Type to search

Διατροφή & Δίαιτα

Βότανα και μπαχαρικά που βοηθούν στο αδυνάτισμα

Share

Όσον αφορά την απώλεια βάρους είναι γεγονός ότι δεν υπάρχουν μαγικά ελιξίρια. Ωστόσο κάποια βότανα και μπαχαρικά μπορούν να ενισχύσουν τις προσπάθειές σου και να σε βοηθήσουν στο αδυνάτισμα.

Δεν χρειάζεται να μας πιάνει άγχος και στρες για τα περιττά κιλάκια μας. Προσεκτική διατροφή, καθημερινή άσκηση, 8ωρος ύπνος, άφθονα υγρά ιδιαίτερα νερό και αργά αλλά σταθερά μπορούμε να χάσουμε το περιττό βάρος για πάντα, χωρίς στερήσεις και χωρίς να εκθέτουμε την υγεία μας σε κίνδυνο. Και για να ενισχύσουμε τις προσπάθειές μας μπορούμε να εμπιστευτούμε τα δώρα της φύσης… Κάποια βότανα και μπαχαρικά χάρη στις έντονες αντιοξειδωτικές τους ιδιότητες μπορούν να μας βοηθήσουν και στο αδυνάτισμα. Μην περιμένεις θαύματα βέβαια! Τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τις προσπάθειες, την υπομονή και την επιμονή μας όταν μιλάμε για απώλεια βάρους. 

Πιπέρι καγιέν

Ώρα να γίνουν τα πιάτα μας πιο πικάντικα! Το πιπέρι καγιέν προέρχεται από ένα είδος πιπεριάς (τσίλι) και είναι πηγή καψαϊκίνης, ενός φυτοχημικού δηλαδή γνωστού για τις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές του. Η καψαϊκίνη βοηθά στην ενίσχυση του μεταβολισμού, στη μείωση της πείνας και στην αύξηση της αίσθησης κορεσμού, καθώς και στην πέψη.
Προσοχή! Η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας μπορεί να προκαλέσει διάρροια, ναυτία, πόνο στην κοιλιά ή στο στομάχι. Επίσης, σε περίπτωση που λαμβάνεται αντιπηκτικά φάρμακα είναι σημαντικό να συμβουλευτείτε το γιατρό σας καθώς μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο αιμορραγίας.

Τσίλι

Όπως και το καγιέν έτσι και το τσίλι προέρχεται από πιπεριές και περιέχει καψαϊκίνη. Ωστόσο έχει πιο ήπια γεύση, δεν είναι τόσο καυτερό. 

Κύμινο 

Μπορεί να μην το χρησιμοποιούμε συχνά ωστόσο δεν έχουμε καθόλου δίκιος! Οι έρευνες δείχνουν ότι το κύμινο είναι πραγματικός βοηθός μας για το αδυνάτισμα και την απώλεια λίπους. Ένα κουταλάκι της ημέρας σκόνη κύμινο στο φαγητό (περίπου 3 γραμμάρια) όχι απλώς μας βοηθά να χάσουμε περισσότερο βάρος, αλλά (κυρίως) να χάσουμε λίπος (περίπου το τριπλάσιο).
Προσοχή! Καλό το κύμινο και ασφαλές ως τρόφιμο αλλά καλύτερα να μην το παρακάνουμε!

Μαύρο πιπέρι

Το μαύρο πιπέρι είναι πλούσιο σε πιπερίνη, ένα καυστικό αλκαλοειδές. Μελέτες έχουν δείξει ότι η πιπερίνη μπορεί να ενισχύσει τη βιοδιαθεσιμότητα και να βελτιώσει την απορρόφηση πολλών συστατικών.Σύμφωνα με τους ειδικούς το μαύρο πιπέρι μπορεί να μειώσει την πείνα μας και να μας βοηθήσει να ελέγξουμε την όρεξή μας. Επίσης αυξάνει την απορρόφηση της κουρκουμίνης, γι’ αυτό είναι καλό να το συνδυάζουμε πάντα μαζί με κουρκουμά. 

Αποξηραμένη σκόνη τζίντζερ

Πολλά είναι τα οφέλη του τζίντζερ για την υγεία (δες εδώ), ένα από αυτά είναι ότι μπορεί να μας βοηθήσει στο αδυνάτισμα. Σύμφωνα με έρευνα (Metabolism) άτομα που έτρωγαν καθημερινά 2 γραμμάρια αποξηραμένο τζίντζερ σε σκόνη με το πρωινό τους ένιωθαν πιο χορτάτα ως και 3 ώρες μετά, σε σχέση με αυτά που δεν έτρωγαν. Επίσης αυξάνει την θερμογένεση, δηλαδή καίμε περισσότερες θερμίδες.
Προσοχή! Η υπερβολική κατανάλωση τζίντζερ μπορεί να προκαλέσει διάρροια, ερεθισμό του στόματος και του λάρυγγα, πόνους στην κοιλιά. 

Τριγωνέλλα η Ελληνική

Μπορείς επίσης να την βρεις με τις ονομασίες: τριγωνίσκος, τήλιδα, τήλις, τηντιλίδα, τηντιλίνα, τήλι, χόρτο των Ελλήνων, ελληνικό σανό, μοσχοσίταρο, αιγόκερας, βούκερας, γραικόχορτο, ελληνικό τριφύλλι, νυχάκι, στροφίλι, χέλμπα ή τσιμένι. Σε όλο τον κόσμο έχει επικρατήσει η ελληνικότητα της προέλευσής του αφού και στα αγγλικά ονομάζεται Fenugreek (Trigonella foenum-graecum) και υπάρχει και ως συμπλήρωμα διατροφής. Είναι ένα φυτό πλούσιο σε σίδηρο, βιταμίνες Α, Β1, C και φλαβονοειδή (αντιοξειδωτικά) καθώς και σε φυτικές ίνες. Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of Nutrition and Metabolism η τριγωνέλλα μειώνει τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα μετά το φαγητό και αυξάνει το αίσθημα κορεσμού σε άτομα με περιττά κιλά.
Προσοχή! Η χρήση της τριγωνέλλας δεν συνίσταται σε γυναίκες που είναι έγκυος ή θηλάζουν. Επίσης σε άτομα με διαβήτη, νεφρικές νόσους και ασθενείς που λαμβάνουν αντιπηκτικά και αντικαταθλιπτικά φάρμακα.

Δεντρολίβανο

Χρησιμοποιείται εδώ και αιώνες στην Ελλάδα αλλά και σε όλη την Ευρώπη για τις φαρμακευτικές του ιδιότητες, φαίνεται όμως ότι το δεντρολίβανο βοηθά και στο αδυνάτισμα. Είναι πλούσιο στο αντιοξειδωτικό καρνοσικό οξύ για το οποίο υπάρχουν ενδείξεις ότι μειώνει την πείνα.
Προσοχή! Ασφαλές ως τρόφιμο το δεντρολίβανο αλλά καλύτερα να μην το παρακάνουμε με τις ποσότητες! Έχουν αναφερθεί περιστατικά σπασμών, εμετού και κώματος σε μεγάλες ποσότητες.

Κανέλα

Αγαπημένη μικρών και μεγάλων χάρη στη γλυκιά γεύση και το άρωμά της, η κανέλα βοηθά και στο αδυνάτισμα αφού μπορεί να μας βοηθήσει να ελέγξουμε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα μας. 

Μουστάρδα

Οι σπόροι μουστάρδας είναι χαμηλοί σε θερμίδες ενώ μπορούν να δώσουν μια μικρή ώθηση στον μεταβολισμό μας σύμφωνα με έρευνα.
Προσοχή! Κάποια άτομα μπορεί να εμφανίσουν αναφυλακτικό επεισόδιο μετά την κατανάλωση μουστάρδας. Οπότε αν έχεις αλλεργίες πρόσεχε!

Κουρκουμάς

Αγαπημένο μπαχαρικό της Ινδικής κουζίνας, ο κουρκουμάς, έχει κατακτήσει τη Δύση χάρη στις φαρμακευτικές του ιδιότητες που βοηθούν στην αντιμετώπιση πλήθους παθήσεων. Φαίνεται λοιπόν ότι η κουρκουμίνη (που περιέχει ο κουρκουμάς) έχει έντονη αντιφλεγμονώδη δράση και έχει συνδεθεί με βελτιωμένη ευαισθησία στην ινσουλίνη, χαμηλότερη φλεγμονή, καταστέλλει το σχηματισμό λιποκυττάρων και βοηθά στο αδυνάτισμα.
Δες εδώ πώς θα φτιάξεις ένα νόστιμο ρόφημα με κουρκουμά γνωστό ως «χρυσό γάλα».
Προσοχή! Σε γενικές γραμμές η κατανάλωση κουρκουμά είναι ασφαλής. Η υπερκατανάλωση όμως μπορεί να επιφέρει γαστροεντερικά προβλήματα.

Ιερός βασιλικός 

Αγαπημένο βότανο της Αγιουβέρδα, ο ιερός βασιλικός ή ώκιμον το λεπτανθές (Ocimum tenuiflorum), επίσης γνωστό ως Ocimum sanctum, ιερός βασιλικός (holy basil) ή τουλσί ή τουλασί. Θεωρείται ότι βοηθά στον έλεγχο του βάρους και μειώνει το στρες που προκαλεί η δίαιτα.
Προσοχή! Δεν συνίσταται για άτομα που έχουν αλλεργία στη μέντα γιατί προέρχεται από την ίδια οικογένεια. Περιέχει ευγενόλη που σε μεγάλες ποσότητες μπορεί να προκαλέσει ναυτία, ταχυπαλμία, δυσκολία στην αναπνοή. Επίσης καλό είναι αν παίρνεις φάρμακα, είσαι έγκυος ή θηλάζεις, να συμβουλευτείς τον γιατρό σου πριν το καταναλώσεις.

Tags

Μπορεί να σας αρέσουν

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *