Type to search

Διατροφή & Δίαιτα Υγεία

Ο καλύτερος τρόπος να εμπλουτίσεις τη διατροφή σου με ασβέστιο

Share

Το ασβέστιο είναι πολύτιμο για την υγεία των οστών, των δοντιών, του νευρικού και μυϊκού μας συστήματος, αλλά και τον έλεγχο του βάρους μας. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να το λαμβάνουμε καθημερινά. 

Η καθημερινή πρόσληψη ασβεστίου είναι σχετικά εύκολη υπόθεση. Τι γίνεται όμως αν δεν τρώμε γαλακτοκομικά ή αν έχουμε αυξημένες ανάγκες ή έχουμε οστεοπόρωση; Πώς θα καλύψουμε τις ημερήσιες ανάγκες του οργανισμού μας σε ασβέστιο οι οποίες είναι περίπου 1000 mg; Τότε χρειαζόμαστε ένα ενισχυμένο συμπλήρωμα διατροφής. Πριν βιαστείς να τρέξεις στο κοντινότερο φαρμακείο, μάθε πώς υπάρχει ένας εύκολος και ιδιαίτερα οικονομικός τρόπος να το φτιάξεις και μόνη σου, στην κουζίνα σου.

Μην υποτιμάς τα αυγά

Τα τσόφλια των αυγών είναι η πιο συνηθισμένη μορφή συμπληρώματος ασβεστίου. Μόλις μισό τσόφλι μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του οργανισμού σε ασβέστιο ενός ενήλικα. Αποτελείται κυρίως από ανθρακικό ασβέστιο, το οποίο αποτελεί την πιο διαδεδομένη μορφή ασβεστίου στη φύση. Απορροφάται πολύ πιο αποτελεσματικά από τον οργανισμό από τα συμπληρώματα σύμφωνα με έρευνες. Περιέχει επίσης μικρές ποσότητες πρωτεΐνης και ιχνοστοιχείων (στρόντιο, φθόριο, μαγνήσιο, σελήνιο) που θεωρείται, ότι σε συνδυασμό με το ανθρακικό ασβέστιο, παίζουν έναν εξτρά ρόλο για την υγεία των οστών. Όσο πιο σκληρά είναι τα τσόφλια τόσο μεγαλύτερη ποσότητα ασβεστίου θεωρείται ότι περιέχουν. 

Πώς να φτιάξεις το συμπλήρωμα ασβεστίου με τσόφλια αυγών

Υπάρχει μια μικρή αλλά εύκολη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσεις προκειμένου να προετοιμάσεις τα τσόφλια. Αυτό γίνεται καθαρά για λόγους υγιεινής και αποστείρωσης των αυγών. 

  • Βήμα 1ο: Πλένεις πολύ καλά με νερό τα αυγά πριν τα σπάσεις και αφαιρείς ότι επιφανειακά σκουπιδάκια μπορεί να έχουν.  
  • Βήμα 2ο: Αφού σπάσεις τα αυγά για να τα χρησιμοποιήσεις, ξεπλένεις πολύ καλά τα τσόφλια ώστε να απομακρύνεις τα υπολείμματα από ασπράδι. Βάζεις τα τσόφλια σε κλειστό βάζο μέχρι να μαζέψεις αρκετά. Εγώ συνήθως μαζεύω γύρω στα 12-15 τσόφλια αυγών.
  • Βήμα 3ο: Όταν έχεις αρκετά τσόφλια, τα βάζεις σε μια κατσαρόλα προσθέτεις νερό ώστε να τα υπερκαλύψει και τα βράζεις για τουλάχιστον 10 λεπτά (μετράς χρόνο αφού ξεκινήσει ο βρασμός). Αυτό το κάνεις για απολύμανση και καθαρισμό.
  • Βήμα 4ο: Προθερμαίνεις το φούρνο στους 100° C. Σουρώνεις τα τσόφλια και τα απλώνεις πάνω σε αντικολλητικό χαρτί και τα βάζεις στη σχάρα του φούρνου. Τα αφήνεις για περίπου 10 λεπτά μέχρι να στεγνώσουν εντελώς. 
  • Βήμα 5ο: Τα κονιορτοποιείς στο μπλεντεράκι και τα αποθηκεύεις σε γυάλινο βαζάκι που κλείνει αεροστεγώς μακριά από υγρασία και φως. 

Τι ποσότητα καταναλώνεις καθημερινά

Οι ειδικοί συνιστούν το πολύ 2,5 γραμμάρια σκόνη από τσόφλια καθημερινά. Αυτό αντιστοιχεί σε ποσότητα ίση με 1 κοφτό κουταλάκι του τσαγιού και προσφέρει στον οργανισμό 1000 mg ασβεστίου. Καλύπτει δηλαδή τις ημερησιες ανάγκες ενός ενήλικα. 

Η προσωπική μου μαρτυρία

Περιττό να σου πω ότι το έχω ήδη δοκιμάσει και στο συνιστώ. Προσωπικά χρησιμοποιώ πάντα αυγά βιολογικά ή από αλανιάρες κότες, αλλά δεν είναι απαραίτητο να το κάνεις και εσύ. Όσον αφορά τη γεύση… θεωρώ ότι είναι μάλλον εντελώς ουδέτερη. Κάποιες φορές τα μασάω έτσι όπως είναι σαν σκόνη, άλλες φορές τα ανακατεύω μαζί με νερό, χυμό ή γάλα. Σύμφωνα με μια έρευνα πάντως τα καλύτερα φαγητά για να προσθέσεις σκόνη από τσόφλια αυγού είναι το ψωμί, τα μακαρόνια, η πίτσα και το τηγανητό κρέας (!), μην με ρωτάς γιατί! Επίσης προτιμώ να χωρίζω τη δόση στα τρία και να το λαμβάνω τρεις φορές τη μέρα, αντί για μία. Μου φαίνεται ότι έτσι απορροφάται καλύτερα. 

Tags:

Μπορεί να σας αρέσουν

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *