή. Τα κακής ποιότητας υλικά που χρησιμοποιούνται κατά τη διαδικασία ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για την ταλαιπωρημένη εμφάνιση των μαλλιών. Το ίδιο και η έλλειψη εφαρμογής μαλακτικού μαλλιών μετά το λούσιμο και μάσκας τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.
Βαφές. Οι χημικές βαφές αφαιρούν από τα μαλλιά το φυσικό τους σμήγμα με αποτέλεσμα να αλλάζει η υφή τους.
Πώς μπορείς να το αντιμετωπίσεις

  • Κάνε μάσκα με λάδι. Η πιο εύκολη και αποτελεσματική θεραπεία γι’ αυτού του είδους το πρόβλημα των μαλλιών είναι η εφαρμογή μάσκας με αγνό παρθένο ελαιόλαδο 1-2 φορές την εβδομάδα. Κάνεις μασάζ με μια κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο (ανάλογα με το μήκος και την πυκνότητα των μαλλιών) από τις ρίζες μέχρι τις άκρες. Φοράς ένα νάιλον σκουφάκι μπάνιου και μένεις έτσι τουλάχιστον 15 λεπτά, ιδανικά όλο το βράδυ. Λούζεσαι κανονικά. Εναλλακτικά μπορείς να χρησιμοποιήσεις αμυγδαλέλαιο ή έλαιο καρύδας.
  • Να φοράς καπέλο. Απέφυγε την έκθεση των μαλλιών σου σε ακραίες καιρικές συνθήκες (ζέστη, κρύο) καθώς και στον ήλιο. Να φοράς πάντα καπέλο το καλοκαίρι και σκουφί το χειμώνα.
  • Χρησιμοποίησε ρυζόνερο στο ξέβγαλμα. Η ινοσιτόλη που περιέχει το ρύζι βοηθά στη θεραπεία και την αποκατάσταση των κατεστραμμένων μαλλιών. Μπορείς να δεις πώς θα το φτιάξεις εδώ.

Τι πάθηση μπορεί να κρύβεται: Υποθυρεοειδισμός, ειδικά αν συνοδεύεται από κούραση, μυϊκή αδυναμία, ξαφνική απώλεια κιλών ή αντίθετα αύξηση βάρους.

Υπερβολικά μπερδεμένα μαλλιά

Δεν ήταν πάντα έτσι, ωστόσο τον τελευταίο καιρό έχεις παρατηρήσει ότι τα μαλλιά σου δύσκολα τα ξεμπερδεύεις το πρωί, ενώ κάνουν εύκολα κόμπους.
Συνήθεις αιτίες:
Θερμότητα. Πρέσα ισιώματος, ψαλίδι για μπούκλες, πιστολάκι «ψήνουν» τα μαλλιά και καταστρέφουν τις ίνες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να «σηκώνονται» τα λέπια της τρίχας, να μπλέκουν μεταξύ τους οι τρίχες εξαιτίας της ανομοιογενούς τους επιφάνειας και να κάνουν κόμπους. Σύμφωνα με τους ειδικούς καλύτερα να μην κάνουμε στάιλινγκ συχνότερα από μία φορά την εβδομάδα.
Πολύ συχνό και βίαιο βούρτσισμα. Το κακό και συχνό βούρτσισμα επιδεινώνει την ήδη κακή κατάσταση των μαλλιών κάνοντας το πρόβλημα ακόμα εντονότερο. Χτένιζε τα μαλλιά σου αργά και προσεκτικά, ξεκινώντας από τις άκρες προς τις ρίζες και όχι το αντίθετο. Μία φορά την ημέρα είναι αρκετή. Μην χτενίζεις τα μαλλιά σου βρεγμένα, σπάνε πιο εύκολα.
Πώς μπορείς να το αντιμετωπίσεις

  • Μην λούζεσαι συχνά. Απομακρύνεις όχι μόνο τους ρύπους αλλά και το πολύτιμο σμήγμα των μαλλιών σου που τους χαρίζει λάμψη και τα κρατά ελαστικά. Αν δεν έχεις υπερβολικά λιπαρά μαλλιά καλό είναι να λούζεσαι κάθε δεύτερη ή τρίτη μέρα. Φυσικά πάντα να χρησιμοποιείς μαλακτική κρέμα μετά και μάσκα τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. 
  • Απέφυγε τη θερμότητα. Άφηνε τα μαλλιά σου να στεγνώνουν φυσικά όσο το δυνατόν πιο συχνά. Αν πρέπει να κάνεις στάιλινγκ να επιλέγεις όσο το δυνατόν πιο χαμηλή θερμοκρασία για το στάιλινγκ. Και πάντα πριν χρησιμοποιήσεις πρέσα ή σίδερο να απλώνεις στα μαλλιά ειδικό προστατευτικό μαλλιών από τη θερμότητα. 
  • Να σκουπίζεις τα μαλλιά σου απαλά. Όταν βγαίνεις από το ντους, τύλιξε απαλά τα μαλλιά σου σε μια πετσέτα και περίμενε να απορροφήσει την υγρασία. Μην τα τρίβεις με δύναμη.

Τι πάθηση μπορεί να κρύβεται: Υποθυρεοειδισμός, ειδικά αν συνοδεύεται από κούραση, μυϊκή αδυναμία, ξαφνική απώλεια κιλών ή αντίθετα αύξηση βάρους.

Απέκτησες γκρίζα μαλλιά πριν την ώρα σου

Μπορεί στους άντρες οι γκρίζοι κρόταφοι να είναι ένδειξη γοητείας, ωστόσο πολλές γυναίκες θα ήθελαν να το αποφύγουν. Μπορεί πάλι να έχεις αποδεχτεί τις γκρίζες τούφες σου, να σου αρέσουν και να μην βάφεις τα μαλλιά σου. Όπως και νά ‘χει καλό είναι να ξέρεις την αιτία.
Συνήθεις αιτίες:
Διατροφή φτωχή σε θρεπτικά συστατικά. Σύμφωνα με έρευνα όταν η διατροφή μας είναι ελλιπής σε ασβέστιο, φερριτίνη και βιταμίνη D3, τα μαλλιά μας τείνουν να γκριζάρουν. Σύμφωνα πάλι με άλλη έρευνα αυτό συμβαίνει όταν έχουμε έλλειψη σε σίδηρο, χαλκό και ψευδάργυρο.
Κληρονομικότητα. Όπως κληρονόμησες τόσα και τόσα άλλα από τους γονείς σου κληρονόμησες και το πρόωρο άσπρισμα των μαλλιών. Συμβιβάσου ή βάψτα!
Πώς μπορείς να το αντιμετωπίσεις με φυσικούς τρόπους

  • Με ειδικά συμπληρώματα διατροφής και βότανα. Στην Κινέζικη Ιατρική υπάρχουν αρκετά βότανα τα οποία πιθανώς σύμφωνα με τους ειδικούς μπορούν να επαναφέρουν το φυσικό χρώμα των μαλλιών.
  • Χέννα. Στην υπηρεσία του καλλωπισμού από τα αρχαία χρόνια, η χέννα χαρίζει ζεστές ανταύγειες στα μαλλιά και στα γκρίζα. Προσοχή όμως αν αποφασίσετε αργότερα να τα βάψετε με κανονική βαφή. Θα πρέπει να το κάνετε στο κομμωτήριο και να ενημερώσετε από την αρχή τον κομμωτή σας.
    Βαφή με καφέ. Δεν το έχω δοκιμάσει προσωπικά, ωστόσο το ξέρω ως εναλλακτική της βαφής. Ανακατεύεις 4 κουταλιές της σούπας καφέ φίλτρου με 2 κούπες μαλακτική κρέμα μαλλιών. Φτιάχνεις 2 κούπες καφέ πολύ δυνατό. Αφού λουστείς όπως συνήθως και ξεπλύνεις τα μαλλιά σου, τους ρίχνεις τον καφέ -αν είναι δυνατόν άστα να μουλιάσουν για μερικά λεπτά. Στη συνέχεια κάνοντας μασάζ απλώνεις το μείγμα μαλακτικής με καφέ. Το αφήνεις μια ώρα και ξεπλένεις καλά. Να έχεις υπόψη σου ότι η καφεΐνη απορροφάται από το δέρμα.
  • Εμπλούτισε τη διατροφή σου με τα κατάλληλα τρόφιμα. Τα φουντούκια είναι εξαιρετική πηγή χαλκού. Άλλες τροφές που αγαπούν τα μαλλιά σου είναι το ψάρι, το μπρόκολο, οι σπόροι και το κέιλ που περιέχουν μεγάλη ποσότητα ω-3.

Τι πάθηση μπορεί να κρύβεται: Νεφρική νόσος, ιδίως αν υπάρχουν και τα εξής συμπτώματα: πρήξιμο γύρω από τα μάτια ή στα πόδια, ναυτία, γκρίζα απόχρωση στο δέρμα, κάνεις εύκολα μελανιές. 

Φριζαρισμένα μαλλιά

Πρόκειται για τους επαναστάτες των μαλλιών. Κανείς δεν μπορεί να τα ελέγξει ή να τα ηρεμήσει ενώ ακόμα και ο νόμος της βαρύτητας στην περίπτωσή τους δεν φαίνεται να έχει καμία ισχύ.
Συνήθεις αιτίες:
Χρησιμοποιείς λάθος προϊόντα μαλλιών.
Η κύρια αιτία του φριζαρίσματος των μαλλιών είναι η μείωση της ανθεκτικότητας της τρίχας στην πάροδο του χρόνου. Αυτό μπορεί να είναι αποτέλεσμα κακής διατροφής ή βλαβερών και σκληρών προϊόντων περιποίησης μαλλιών.
Χρειάζεσαι κούρεμα. Μπορεί να θέλεις να μακρύνεις τα μαλλιά σου αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να κόβεις ελαφρά τις άκρες κάθε 2-3 μήνες. Αλλιώς τα μαλλιά αγριεύουν, κάνουν ψαλίδα και φριζάρουν.
Πέρασες πρόσφατα ένα τραυματικό γεγονός. Τα φριζαρισμένα μαλλιά συχνά εμφανίζονται 6 μήνες περίπου μετά από κάποιο τραυματικό γεγονός το οποίο μπορεί να είναι οτιδήποτε, από ένα χωρισμό μέχρι ένα θάνατο. Αυτό πάντα σύμφωνα με την Κινέζικη Ιατρική.
Πώς μπορείς να το αντιμετωπίσεις με φυσικούς τρόπους

  • Να χρησιμοποιείς χλιαρό ή κρύο νερό στο ξέβγαλμα. Το λούσιμο και το ζεστό νερό ανοίγουν τα λέπια της τρίχας, ενώ το κρύο νερό τα βοηθά να κλείσουν χαρίζοντας πιο υγιή όψη στα μαλλιά.
  • Προτίμησε κάποιο σαμπουάν με φυσικά συστατικά. Κάποια χημικά συστατικά που περιέχουν τα σαμπουάν είναι ιδιαίτερα σκληρά για τα μαλλιά, απομακρύνουν τα φυσικά έλαια της τρίχας και ευνοούν το φριζάρισμα. Προτίμησε κάποιο με φυσικά συστατικά.

 

Tags:

Μπορεί να σας αρέσουν

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *