Type to search

Διατροφή & Δίαιτα

Χορταστικές και γεμάτες ενέργεια τροφές που δεν θα σε βαρύνουν το μεσημέρι

Share

Μεσημέρι… Από τη μια πεινάς πολύ και νιώθεις την ενέργειά σου πεσμένη, από την άλλη φοβάσαι ότι αν φας θα βαρύνεις και δεν θα μπορέσεις να συνεχίσεις τη δουλειά σου. Τι κάνεις; Σου προτείνω τροφές νόστιμες, χορταστικές και με λίγες θερμίδες που θα σε κρατήσουν ενώ δεν θα σε βαρύνουν καθόλου! Δες τη λίστα μου.

Πράσινα φυλλώδη λαχανικά 

Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως είναι το σπανάκι, το μαρούλι, το κέιλ κ.ά είναι χαμηλά σε θερμίδες και πλούσια σε βιταμίνες. Σε χορταίνουν χωρίς να σε παχαίνουν και χωρίς να σε βαραίνουν! Απόλαυσέ τα σε σαλάτα ή σε σμούθι.
Δες εδώ ποια είναι τα μυστικά για να μην είναι παχυντικά τα σμούθις. 

Αβοκάντο

Σε σχέση με άλλα φρούτα (γιατί περί φρούτου πρόκειται!) τα αβοκάντο περιέχουν περισσότερες πρωτεΐνες και υγιή λιπαρά, ενώ είναι πλούσια σε βιταμίνη Κ και φολικό οξύ. Βοηθούν τη λειτουργία της μνήμης και τη συγκέντρωση. 

Μπρόκολο

Αγαπημένο… παιδί της υγιεινής κουζίνας το μπρόκολο περιέχει βιταμίνη Κ και χολίνη που τα… λατρεύει ο εγκέφαλός μας. Επίσης περιέχει αρκετή βιταμίνη C που τονώνει τη λειτουργία των νεύρων συμπεριλαμβανομένης της μνήμης και φτιάχνει τη διάθεση.  

Πράσινο τσάι

Το πράσινο είναι το χρώμα της ενέργειας. Εκτός από τα λαχανικά και το πράσινο τσάι μπορεί να σε τονώσει χωρίς να σε βαρύνει, ενώ είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά που προστατεύουν τον εγκέφαλο και τον διατηρούν υγιή. Περιέχει ελάχιστη καφεΐνη, κάτι που τον κάνει ιδανικό για τις μεσημεριανές και απογευματινές ώρες.

Αμύγδαλα

Όλοι οι ωμοί ξηροί καρποί είναι εξαιρετικά υγιεινό σνακ ωστόσο τα αμύγδαλα υπερέχουν και σε κάτι ακόμα… Είναι πλούσια σε χαλκό, που είναι απαραίτητος για την υγιή λειτουργία του εγκεφάλου.

Σολομός

Πλούσιος ο σολομός σε ω-3 λιπαρά οξέα που υποστηρίζουν τη λειτουργία του εγκεφάλου και είναι εξαιρετικά για αύξηση της αποδοτικότητας. 

Νιφάδες βρώμης ολικής άλεσης

Πλούσιες σε καλής ποιότητας υδατάνθρακες και φυτικές ίνες, οι νιφάδες βρώμης, μας βοηθούν να χορτάσουμε εύκολα και απομακρύνουν το συναίσθημα της πείνας για πολλές ώρες. Επίσης περιέχουν βιταμίνη Β.

Πίτουρο 

Πλούσιο σε φυτικές ίνες, βιταμίνη Ε και μαγνήσιο βοηθά την καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος και του εγκεφάλου. Πρόσθεσέ το στα δημητριακά πρωινού, στο σμούθι ή στο φαγητό σου.

Όλων των ειδών τα μούρα

Φράουλες, μούρα κόκκινα και μαύρα, μύρτιλλα, ράσμπερις εκτός από νόστιμα είναι και εξαιρετικά για να αυξήσουμε την ενέργειά μας. Προσφέρουν τόση ζάχαρη όση χρειάζεται ο εγκέφαλός μας, σε συνδυασμό με φυτικές ίνες, πολλά αντιοξειδωτικά και βιταμίνες.

Κολοκυθόσποροι

Τραγανοί και νόστιμοι οι κολοκυθόσποροι θα σου προσφέρουν ενέργεια χωρίς να σε βαρύνουν. Περιέχουν μαγνήσιο που βοηθά την καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος, βοηθώντας σε να συγκεντρωθείς πιο εύκολα για να επιτύχεις τους στόχους σου. 

Νερό με λεμόνι

Πολλοί το πίνουν για πρωινό, ωστόσο το νερό με λεμόνι είναι ένα ρόφημα που μπορείς να το απολαύσεις όλες τις ώρες της ημέρας. Το λεμόνι προσθέτει ηλεκτρολύτες στο νερό, ώστε όχι απλώς να ενυδατώνεσαι αλλά και να τονώνεσαι!

Αυγά

Η πιο οικονομική και καλής ποιότητας πρωτεΐνη είναι τα αυγά. Η χολίνη που περιέχουν τονώνει τις εγκεφαλικές λειτουργίες και τη μνήμη. Επίσης περιέχουν σίδηρο, χαλκό και βιταμίνες επίσης εξαιρετικά για τον εγκέφαλο. 

Τυρί

Εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης, πλούσιο σε ασβέστιο, σίδηρο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β (και Β-12) το τυρί είναι μια εξαιρετική τροφή για να τονώσεις την αποδοτικότητά σου. Επίσης περιέχει ω-6 που βοηθούν στην απελευθέρωση ενέργειας από τα λιποκύτταρα, αυξάνουν τον μεταβολισμό και τις αντοχές μας στην άσκηση. Προσοχή στις θερμίδες ωστόσο, 25-30 γραμμάρια είναι αρκετά.

Έξτρα παρθένο ελαιόλαδο

Το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο βοηθά στα πάντα… από το να μειώσει τον κίνδυνο για καρδιακές ασθένειες μέχρι να προστατέψει από το Αλτσχάιμερ. Και όλα αυτά χάρη στις πολυφαινόλες που περιέχει. Μία κουταλιά της σούπας ωμό στη σαλάτα σου καθημερινά είναι απαραίτητο!

Τι να αποφεύγεις!

Κλέφτες της ενέργειάς μας είναι:

  • Τα ζαχαρούχα ποτά και οι χυμοί
  • Τα τσιπς και τα άλλα αλμυρά σνακ
  • Τα έτοιμα γλυκά π.χ. μπισκότα, κέικ, πάστες κ.ά.
  • Τα κατεψυγμένα έτοιμα γεύματα 
Tags

Μπορεί να σας αρέσουν

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *