Type to search

Διατροφή & Δίαιτα

Κάψε λίπος & χάσε κιλά με αυτούς τους απλούς τρόπους

Share

Αν έχεις προσπαθήσει να κάψεις το περιττό λίπος είτε επειδή πλησιάζει το καλοκαίρι είτε επειδή έχεις κάποια παραπάνω κιλά, ξέρεις καλά ότι κάτι τέτοιο είναι δύσκολο. Δεν είναι όμως και αδύνατο!

Μόνο η δίαιτα και η γυμναστική δεν αρκούν για να ανεβάσουν τις καύσεις και να ξεφορτωθείς το περιττό λίπος. Χρειάζεται στρατηγική και υπομονή. Οι πιο κάτω τρόποι είναι αυτοί που έχω βρει ότι είναι πιο αποτελεσματικοί και γρήγοροι στην προσπάθειά μας να διώξουμε το πλεονάζον λίπος.

Διατροφή υψηλή σε πρωτεΐνες

Η κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε πρωτεΐνες είναι ένας ιδιαίτερα αποτελεσματικός τρόπος να νιώθουμε χορτάτοι για περισσότερη ώρα, να έχουμε λιγότερες λιγούρες και να καίμε περισσότερο λίπος ιδιαίτερα μάλιστα από την περιοχή της κοιλιάς. Αυγά, όσπρια, ημιάπαχα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι απαραίτητα, εάν τρώτε κρέας τότε και το άπαχο κόκκινο κρέας, το ψάρι και το κοτόπουλο χωρίς πέτσα.

Πρόσθεσε ξύδι (ιδιαίτερα μηλόξυδο) στη διατροφή σου

Το ξύδι και ιδιαίτερα το μηλόξυδο βιολογικής παρασκευής έχει πολλές ωφέλιμες ιδιότητες για τον οργανισμό μας, ιδιαίτερα για την υγεία της καρδιάς και τον έλεγχο των επιπέδων σακχάρου στο αίμα. Εκτός όμως από αυτά φαίνεται ότι το μηλόξυδο βοηθά στην καύση κοιλιακού λίπους. 1-2 κουταλιές της σούπας μηλόξυδο την ημέρα επί 12 εβδομάδες βοηθά στη μείωση του σωματικού βάρους, του κοιλιακού λίπους και της περιφέρειας της μέσης. Επίσης αυξάνει το αίσθημα κορεσμού και μειώνει την πείνα. Διάλυσε το μηλόξυδο μέσα σε νερό και πιες το πριν ή ανάμεσα στα γεύματα. Ή χρησιμοποίησέ το στο φαγητό, στις σαλάτες, στα ντρέσινγκ.

Γυμνάσου με αντιστάσεις

Δεν σημαίνει μόνο να σηκώνεις βάρη. Γυμνάζεσαι με αντιστάσεις όταν χρησιμοποιείς λάστιχα, όταν κάνεις TRX ή ακόμα και με το βάρος του σώματός σου όπως π.χ. όταν κάνεις πους απ, σκουότ κ.ά. Σύμφωνα με τους ερευνητές αυτός ο τρόπος εκγύμνασης έχει πολλαπλά οφέλη για την υγεία και ιδίως για το κάψιμο του λίπους και την αύξηση των μυών. Μάλιστα καθότι οι μύες καίνε περισσότερες θερμίδες από το λίπος, συνεχίζεις να καις περισσότερο ακόμα και σε συνθήκες ξεκούρασης.

Κοιμήσου περισσότερο

Υπάρχει μεγάλη σχέση μεταξύ καλού βραδινού ύπνου και απώλειας βάρους σύμφωνα με τους ερευνητές. Όταν κοιμόμαστε συνεχόμενα 7-8 ώρες κάθε βράδυ έχουμε περισσότερες πιθανότητες να χάσουμε λίπος και να διατηρηθούμε σε ένα φυσιολογικό βάρος από ότι αν κοιμόμασταν λιγότερο.

Να τρως υγιεινά λιπαρά

Ξέρω ότι ακούγεται οξύμωρο: Να τρως λιπαρά για να κάψεις λίπος. Αλλά είναι αλήθεια. Υγιεινά λιπαρά όπως ελαιόλαδο, ωμοί ξηροί καρποί, αβοκάντο, ελιές, σπόροι συνδέονται με μικρότερο κίνδυνο αύξησης του βάρους μας σε σχέση με διατροφή με λιγότερα λιπαρά. Δώσε βάση στη λέξη «υγιεινά» λιπαρά και απέφυγε μαργαρίνες, σπορέλαια και τρανς λιπαρά.

Πρόσεξε τι πίνεις

Αναψυκτικά, συσκευασμένοι χυμοί, φρέσκοι χυμοί φρούτων, ενεργειακά ποτά, αλκοόλ είναι φυσικά απαγορευμένα. Προσφέρουν πολλές θερμίδες και ζάχαρη στον οργανισμό ενώ οι θερμίδες του αλκοόλ είναι κενές, χωρίς δηλαδή καθόλου θρεπτικά συστατικά. Αντικατέστησέ τα με νερό ή τσάι. Δύο ποτήρια νερό πριν το φαγητό μπορούν να σε βοηθήσουν να αδυνατίσεις κάνοντάς σε να νιώθεις πιο εύκολα χορτάτη. Ενώ το τσάι, ιδιαίτερα το πράσινο, είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά που βοηθούν στην καύση του λίπους και ενισχύουν τον μεταβολισμό.

Οι φυτικές ίνες που περιέχονται στα λαχανικά και στα φρούτα θα σε βοηθήσουν να νιώσεις πιο γρήγορα χορτάτη και να κάψεις περισσότερο λίπος.

Δώσε προτεραιότητα στις φυτικές ίνες

Οι φυτικές ίνες είναι υδατάνθρακες φυτικής προέλευσης, οι οποίες όμως δεν μπορούν να διασπαστούν από τον οργανισμό και γι’ αυτό δεν αφομοιώνονται. Διακρίνονται σε αδιάλυτες και διαλυτές. Οι πρώτες απορροφούν νερό όταν βρίσκονται στο έντερο και διευκολύνουν την αποβολή των κοπράνων. Σύμφωνα με τις έρευνες η αυξημένη λήψη φυτικών ινών βοηθά στην προστασία από την αύξηση σωματικού βάρους και τη συσσώρευση του λίπους. Επίσης, μας βοηθούν να νιώθουμε χορτάτοι για περισσότερες ώρες και να πεινάμε λιγότερο. Φρούτα, λαχανικά, όσπρια, δημητριακά ολικής άλεσης, ξηροί καρποί και σπόροι είναι πλούσια σε φυτικές ίνες τρόφιμα.

Πες «όχι» στους επεξεργασμένους υδατάνθρακες

Στους επεξεργασμένους υδατάνθρακες έχει αφαιρεθεί ο φλοιός με αποτέλεσμα το τελικό προϊόν να είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες και θρεπτικά συστατικά. Έχουν επίσης υψηλότερο γλυκαιμικό δείκτη, κάτι που σημαίνει απότομες αυξομειώσεις στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και κατ’ επέκταση περισσότερες λιγούρες. Σύμφωνα με τις έρευνες μια διατροφή πλούσια σε επεξεργασμένους υδατάνθρακες σχετίζεται με αυξημένο κοιλιακό λίπος. Για να κάψεις περισσότερο λίπος αντικατέστησέ τους με δημητριακά και ζυμαρικά ολικής άλεσης, καθώς και κινόα, φαγόπυρο, νιφάδες βρώμης, κριθάρι.

Γυμνάσου αεροβικά

Η αεροβική άσκηση είναι ένας από τους καλύτερους και πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να κάψεις λίπος, ιδίως από την περιοχή της κοιλιάς. Μην θεωρείς ότι αεροβική γυμναστική είναι μόνο τα ομαδικά προγράμματα στο γυμναστήριο. Αεροβική είναι και το τρέξιμο, το τζόκινγκ, το περπάτημα, η κολύμβηση, ο χορός κ.ά. Ο συνδυασμός αεροβικής άσκησης και άσκησης με αντιστάσεις (κάποιες φορές την εβδομάδα το ένα, κάποιες το άλλο) δίνει τα καλύτερα αποτελέσματα.

Πιες καφέ (αλλά με μέτρο)

Η καφεΐνη που περιέχει ο καφές αυξάνει το μεταβολισμό και συμβάλλει στη διάσπαση του λίπους. Φυσικά μιλάμε για σκέτο καφέ, ή με την προσθήκη λίγου άπαχου γάλακτος και χωρίς κρέμα και ζάχαρη.

Πρόσθεσε προβιοτικά στη διατροφή σου

Τα προβιοτικά είναι ένα είδος ευεργετικών για το εντερικό σύστημα βακτηρίων. Η υγεία του εντερικού μικροβιώματος είναι πολύ σημαντική για ολόκληρο τον οργανισμό μας καθώς επίσης για το αδυνάτισμα και την καύση λίπους. Μπορείς να προσθέσεις προβιοτικά στη διατροφή σου είτε ως συμπλήρωμα διατροφής είτε εμπλουτίζοντας την με τροφές όπως το κεφίρ και το γιαούρτι ελληνικού τύπου (ζωντανό).

Σιγουρέψου ότι λαμβάνεις αρκετό σίδηρο

Ο σίδηρος είναι ένα μεταλλικό στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού. Η έλλειψή του μπορεί να επηρεάσει τη λειτουργία του θυρεοειδή αδένα που είναι υπεύθυνος για τη σωστή λειτουργία των ορμονών που ρυθμίζουν το μεταβολισμό. Σε έρευνες βρέθηκε ότι γυναίκες με ανεπάρκεια σιδήρου είχαν αυξημένο σωματικό βάρος, μεγαλύτερη από το κανονικό περίμετρο μέσης και αυξημένο δείκτη μάζας σώματος. Εκτός από το κρέας, σίδηρο περιέχουν τα πράσινα λαχανικά, τα αποξηραμένα φρούτα και τα όσπρια. Εάν είστε φυτοφάγος θα πρέπει ίσως να σκεφτείτε να πάρετε κάποιο συμπλήρωμα διατροφής.

Δοκίμασε την διαλειμματική νηστεία

Διαλειμματική νηστεία ονομάζεται η μέθοδος όπου 8 ώρες την ημέρα επιτρέπεται να τρως κανονικά τα γεύματά σου και 16 συνεχόμενες ώρες δεν επιτρέπεται να φας τίποτα εκτός από νερό, τσάι ή καφέ (εννοείται χωρίς ζάχαρη ή γάλα). Μοιάζει λίγο με εκείνο το παλιακό: «Αν θέλεις να αδυνατίσεις μην τρως τίποτα το βράδυ». Σύμφωνα με τις έρευνες η διαλλειματική νηστεία βοηθά στη μείωση του βάρους καθώς και του λίπους του σώματος ιδιαίτερα αν συνδυαστεί με γυμναστική με αντιστάσεις.

Tags:

Μπορεί να σας αρέσουν

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *