Type to search

Διατροφή & Δίαιτα Ψυχολογία & Ευεξία

Δεν μπορείς να αδυνατίσεις; Φταίει η… κουζίνα σου!

Share

Θα μπορούσες ποτέ να φανταστείς ότι ο μεγαλύτερος σαμποτέρ στη δίαιτά σου δεν είναι άλλος από την ίδια την… κουζίνα σου; Παράξενο; Και όμως, από ότι φαίνεται η οργάνωση της κουζίνας έχει καθοριστικό ρόλο στο αν θα χάσουμε ή αν θα προσθέσουμε μερικά εκατοστά στην περιφέρειά μας.

Το μέγεθος των πιάτων, η παρουσίαση του πάγκου της κουζίνας, η οργάνωση του ψυγείου μας είναι παράγοντες που δεν φανταστήκαμε ποτέ ότι μπορεί να σχετίζονται με τα περιττά κιλά μας. Όμως ο δρ Brian Wansink, διευθυντής στο Food & Brand Laboratory του Παν/μίου Cornell (www.slimbydesign.org) υποστηρίζει ότι «αλλάζοντας μερικά απλά πράγματα στην κουζίνα μας όπως π.χ. τον τρόπο που στρώνουμε το τραπέζι ή που τακτοποιούμε τα ψώνια μας μπορεί να έχει καθοριστική σημασία για τη δίαιτά μας». Ο ίδιος -έχοντας ξοδέψει πάνω από 25 χρόνια στη μελέτη τού γιατί τρώμε ασυναίσθητα και παρορμητικά- αναφέρεται στη μέθοδό του για αδυνάτισμα ως «πιο αδύνατος με σχέδιο». Προτείνει μάλιστα δέκα απλές αλλαγές στην κουζίνα μας που μπορούν να μας βοηθήσουν είτε να χάσουμε εύκολα βάρος είτε να διατηρήσουμε χωρίς στερήσεις αυτό που έχουμε. 

Ο 10λογος της κουζίνας που σε… αδυνατίζει!

Καθάρισε τον πάγκο και τις επιφάνειες εργασίας

Τσιμπολογάμε 30% λιγότερο όταν η κουζίνα μας είναι καθαρή και τακτοποιημένη. Τα άπλυτα πιάτα που στοιβάζονται στο νεροχύτη, τα περισσεύματα τροφών, τα χαρτιά, οι παρατημένοι πάνω στον πάγκο λογαριασμοί καθώς και η κάθε λογής ακαταστασία μας προδιαθέτουν να φάμε παραπάνω. Σύμφωνα με την ψυχολογία όταν τα πράγματα γύρω μας είναι εκτός ελέγχου, γινόμαστε και εμείς… εκτός ελέγχου! «Δε βαριέσαι» φαίνεται να σκεφτόμαστε υποσυνείδητα «εδώ καράβια χάνονται…»

Να σερβίρεις πάντα το φαγητό σου σε πιάτο

Όταν βγάζουμε το γεύμα με πιατέλα στο τραπέζι καταναλώνουμε τουλάχιστον 20% περισσότερο φαγητό. Όταν έχουμε συνεχώς μπροστά μας πιατέλες με φαγητό είναι πολύ πιο εύκολο να πάρουμε και δεύτερη μερίδα ή να συνεχίσουμε να τσιμπολογάμε ασυναίσθητα.

Οργάνωσε τα ντουλάπια σου

Όταν θέλουμε να τσιμπήσουμε κάτι έχουμε τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες να φάμε το πρώτο πράγμα που θα δούμε στο ντουλάπι μας από το τελευταίο. Για πιο λεπτή σιλουέτα, λοιπόν, οργανώνουμε τα ντουλάπια μας με τέτοιο τρόπο ώστε πρώτα να υπάρχουν τα υγιεινά σνακ και πίσω πίσω τα γλυκά ή ακόμα καλύτερα να τα τοποθετήσουμε στα στα ψηλότερα ράφια της κουζίνας.

Προσοχή στα πιάτα!

Το σωστό είναι το πιάτο μας να είναι μεσαίου μεγέθους και να έχει διάμετρο γύρω στα 28-30 εκατοστά. Στα μεγάλα πιάτα δεν υπολογίζουμε σωστά τη μερίδα μας και βάζουμε περισσότερο φαγητό ενώ τα μικρά -με αφορμή ότι δεν χωρούν αρκετό φαγητό- τα ξαναγεμίζουμε. Η έρευνα δείχνει ότι τρώμε 22% λιγότερο όταν χρησιμοποιούμε ένα μεσαίου μεγέθους πιάτο. 

Μην μετατρέπεις την κουζίνα σου σε καθιστικό

Τα τελευταία χρόνια τείνουμε να κάνουμε την κουζίνα μας το επίκεντρο του σπιτιού μας. Το πρόβλημα είναι ότι όσο περισσότερο μένουμε εκεί τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να τσιμπολογήσουμε ακόμα και αν δεν πεινάμε. Καλό είναι να αποφύγουμε να τοποθετήσουμε στην κουζίνα μας πολύ άνετες καρέκλες, τηλεόραση ή ραδιόφωνο. Ας τη διατηρήσουμε αυστηρά ως χώρο προετοιμασίας φαγητού και ας παραμένουμε εκεί όσο λιγότερο γίνεται.

Επέλεξε τα σωστά χρώματα

Είτε πρόκειται για τους τοίχους και τα ντουλάπια είτε για τα πιάτα και τα σκεύη η σωστή επιλογή χρώματος έχει σημασία. Τα έντονα φωτεινά χρώματα μας αναστατώνουν, μας κάνουν πιο νευρικούς και τείνουμε να καταναλώνουμε το φαγητό μας πιο γρήγορα ενώ τα πιο σκούρα μας κάνουν πιο αργούς και μαλθακούς και τρώμε περισσότερο. Καλό είναι να αποφεύγουμε τα λευκά πιάτα γιατί τα ανοιχτόχρωμα φαγητά όπως π.χ. ρύζι, μακαρόνια, πατάτες κ.ά. χάνονται και η μερίδα μας φαίνεται μικρότερη. 

Τοποθέτησε τη φρουτιέρα σε εμφανές σημείο

Με αυτό τον τρόπο αυξάνονται οι πιθανότητες να προτιμήσουμε ένα φρούτο όταν έχουμε διάθεση να τσιμπολογήσουμε. Ένα ακόμα κόλπο για να τρώμε τα φρούτα μας πάλι σύμφωνα με το δρα Wansink είναι να φυλάμε τα κλειδιά του αυτοκινήτου μας κοντά ή μέσα στη φρουτιέρα. Σύμφωνα με τον ίδιο ενώ στην αρχή δεν κάνει ιδιαίτερη διαφορά στη διατροφική μας συμπεριφορά, μετά από δύο εβδομάδες τα φρούτα θα αποτελούν την πρώτη μας επιλογή για τσιμπολόγημα. 

Κρύψε τα νόστιμα περισσεύματα

Όσο λιγότερο βλέπουμε το γλυκό ή την πίτσα που περίσσεψε τόσο πιθανότερο είναι να μην υποκύψουμε στον πειρασμό να το φάμε. Τυλίξε το σε αλουμινόχαρτο ή σε αδιαφανές τάπερ και κρύψε το βαθιά (πολύ βαθιά) στο ψυγείο.

Μην τρως μπροστά στην τηλεόραση

Όταν τρώμε ακούγοντας ταυτόχρονα μουσική, ή κοιτάζοντας το τάμπλετ ή διαβάζοντας, τότε τρώμε περισσότερο. Ωστόσο το χειρότερο είναι όταν βλέπουμε τηλεόραση. Έρευνα που έγινε από το Παν/μίο του Loughbor έδειξε ότι υπάρχει σαφής σχέση ανάμεσα στην κακή διατροφή και την παρακολούθηση τηλεόρασης. «Όχι μόνο οι τηλεθεατές εκτίθενται σε πολλές διαφημίσεις που επηρεάζουν το είδος του φαγητού που καταναλώνουν και επιθυμούν, αλλά επιπλέον η τηλεόραση λειτουργεί αποσπαστικά και τρώνε χωρίς να έχουν συναίσθηση της ποσότητας του φαγητού» δήλωσε ο καθηγητής Stuart Biddle επικεφαλής της έρευνας. 

Φέρε τα πάνω κάτω στο ψυγείο σου (κυριολεκτικά!)

Στα περισσότερα ψυγεία ο ειδικός χώρος που προορίζεται για τα φρούτα και τα λαχανικά είναι το συρτάρι στο κάτω μέρος του. Όταν όμως ψάχνουμε κάτι να φάμε κοιτάζουμε μπροστά, στο ύψος των ματιών μας στο μεσαίο ράφι. Το ιδανικό είναι εκεί να τοποθετήσουμε διαφανή τάπερ με καθαρισμένα και πλυμένα φρούτα και σαλάτες, έτοιμα να τα φάμε ανά πάσα στιγμή. 

Tags:

Μπορεί να σας αρέσουν

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *