Type to search

Διατροφή & Δίαιτα

Χάσε βάρος υιοθετώντας αυτές τις βραδινές συνήθειες

Share

Οι πιο κάτω βραδινές συνήθειες θα σε βοηθήσουν όχι μόνο να χάσεις πιο εύκολα βάρος αλλά και να ωφελήσεις την υγεία σου.

Μπορεί να τρέφεσαι υγιεινά, να γυμνάζεσαι τακτικά, να κοιμάσαι αρκετά και όμως να μην μπορείς να ξεφορτωθείς αυτά τα λίγα παραπανίσια κιλάκια. Ή μπορεί να προσπαθείς πολύ για να κρατήσεις σταθερό το βάρος σου και να νιώθεις ότι συνεχώς στερείσαι πράγματα. Αν αναρωτιέσαι γιατί να σου συμβαίνει αυτό, σου έχω μία απάντηση που ίσως δεν σου έχει περάσει καθόλου από το μυαλό… Οι νυχτερινές ώρες είναι κρίσιμες για την σιλουέτα σου! Υπάρχουν, βλέπεις, κάποιες συνηθισμένες βραδινές συνήθειες που επιβραδύνουν τον μεταβολισμό και επιβαρύνουν τον οργανισμό.

8 Βραδινές συνήθειες που μπορούν να σε βοηθήσουν να χάσεις βάρος

Η Erin Palinski-Wade, RD, CDE, συγγραφέας του βιβλίου Belly Fat Diet for Dummies μας υποδεικνύει ποιες είναι οι βραδινές συνήθειες που αν τις υιοθετήσουμε μπορούμε να χάσουμε βάρος εύκολα (ή τουλάχιστον πιο εύκολα).

Καλύτερα να τρως δείπνο παρά να τσιμπολογάς

Για τους περισσότερους οι νυχτερινές θερμίδες προέρχονται από ένα συνεχές τσιμπολόγημα και όχι από το βραδινό γεύμα: λίγα πατατάκια, λίγο τυράκι, ένα μπισκοτάκι, μερικοί αλμυροί ξηροί καρποί και πάει λέγοντας. Μπορεί ένα μικρό σνακ μετά τη δουλειά να είναι καλό, να το νιώθεις σαν κάποιο είδος επιβράβευσης μιας κουραστικής μέρας, δυστυχώς όμως οι περισσότεροι σπάνια σταματάμε σε αυτό. Η μείωση κατανάλωσης σνακ ιδιαίτερα τις απογευματινές ώρες αποτελεί μια πολύ σημαντική στρατηγική στη μάχη μας κατά των περιττών κιλών (Journal of Nutrition). Αντί γι’ αυτό καλύτερα να τρως ένα ελαφρύ δείπνο. Με αυτόν τον τρόπο εξισορροπείς τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και περιορίζεις την έκκριση ινσουλίνης κάτι που μπορεί να σε βοηθήσει να κάψεις λίπος. Επιπλέον, οι μεγάλες διακυμάνσεις της ινσουλίνης εντείνουν το αίσθημα της πείνας και συνεπώς οδηγούν σε υπερκατανάλωση φαγητού.

Προτίμησε να τρως το τελευταίο γεύμα τις ημέρας όσο το δυνατόν νωρίτερα

Οι ενήλικες που δειπνίζουν το αργότερο μέχρι τις 6 μ.μ. καίνε περισσότερο λίπος σε σχέση με αυτούς που τρώνε το βραδινό τους αργότερα. Για όλα φταίει η… ινσουλίνη! Η ινσουλίνη είναι μία ορμόνη που έχει ως έργο να καθαρίζει το αίμα από την υπερβολική γλυκόζη και να την στέλνει στα κύτταρα με στόχο να την κάψουν για να παράξουν ενέργεια. Όμως, όταν τα επίπεδα γλυκαιμίας είναι πολύ αυξημένα, τότε ένα μέρος αυτής της ενέργειας δεν χρησιμοποιείται, μετατρέπεται σε λίπος και αποθηκεύεται στον λιπώδη ιστό. Το πρόβλημα είναι ακόμα χειρότερο όταν η ινσουλίνη αυξάνεται το βράδυ μετά το δείπνο, γιατί πέρα από λιπαρά οξέα και τριγλυκερίδια, παράγει και “κακή” χοληστερόλη, η οποία εκκρίνεται σε μεγαλύτερο βαθμό τις βραδινές ώρες. Αν ο μηχανισμός αυτός επαναλαμβάνεται συνέχεια με σταθερή διαταραχή της γλυκαιμίας και υπερπαραγωγή ινσουλίνης, η συσσώρευση λίπους συνεχίζεται και μπορεί να προκαλέσει τη λεγόμενη αντίσταση στην ινσουλίνη (προ-διαβητική κατάσταση). Εάν το 6 μ.μ. σου φαίνεται αδύνατο προσπάθησε τουλάχιστον να τρως το τελευταίο σου γεύμα 2-3 ώρες πριν να πέσεις για ύπνο.

Να δειπνείς σαν ζητιάνος

Όπως λέει και η παροιμία «Το πρωί τρώγε σαν βασιλιάς, το μεσημέρι σαν πρίγκιπας και το βράδι σαν ζητιάνος». Ο μεταβολισμός μας λειτουργεί πολύ πιο γρήγορα και καίμε περισσότερες θερμίδες τις πρωινές ώρες σε σχέση με τις απογευματινές. Με άλλα λόγια θα κάψουμε πολύ πιο εύκολα τις θερμίδες από ένα «γενναίο» πρωινό παρά από ένα μεγάλο δείπνο.
Συμβουλή: Εάν δεν μπορείς να στερηθείς το βραδινό τουλάχιστον γέμισε το πιάτο σου με λαχανικά και σαλάτες.

Κάθησε στο τραπέζι και απέφυγε τις οθόνες

Η ώρα του φαγητού είναι ιερή, μας έλεγαν όταν ήμασταν παιδιά. Όταν τρώμε ενώ ταυτόχρονα κάνουμε κάτι άλλο (βλέπουμε τηλεόραση, παίζουμε στο τάμπλετ, διαβάζουμε ειδήσεις στον υπολογιστή κ.ά.) δεν συνειδητοποιούμε την ποσότητα που καταναλώνουμε με αποτέλεσμα να τρώμε περισσότερο.

Προγραμμάτισε το πρωινό σου από το προηγούμενο βράδυ

Οι πρωτεΐνες τροφές είναι ιδανικές για το πρωινό. Εάν λοιπόν σε ενδιαφέρει να χάσεις ή να διατηρήσεις σταθερό το βάρος σου καλό είναι να έχεις προγραμματίσει από το προηγούμενο βράδυ πώς θα προγευματίσεις. Τα αβγά (όχι τηγανητά), το γιαούρτι, το τυρί τύπου κότατζ συνοδευμένα με λαχανικά ή φρούτα αποτελούν εξαιρετικές προτάσεις για πρωινό που μπορούν να σε κρατήσουν χορτάτη ως το μεσημέρι.

Υιοθέτησε μια σταθερή ώρα ύπνου

Ο ύπνος και το βάρος συνδέονται σύμφωνα με τους ειδικούς. Συγκεκριμένα όσο λιγότερο κοιμόμαστε τόσο περισσότερο αντιμετωπίζουμε προβλήματα με επιπλέον βάρος. Οι ενήλικες που κοιμούνται 7-9 ώρες καθημερινά ζυγίζουν λιγότερο σε σχέση με αυτούς που κοιμούνται 6 ώρες ή λιγότερο. Η έλλειψη ύπνου μειώνει την παραγωγή των ορμονών που είναι υπεύθυνες για την αίσθηση πληρότητας μετά το γεύμα, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε υπερφαγία.

«Αποσυνδέσου» από το Ίντερνετ και τα κοινωνικά δίκτυα

Μπορεί να βρίσκεις τις νυχτερινές ώρες ιδανικές για να κάνεις chat με τους φίλους σου στα κοινωνικά δίκτυα καλό όμως είναι να το αποφεύγεις, ειδικά εάν θέλεις να χάσεις βάρος. Τα κοινωνικά δίκτυα επιδρούν αρνητικά σε όσους έχουν επιπλέον κιλά αφού προβάλλονται συνεχώς ωραιοποιημένες φωτογραφίες γυναικών κάνοντας τη σύγκριση αναπόφευκτη. Το αποτέλεσμα είναι να επιδεινώνονται τα αρνητικά τους συναισθήματα. Εάν νιώθεις ότι δεν μπορείς να διαχειριστείς την έκθεσή σου στα κοινωνικά δίκτυα ή ότι σε πλημμυρίζουν άσχημες σκέψεις, απέφυγε τα ή τουλάχιστον περιόρισέ τα. Και φυσικά σταμάτα να ακολουθείς λογαριασμούς ανθρώπων που σε κάνουν να νιώθεις άσχημα για το σώμα σου.

Κάνε γιόγκα, διαλογισμό και γενικά… χαλάρωσε

Το άγχος ευθύνεται για την έκλυση ορμονών οι οποίες όχι απλώς μας δυσκολεύουν να χάσουμε βάρος αλλά και μας κάνουν να επιθυμούμε ανθυγιεινά φαγητά. Γι’ αυτό και είναι πολύ σημαντικό να μάθουμε να διαχειριζόμαστε το άγχος μας. Γιόγκα και διαλογισμός είναι εξαιρετικές επιλογές για να αποβάλλουμε το στρες της ημέρας. Μπορούμε επίσης να χαλαρώσουμε ακούγοντας μουσική, κάνοντας ένα ζεστό μπάνιο ή παρακολουθώντας μια ταινία.
Δες εδώ ποιες συνήθειες θα σε βοηθήσουν να επιτύχεις μόνιμο αδυνάτισμα.

 

 

 

Tags

Μπορεί να σας αρέσουν

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *