Type to search

Διατροφή & Δίαιτα

«Μπορώ να αδυνατίσω χωρίς δίαιτα;» Ναι, με τους πιο κάτω τρόπους

Share

Η δίαιτα και η γυμναστική είναι ο πιο ασφαλής τρόπος για να καταφέρουμε να χάσουμε τα περιττά κιλά. Απαιτεί όμως προγραμματισμό και επιμονή, και πολλοί δυσκολεύονται να το ακολουθήσουν. Ωστόσο οι πιο κάτω τρόποι είναι επιστημονικά επιβεβαιωμένο ότι μπορούν να σε βοηθήσουν να αδυνατίσεις χωρίς δίαιτα!

Να πίνεις άφθονο νερό

Η κατανάλωση άφθονου νερού (2 ποτήρια) μισή ώρα πριν τα γεύματα μπορεί να μας βοηθήσει να χάσουμε βάρος γιατί χορταίνουμε πιο εύκολα και με μικρότερη ποσότητα. Εάν δε, με το νερό αντικαταστήσουμε αναψυκτικά ή χυμούς το όφελος είναι ακόμα μεγαλύτερο.

Να μειώσεις λίγο τις μερίδες σου

Δεν είναι ανάγκη να μειώσουμε τις μερίδες μας στο μισό, όπως συμβουλεύουν οι ειδικοί. Αρκεί να τις μειώσουμε κατά 20-30%. Αυτό σημαίνει αυτομάτως πολύ λιγότερες θερμίδες και κατά συνέπεια απώλεια βάρους.

Να σερβίρεις τα ανθυγιεινά φαγητά σε μικρότερα πιάτα

Τα μεγάλα πιάτα μπορεί να είναι ωραία, ωστόσο συμβάλλουν στην αύξηση του βάρους μας γιατί βάζουμε περισσότερο φαγητό για να το γεμίσουμε. Ενώ ένα μικρό πιάτο μοιάζει γεμάτο με λιγότερο φαγητό. Μπορούμε λοιπόν να χρησιμοποιούμε το μεγάλο πιάτο για το υγιεινό φαγητό μας π.χ. σαλάτα και το μικρό πιάτο για το πιο παχυντικό ή ανθυγιεινό. 

Να χρησιμοποιείς κόκκινα πιάτα για τις ανθυγιεινές τροφές

Το κόκκινο χρώμα το έχουμε συνδυάσει με την παύση και την απαγόρευση. Οι έρευνες δείχνουν λοιπόν ότι αυτό ισχύει και στο θέμα του φαγητού. Τείνουμε δηλαδή να τρώμε λιγότερο όταν τα ανθυγιεινά φαγητά σερβίρονται σε κόκκινα πιάτα παρά σε λευκά. Χρήσιμο, δεν μπορείς να πεις!

Να τρως άφθονες πρωτεΐνες

Οι πρωτεΐνες μας κάνουν να χορταίνουμε πιο γρήγορα και να νιώθουμε χορτάτοι για περισσότερες ώρες μετά το γεύμα μας. Αυτό ίσως να συμβαίνει επειδή οι πρωτεΐνες επηρεάζουν αρκετές ορμόνες που παίζουν βασικό ρόλο στη ρύθμιση της πείνας όπως η γκρελίνη και η GLP-1. 

Να κρύβεις τα ανθυγιεινά τρόφιμα

Τις περισσότερες φορές δεν τρώμε από πείνα αλλά από συνήθεια ή ανία ή επειδή επιθυμούμε κάτι που βλέπουμε. Σε πρόσφατη έρευνα βρέθηκε ότι τα άτομα που έχουν τρόφιμα με πολλές θερμίδες σε κοινή θέα, ζυγίζουν περισσότερο από αυτά που έχουν μόνο μια φρουτιέρα με φρούτα.

Να τρως αργά και να μασάς καλά

Το μυαλό μας χρειάζεται χρόνο για να συνειδητοποιήσει ότι έχει φάει αρκετά. Όταν μασάμε καλά το φαγητό μας, νιώθουμε χορτάτοι χωρίς να έχουμε φάει πολύ. Προκειμένου να το επιτύχεις μπορείς μετράς πόσες φορές μασάς την μπουκιά σου, το ιδανικό είναι 23-28. 

Να τρως τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες

Υπάρχουν δυο ειδών φυτικές ίνες: οι διαλυτές και οι αδιάλυτες. Οι διαλυτές βρίσκονται κυρίως σε κάποια φρούτα όπως μήλα, εσπεριδοειδή, φράουλες, στο κριθάρι, στα ξερά φασόλια, στα μπιζέλια, στη βρώμη και τα προϊόντα της. Οι αδιάλυτες βρίσκονται στις περισσότερες τροφές που περιέχουν σύνθετους υδατάνθρακες. Όταν βρίσκονται στο έντερο απορροφούν νερό όπως ένα σφουγγάρι. Αυτή η διαδικασία μαλακώνει τα κόπρανα και διευκολύνει σε περιπτώσεις δυσκοιλιότητας. Τέτοιες ίνες περιέχουν τα δημητριακά, τα λαχανικά, το ψωμί ολικής άλεσης, το πίτουρο, οι φακές, και τα φρούτα ιδίως εκείνα που τρώγονται με το φλοιό τους. Οι φυτικές ίνες είναι απαραίτητες γιατί μας χορταίνουν για αρκετές ώρες, δρουν κατά τη δυσκοιλιότητας και μας προφυλάσσουν από πολλές ασθένειες. 

Να τρως απερίσπαστα 

Η ώρα του φαγητού είναι ιερή, μας έλεγαν όταν ήμασταν μικροί, και είχαν δίκιο! Όταν τρώμε πρέπει η προσοχή μας να είναι επικεντρωμένη στο φαγητό μας. Εάν διασπάται επειδή ταυτόχρονα βλέπουμε τηλεόραση ή είμαστε στον υπολογιστή ή παίζουμε παιχνίδια τότε τρώμε χωρίς να το συνειδητοποιούμε και παχαίνουμε.

Να κοιμάσαι καλά και να αποφεύγεις το άγχος

Η έλλειψη ή η κακή ποιότητα ύπνου συχνά συνδέονται με την παχυσαρκία. Οι ερευνητές αποδίδουν τη συμπεριφορά αυτή στη μεταβολή νευρορμονών που εκκρίνονται από τον εγκέφαλο.

Να αποφεύγεις χυμούς, αναψυκτικά και ζαχαρούχα ποτά

Tags:

Μπορεί να σας αρέσουν

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *