Type to search

Διατροφή & Δίαιτα

Προστάτεψε το δέρμα σου από τον ήλιο με αυτές τις τροφές

Share

Μπορεί η τροφή μας να μας προστατέψει από τον ήλιο και την ηλιακή ακτινοβολία; Φυσικά λένε οι ειδικοί και μας προτείνουν την κατανάλωση των πιο κάτω τροφών.

Μπορεί η UVA και η UVB ηλιακή ακτινοβολία να μην είναι ορατές στο γυμνό μάτι, ωστόσο υπάρχουν και μπορεί να γίνουν και πολύ επικίνδυνες για την υγεία μας. Ευτυχώς υπάρχουν τροφές που χάρη στο συνδυασμό βιταμινών και ιχνοστοιχείων που περιέχουν μπορούν να βοηθήσουν το δέρμα μας να γίνει πιο ανθεκτικό στον ήλιο. Φυσικά η κατανάλωσή τους δεν αντικαθιστά τη χρήση αντηλιακού ή την προστασία που προσφέρουν τα καπέλα, τα γυαλιά ηλίου και η αποχή μας από τον ήλιο τις ώρες 11 π.μ. με 4 μ.μ. Προσφέρουν όμως μια επιπλέον προφύλαξη. 

Κόκκινες γλυκιές πιπεριές

Μπορεί να προτιμάς τις πράσινες πιπεριές στη διατροφή σου ωστόσο οι κόκκινες είναι αυτές που κάνουν τη διαφορά το καλοκαίρι. Περιέχουν βήτα καροτίνη, ένα αντιοξειδωτικό που μετατρέπεται από τον οργανισμό σε βιταμίνη Α, παρέχοντας έτσι προστασία από τον ήλιο. 

Γλυκοπατάτες 

Όπως και οι κόκκινες πιπεριές έτσι και οι γλυκοπατάτες -αυτές που έχουν πορτοκαλί χρώμα όταν τις καθαρίζεις- περιέχουν βήτα καροτίνη.
ΤΙΠ: Μαγείρεψέ τες με λίγο αγνό παρθένο ελαιόλαδο, το οποίο θα βοηθήσει την καλύτερη απορρόφησή των θρεπτικών συστατικών της από τον οργανισμό. 

Ελαιόλαδο

Πολύτιμο δώρο της Μεσογείου, το ελαιόλαδο προσφέρει φυσική αντηλιακή προστασία στον οργανισμό. Έχει πολύτιμες αντιοξειδωτικές ιδιότητες ενώ βοηθά στην πρόληψη των επιπτώσεων του οξειδωτικού στρες που προκαλεί η έκθεση μας στον ήλιο.

Κόκκινο κρασί

Τα φλαβονοειδή (κατηγορία πολυφαινολών) που περιέχει το κόκκινο κρασί -και ιδιαίτερα η ρεσβερατρόλη- βοηθούν στην ανάπλαση των ιστών αποκαθιστώντας ρυτίδες και ουλές καθώς επίσης και στην προστασία από τον ήλιο.

Σταφύλια

Οι ίδιες πολυφαινόλες που είναι υπεύθυνες για τις ηλιοπροστατευτικές ιδιότητες του κόκκινου κρασιού βρίσκονται επίσης και στα σταφύλια. Οπότε αν δεν πίνεις κρασί, μπορείς να πάρεις τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά από τα σταφύλια.
ΤΙΠ: Δοκίμασε να βάλεις μερικές ρόγες σταφύλι στον καταψύκτη για γρήγορο δροσιστικό σνακ.

Αβοκάντο

Πλούσιο σε αντιοξειδωτική βιταμίνη Ε, το αβοκάντο προσφέρει υψηλή προστασία από την ηλιακή ακτινοβολία ενώ βοηθά την επιδερμίδα να διατηρείται ενυδατωμένη και ελαστική.
ΤΙΠ: Μπορείς να το χρησιμοποιήσεις λιωμένο ως μάσκα στο πρόσωπο. Το αφήνεις για 10-15 λεπτά και ξεβγάζεις καλά.

Μαύρη σοκολάτα

Η τακτική κατανάλωση μαύρης σοκολάτας προσφέρει προστασία από τη  UV ηλιακή ακτινοβολία χάρη στα φλαβονοειδή που περιέχει.
ΤΙΠ: Να προτιμάς σοκολάτας με υψηλή περιεκτικότητα σε κακάο άνω του 60%. 

Ντομάτες

Θεωρείται βασίλισσα του καλοκαιριού και όχι τυχαία. Η ντομάτα εκτός από το να προσθέτει απίστευτη νοστιμία στις σαλάτες και στα φαγητά μας, μας προστατεύει και από τον ήλιο. Χάρη στη λυκοπεΐνη -που χαρίζει στην ντομάτα το ζωηρό κόκκινο χρώμα της- η ντομάτα προφυλάσσει από τα ηλιακά εγκαύματα και το κοκκίνισμα.

Καρπούζι

Όπως και η ντομάτα έτσι και το καρπούζι αποτελεί ασπίδα προστασίας από την ηλιακή ακτινοβολία εξαιτίας της λυκοπεΐνης που περιέχει.
ΤΙΠ: Απόλαυσέ το και ως σαλάτα συνδυασμένο με τυρί φέτα και φυλλαράκια δυόσμου ή μέντας.

Καφές

Τώρα έχεις ακόμα περισσότερους λόγους να απολαμβάνεις τον καφέ σου. Είναι πλούσιος σε πολυφαινόλες που χάρη στην αντιοξειδωτική τους δράση προφυλάσσουν από τον ήλιο.

Σόγια και τόφου

Η σόγια περιέχει ισοφλαβόνες που βελτιώνουν το πάχος του δέρματος και αυξάνουν την παραγωγή κολλαγόνου, ενώ οι ειδικοί εικάζουν ότι προστατεύει και από την υπεριώδη ακτινοβολία.

Καρότα

Πρόκειται ίσως για την πιο διάσημη τροφή που προφυλάσσει από την ηλιακή ακτινοβολία. Αυτό εξαιτίας της βήτα καροτίνης, του λυκοπένιου και της βιταμίνης C που περιέχουν. Επίσης προστατεύουν από την φωτογήρανση, τον καρκίνο του δέρματος και την πρόωρη γήρανση -όλα συνέπειες της υπεριώδους ηλιακής ακτινοβολίας.

Πράσινο τσάι

Οι πολυφαινόλες που περιέχει έχει αποδειχτεί ότι προστατεύουν από την UV ακτινοβολία και προφυλάσσουν από τον καρκίνο του δέρματος.
ΤΙΠ: Απόλαυσέ το παγωμένο. Βάλε τη συνηθισμένη ποσότητα πράσινου τσαγιού σε ελάχιστο βραστό νερό. Σούρωσέ το, πρόσθεσε λίγο μέλι, πολύ πάγο και φυλλαράκια μέντας ή δυόσμου. Απίστευτα δροσιστικό.

Tags:

Μπορεί να σας αρέσουν

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *