Type to search

Διατροφή & Δίαιτα

Αυτή είναι η λίστα των υπερτροφών σύμφωνα με τους ειδικούς

Share

Σε πρόσφατη έρευνα οι ειδικοί πρόβλεψαν ποιες είναι κατά τη γνώμη τους οι υπερτροφές για το 2018 και 2019. Στην κορυφή της λίστας υπάρχει και κάτι ελληνικό!

Περισσότεροι από 1000 εγγεγραμμένοι διαιτολόγοι πήραν μέρος στην έρευνα για το ποιες προβλέπουν να είναι οι σούπερ τροφές για το 2018 και 2019. Όταν τα αποτελέσματα ανακοινώθηκαν υπήρχαν μερικές εκπλήξεις, τόσο για την πτώση μιας πολύ δημοφιλούς μέχρι σήμερα υπερτροφής, όσο και για το ποια τροφή φιγουράρισε στην πρώτη θέση και μάλιστα είναι ελληνικής προέλευσης!

Οι μεγάλες εκπλήξεις

Σύμφωνα λοιπόν με τους διαιτολόγους το πολύ γνωστό kale (είδος λαχανίδας), που τα τελευταία χρόνια εθεωρείτο το Άγιο Δισκοπότηρο της διατροφής δεν μπήκε καν στη λίστα με τα 10 πρώτα, κάτι που πολλοί το θεώρησαν μεγάλη έκπληξη. Η άλλη μεγάλη ανατροπή ήταν η κατηγορία τροφίμων που κατέκτησε την πρώτη θέση. Πρόκειται για τα λεγόμενα τρόφιμα ζύμωσης, στα οποία δεσπόζουν το κεφίρ και το ελληνικό γιαούρτι. Στην ίδια κατηγορία ανήκουν και τα πιο άγνωστα για εμάς: kombucha (είδος ζυμωμένου τσαγιού), sauerkraut (ξινολάχανο), τέμπε (tempeh, ζυμωμένο προϊόν σόγιας), κιμτσί (kimchi, κορεάτικο τουρσί λαχανικών) και miso (πάστα ζυμωμένης σόγιας παραδοσιακή στην Ιαπωνική και Κινέζικη κουζίνα).

Ποια είναι η τοπ 10άδα των υπερτροφών

Οι ειδικοί σκέφτηκαν, ψήφισαν και κατέληξαν ότι αυτές είναι οι υπερτροφές που αποτελούν πολύτιμο βοηθό για την υγεία μας.

  1. Τρόφιμα ζύμωσης, γιαούρτι ελληνικού τύπου και κεφίρ.
  2. Αβοκάντο.
  3. Σπόροι
  4. Δημητριακά ολικής άλεσης
  5. Εξωτικά φρούτα όπως τα ακάι και τα χρυσά μούρα (golden berries)
  6. Μύρτιλα (Blueberries)
  7. Παντζάρια
  8. Ξηροί καρποί
  9. Προϊόντα καρύδας
  10. Φυτικά γάλατα τύπου γάλα σόγιας, αμυγδάλου, καρύδας, βρώμης κ.ά.

Η σημασία των τροφίμων ζύμωσης για την υγεία μας

Δεν είναι τυχαία η επιλογή των διαιτολόγων που ψήφισαν στην πρώτη θέση τα τρόφιμα ζύμωσης, αφού όλες οι έρευνες συναινούν ότι η συγκεκριμένη ομάδα τροφίμων βελτιώνει την εντερική χλωρίδα με το να την «εφοδιάζει» με ωφέλιμα βακτήρια. Η τακτική τους κατανάλωση συμβάλλει στη βελτίωση του εντερικού μικροβιώματος, στην ισχυροποίηση του ανοσοποιητικού συστήματος καθώς και σε μειωμένο κίνδυνο προσβολής από ασθένειες όπως άνοια, λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος και διαβήτη. Φυσικά τόσο το γιαούρτι όσο και το κεφίρ πρέπει να είναι φυσικά και χωρίς προσθήκη ζάχαρης, σταθεροποιητών, αρωμάτων, ζελατίνης, συντηρητικών και φτιαγμένα από γάλα και όχι σκόνη γάλακτος. «Ζωντανό» είναι το γιαούρτι που παρασκευάζεται με την προσθήκη καλλιέργειας γιαουρτιού, που περιέχει υψηλό αριθμό γαλακτικών βακτηρίων.

Γιατί το αβοκάντο βρίσκεται στη λίστα;

Αν σε εκπλήσσει που το αβοκάντο βρίσκεται στη δεύτερη θέση στη λίστα των υπερτροφών θα πρέπει να σου πω ότι σύμφωνα με τις έρευνες η κατανάλωσή του προστατεύει την καρδιά και βελτιώνει τα επίπεδα χοληστερίνης, ενώ επίσης περιέχει υψηλές ποσότητες φυτικών ινών, πρωτεϊνών και καλών λιπαρών.

Tags:

Μπορεί να σας αρέσουν

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *