Type to search

Διατροφή & Δίαιτα

Πρόσεξε! Αυτές οι διαιτητικές τροφές σε παχαίνουν!

Share

Μπορεί να σου φανεί απίστευτο αλλά στην πραγματικότητα πολλές διαιτητικές τροφές… παχαίνουν! Γι’ αυτό και αν θέλεις να διατηρήσεις το βάρος σου ή και να αδυνατίσεις καλύτερα να τα αποφεύγεις.

Ίσως το έχεις πάθει και εσύ, εγώ τουλάχιστον αρκετές φορές. Είμαι στο σούπερ μάρκετ, πεινάω, αναζητώ κάτι γρήγορο και πρόχειρο να φάω. Επειδή όμως είμαι άνθρωπος που προσέχει το βάρος και την υγεία του αλλά ταυτόχρονα λαχταράω κάτι γλυκό και νόστιμο, ψάχνω να βρω κάτι που να ικανοποιεί και την όρεξή μου αλλά να είναι και υγιεινό και με λίγες θερμίδες. Αρχίζω λοιπόν και ψάχνω όλα τα τρόφιμα που απευθύνονται υποτίθεται σε ανθρώπους σαν και μένα. Συνήθως αναγράφουν στη συσκευασία τους ισχυρισμούς όπως: «χαμηλό σε λιπαρά», «λίγες θερμίδες», «χωρίς ζάχαρη». Επειδή όμως είμαι και δύσπιστη αποφασίζω να διαβάσω αναλυτικά τα συστατικά τους και τον διατροφικό πίνακα. Και τελικά καταλήγω ότι η αλήθεια είναι άλλη και όχι αυτή που αναγράφεται στην ετικέτα. Οι περισσότερες από αυτές τις «διαιτητικές» τροφές μάλλον παχαίνουν και φαίνεται ότι περισσότερο επιβαρύνουν τη σιλουέτα μας παρά βοηθούν στη διατήρηση της. Αυτά λοιπόν είναι τα τρόφιμα που αν και θεωρούνται διαιτητικά στην πραγματικότητα είναι παχυντικά.

Γιαούρτια φρούτων χαμηλών λιπαρών

Όταν το λίπος αφαιρείται από κάποια τροφή για να μειωθούν οι θερμίδες, είναι μοιραίο ότι η γεύση δεν είναι πια και τόσο ικανοποιητική. Προκειμένου λοιπόν να γίνει πιο εύγευστο το προϊόν προστίθενται διάφορα χρώματα, αρώματα και κυρίως… ζάχαρη ή φρουκτόζη ή συμπυκνωμένος χυμός φρούτου. Όλα αυτά στην πραγματικότητα είναι το ίδιο πράγμα, δηλαδή ζάχαρη. Αν αγαπάς την υγεία και τη σιλουέτα σου προτίμησε καλύτερα ένα ημιάπαχο γιαούρτι σκέτο ή μικρότερη ποσότητα γιαούρτι πλήρες.

Χυμοί φρούτων

Είναι λίγο της μόδας τον τελευταίο καιρό οι φρέσκοι χυμοί φρούτων και λαχανικών που θεωρούνται ότι καλύτερο για την υγιεινή διατροφή και το αδυνάτισμα. Η αλήθεια όμως είναι άλλη. Η καθημερινή τους κατανάλωση μπορεί να σαμποτάρει τη δίαιτά σου. Ένα ποτήρι χυμός φρούτων αντιστοιχεί περίπου σε τουλάχιστον 3 φρούτα ή αλλιώς όσες μερίδες φρούτων θα έπρεπε να τρως μέσα σε μια μέρα. Οι θερμίδες είναι αυξημένες και η ζάχαρη επίσης. Αν θέλεις να πίνεις χυμούς καλύτερα προτίμησε το συνδυασμό χυμών πράσινων λαχανικών όπως πχ. σπανάκι, μαρούλι κ.ά. και φρούτων χαμηλών σε ζάχαρη όπως π.χ. λεμόνι.

«Υγιεινές» αντικαταστάσεις ζάχαρης

Είναι γενικά γνωστό ότι η λευκή ζάχαρη είναι ιδιαίτερα επιβαρυντική για την υγεία. Αυτό που δεν είναι ευρέως γνωστό ωστόσο είναι ότι πολλές ακόμα αντικαταστάσεις της ζάχαρης που θεωρούνται πιο υγιεινές είναι εξίσου κακές. Σιρόπι αγαύης, ζάχαρη καρύδας, μαύρη ζάχαρη, ζάχαρη από χουρμάδες είναι μόνο κάποιες από αυτές. Μπορεί να μην είναι τόσο επεξεργασμένες όπως η λευκή ζάχαρη και να περιέχουν κάποιες βιταμίνες και μεταλλικά άλατα, ωστόσο έχουν πολλές θερμίδες και υψηλό ποσοστό φρουκτόζης.

Συσκευασμένα διαιτητικά τρόφιμα

Μπισκότα διαίτης, τσιπς φουρνιστά και όχι τηγανιτά, σοκολάτες χωρίς ζάχαρη, μπάρες δημητριακών, light κέτσαπ και σάλτσες και ένα σωρό ακόμα τρόφιμα ισχυρίζονται ότι είναι διαιτητικά. Τα περισσότερα έχουν πολλά συντηρητικά, ανθυγιεινά λιπαρά, τεχνητά γλυκαντικά που μπορούν να βλάψουν τον οργανισμό μας. Αναμφισβήτητα ανήκουν στις «διαιτητικές» τροφές που παχαίνουν.

Πες «όχι» στον καφέ με ζάχαρη, σαντιγί ή σιρόπι! Ανήκει στις διαιτητικές τροφές που παχαίνουν!

Καφέδες με γεύσεις

Ο καφές σου κάνει καλό! Όλο και περισσότερες έρευνες αποδεικνύουν ότι η με μέτρο κατανάλωση καφέ ευεργετεί την υγεία μας. Επίσης ο ίδιος ο καφές όταν τον πίνεις σκέτο δεν έχει θερμίδες. Το πρόβλημα ξεκινά όταν προστίθενται κρέμα γάλακτος, σιρόπια σε διάφορες γεύσεις, σαντιγί, ζάχαρη και ο καφές αλλάζει όνομα και γίνεται λάτε, ιρλανδικός, τύπου γρανίτα και τόσα άλλα. Σε αυτή την περίπτωση οι θερμίδες μπορούν να φτάσουν και τις 280 ανά ποτήρι με τις περισσότερες να προέρχονται από ζάχαρη και λιπαρά.

Έτοιμες σαλάτες

Οι σαλάτες πράγματι είναι το Νο1 υγιεινό φαγητό ιδανικό για δίαιτα καθώς είναι πηγή φυτικών ινών, βιταμινών και ιχνοστοιχείων. Εφόσον βέβαια είναι απλές, λαχανικά δηλαδή σερβιρισμένα μόνο με ελαιόλαδο και λεμόνι ή ξύδι. Οι έτοιμες σαλάτες με τα περίπλοκα ντρέσινγκ, τα μακαρόνια, τις παχιές σος, τη μαγιονέζα είναι ανθυγιεινές και παχυντικές καθότι είναι υψηλές σε θερμίδες, σάκχαρα και ανθυγιεινά λιπαρά.

Μπάρες πρωτεΐνης

Άλλο ένα τρόφιμο που είναι πολύ τρέντι τον τελευταίο καιρό. Η πρωτεΐνη αναμφισβήτητα αποτελεί βασικό στοιχείο μια υγιεινής διατροφής ειδικά για όσους κάνουν δίαιτα. Ωστόσο οι περισσότερες μπάρες «πρωτεΐνης» του εμπορίου είναι γεμάτες θερμίδες από σάκχαρα, σιρόπι γλυκόζης και συνθετικά υλικά αποδίδοντας πολλές θερμίδες που στην πλειοψηφία τους μόνο από πρωτεΐνες δεν προέρχονται.

Αναψυκτικά με λίγες θερμίδες

Αν και τα περισσότερα αναψυκτικά διαίτης περιέχουν 0-1 θερμίδα ανά ποτήρι, εντούτοις οι έρευνες δείχνουν ότι η τακτική τους κατανάλωση δεν οδηγεί σε απώλεια βάρους αλλά μάλλον το αντίθετο. Μάλιστα αυτοί που κατανάλωναν συχνά τέτοιου είδους αναψυκτικά βρέθηκε να έχουν υψηλότερο ζάχαρο και υψηλότερη πίεση από αυτούς που δεν έπιναν. Αν και απίστευτο φαίνεται ότι τα αναψυκτικά διαίτης είναι μια από τις «διαιτητικές» τροφές που παχαίνουν.

Μούσλι και δημητριακά πρωινού

Το πρωινό πράγματι είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας, και το μούσλι και τα δημητριακά πρωινού εύκολη και γρήγορη επιλογή. Ωστόσο τα περισσότερα περιέχουν πολύ ζάχαρη, κομματάκια σοκολάτας, ξηρούς καρπούς και φρούτα αυξάνοντας κατακόρυφα την πρόσληψη θερμίδων και μάλιστα αυτών που προέρχονται από ζάχαρη. Επέλεξε καλύτερα δημητριακά με λιγότερο από 6% ζάχαρη ή φτιάξε το δικό σου μείγμα αναμειγνύοντας νιφάδες βρώμης, κανέλα, ξηρούς καρπούς και σταφίδες.

Παγωμένο γιαούρτι (frozen yoghurt)

Η πλειοψηφία των ανθρώπων ειδικά στην Ελλάδα θεωρούμε ότι το παγωμένο γιαούρτι είναι πολύ πιο υγιεινό από το παγωτό, παρασυρμένοι ίσως από το βασικό συστατικό δηλαδή το γιαούρτι. Η αλήθεια είναι ότι αν το τρώμε σκέτο ή με λίγα φρέσκα φρούτα και σε μικρή ποσότητα μπορεί να είναι έτσι. Ωστόσο οι περισσότεροι υπερβάλλουμε. Όταν σερβιριζόμαστε μόνοι μας, όπως γίνεται στα περισσότερα μαγαζιά αυτού του τύπο, βάζουμε πολύ μεγαλύτερες μερίδες από τις κανονικές ενώ το γαρνίρουμε με διάφορα ζαχαρωτά και σος αυξάνοντας τις θερμίδες και τη ζάχαρη.

Tags

Μπορεί να σας αρέσουν

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *