Type to search

Διατροφή & Δίαιτα

Το γιαούρτι αγαπάει και προστατεύει την καρδιά σου!

Share

Νέα έρευνα που διήρκεσε 20 χρόνια μάς προτρέπει να καταναλώνουμε γιαούρτι και άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα ζύμωσης για την υγεία της καρδιάς μας.

Τα τελευταία χρόνια υπάρχει πολύς σκεπτικισμός σχετικά με τα οφέλη του γάλατος για τον οργανισμό των ενηλίκων καθώς και για τις συνθήκες διαβίωσης των γαλακτοπαραγωγών ζώων. Αυτό έχει ωθήσει πολλούς καταναλωτές στα φυτικά γάλατα όπως π.χ. από σόγια, καρύδα, αμύγδαλο, ρύζι κ.ά. Ωστόσο όλο και περισσότερες επιστημονικές έρευνες πιστοποιούν τα ευεργετικά αποτελέσματα των γαλακτοκομικών προϊόντων. Μια νέα φινλανδική έρευνα, που διήρκεσε 20 χρόνια και δημοσιεύτηκε στη British Journal of Nutrition, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων ζύμωσης όπως το κεφίρ και το ελληνικό ζωντανό γιαούρτι μπορούν να μας προστατεύσουν από τις καρδιακές ασθένειες.

Τα συμπεράσματά της έρευνας

Η βασική διαφορά ανάμεσα στα συνηθισμένα γαλακτοκομικά προϊόντα και σε αυτά της ζύμωσης είναι η παρουσία ζωντανών βακτηρίων μέσα στο γάλα προκειμένου να παραχθεί το κεφίρ ή το γιαούρτι. Η έρευνα διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο της Ανατολικής Φινλανδίας και αφορούσε 1981 άντρες ηλικίας 42-60 ετών μέσα σε διάστημα 20 ετών.
«Τα συμπεράσματά μας είναι ότι τα ζυμωμένα γαλακτοκομικά προϊόντα πιθανώς έχουν πολλά οφέλη για την υγεία σε σχέση με τα μη ζυμωμένα» αναφέρει ο συντακτης της έρευνας, Jyrki Virtanen, Ph.D., καθηγητής διατροφικής επιδημιολογίας. «Κατά συνέπεια ίσως θα είναι καλή ιδέα να καταναλώνουμε περισσότερα γαλακτοκομικά προϊόντα ζύμωσης όπως: γιαούρτι (το ελληνικό), κεφίρ, κουάρκ (τύπος κρεμώδους τυριού παρόμοιο με το cottage cheese) και ξυνόγαλου. Κάποια από τα ευεργετικά αποτελέσματα των συγκεκριμένων προϊόντων στην υγεία μας μπορεί να σχετίζονται με την επίδρασή τους στην εντερική μικροχλωρίδα, ωστόσο θα πρέπει να γίνουν περαιτέρω κλινικές έρευνες».

Να πιώ γάλα ή να μην πιώ;

Ο πιο εύκολος τρόπος για να απαντήσεις στο πιο πάνω ερώτημα είναι να ακούσεις τι σου λέει το σώμα σου. Εάν μετά την κατανάλωση γάλατος νιώθεις άρρωστη, έχεις φούσκωμα, ναυτία, διάρροια ή άλλα γαστρεντερικά προβλήματα τότε πιθανώς έχεις δυσανεξία στη λακτόζη και το καλύτερο θα είναι να αποφεύγεις τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Εάν παρόλα αυτά θέλεις να πιεις, δοκίμασε το γάλα κατσίκας. Πολλοί που υποφέρουν από αυτή τη δυσανεξία βρίσκουν ότι ο συγκεκριμένος τύπος γάλατος δεν τους δημιουργεί πρόβλημα. Επίσης, το ελληνικό γιαούρτι και το κεφίρ σε μέτριες ποσότητες ενδείκνυνται γιατί έχουν χαμηλότερα επίπεδα λακτόζης, καθώς επίσης και τα περισσότερα τυριά.

Tags

Μπορεί να σας αρέσουν

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *