Type to search

Διατροφή & Δίαιτα Υγεία

Εύκολοι τρόποι αποτοξίνωσης που θα σου αρέσουν

Share

Η άνοιξη είναι εποχή αναζωογόνησης και αλλαγής. Απαλλαγμένοι από τις χαμηλές θερμοκρασίες και τις σκοτεινές σύντομες μέρες αναζητούμε τρόπους να ξεφορτωθούμε τον χειμώνα και από το σώμα μας. Τι καλύτερο από μια αποτοξίνωση;

Αν η λέξη «αποτοξίνωση» σου φέρνει στο μυαλό διουρητικά, εξαντλητικές δίαιτες, περίεργα ροφήματα, ξενόφερτα βότανα, ειδικά συμπληρώματα διατροφής είσαι μάλλον θύμα της παρερμηνευμένης έννοιας της. Ο όρος τοξίνη στις περισσότερες δίαιτες αποτοξίνωσης μπορεί να σημαίνει πολλά και διαφορετικά πράγματα: διάφορα χημικά και βαρέα μέταλλα, ρύποι και επεξεργασμένα τρόφιμα, και φυσικά όλα με αρνητική χροιά. Ωστόσο δεν υπάρχουν επιβεβαιωμένες έρευνες που να υποστηρίζουν ότι οι δίαιτες αποτοξίνωσης πραγματικά απομακρύνουν αυτές τις τοξίνες από τον οργανισμό, όπως ισχυρίζονται. Από την άλλη μεριά το ίδιο το σώμα έχει το δικό του τρόπο να αποβάλλει τις τοξίνες μέσω των νεφρών, του συκωτιού, του πεπτικού συστήματος, των πνευμόνων και του δέρματος. Όταν αυτά τα όργανα είναι υγιή και λειτουργούν σωστά δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Δες τι μπορείς να κάνεις ώστε να βοηθήσεις το ίδιο σου το αποτοξινωτικό σύστημα να λειτουργεί όσο το δυνατόν καλύτερα.

1. Περιόρισε ή καλύτερα κόψε εντελώς το αλκοόλ.

Περισσότερο από το 90% του αλκοόλ μεταβολίζεται στο συκώτι. Ενώ λοιπόν σύμφωνα με τις έρευνες η περιορισμένη κατανάλωση ειδικά του κόκκινου κρασιού μπορεί να είναι και ευεργετική για την υγεία, ωστόσο η υπερβολική μπορεί (ανάμεσα στα άλλα) να βλάψει το συκώτι, το κυρίως αποτοξινωτικό όργανο του σώματος.

2. Ο ύπνος είναι σημαντικός.

Ο καλός και ποιοτικός ύπνος κάθε βράδυ συνεχόμενης διάρκειας 7-8 ωρών είναι σημαντικός γιατί υποστηρίζει την καλή λειτουργία του οργανισμού και τη φυσική αποτοξινωτική του ικανότητα. Ο ύπνος επιτρέπει στον εγκέφαλο να αναδιοργανωθεί, να επαναφορτιστεί και να αποβάλλει τα τοξικά υποπροϊόντα αποβλήτων που έχουν συσσωρευτεί κατά τη διάρκεια της μέρας. Χωρίς ύπνο οι τοξίνες συσσωρεύονται και επηρεάζουν δυσμενώς την υγεία.

3. Να πίνεις άφθονο νερό.

Μην περιμένεις πότε θα διψάσεις για να πιεις νερό. Το νερό κάνει πολύ περισσότερα από το να καταπραΰνει τη δίψα μας. Ρυθμίζει την θερμοκρασία του σώματος, βοηθά την πέψη και την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών και αποτοξινώνει το σώμα απομακρύνοντας τοξίνες και απόβλητα. Τα κύτταρα του σώματος πρέπει συνεχώς να επιδιορθώνονται προκειμένου να λειτουργούν σωστά και να διασπούν τα θρεπτικά στοιχεία που ο οργανισμός τα χρησιμοποιεί σαν ενέργεια. Ωστόσο αυτές οι διεργασίες παράγουν απόβλητα (ουρία, διοξείδιο του άνθρακα) τα οποία είναι ιδιαίτερα βλαβερά εάν συσσωρεύονται και δεν απομακρύνονται από το αίμα. Το νερό βοηθά την μεταφορά και αποβολή αυτών των αποβλήτων μέσω της διούρησης, της αναπνοής και του ιδρώτα.

4. Μείωσε την κατανάλωση ζάχαρης και επεξεργασμένων τροφίμων.

Ζάχαρη και επεξεργασμένα τρόφιμα αποτελούν τα μεγαλύτερα προβλήματα του σύγχρονου τρόπου διατροφής. Είναι υπεύθυνα για παχυσαρκία και πολλές χρόνιες ασθένειες όπως καρδιαγγειακά νοσήματα, καρκίνο και διαβήτη. Αυτές οι ασθένειες εμποδίζουν την ικανότητα του σώματος να απομακρύνει τις τοξίνες καθώς βλάπτουν βασικά αποτοξινωτικά όργανα όπως το συκώτι (προξενούν λιπαρό συκώτι) και τα νεφρά.

5. Προτίμησε τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικά.

Τα αντιοξειδωτικά (βιταμίνες Α, Ε, C, σελήνιο, λυκοπένιο, λουτεΐνη και ζεαξανθίνη) προστατεύουν τα κύτταρα του οργανισμού από τη δράση των ελεύθερων ριζών, οι οποίες προκαλούν το λεγόμενο οξειδωτικό στρες. Το αλκοόλ, το κάπνισμα, η κακή διατροφή και η έκθεσή μας σε ρυπογόνους παράγοντες όπως π.χ. η ηλιακή ακτινοβολία και η μολυσμένη ατμόσφαιρα συμβάλλουν στο σχηματισμό ελεύθερων ριζών, που ευθύνονται για ασθένειες όπως η άνοια, καρδιαγγειακά νοσήματα, ασθένειες του ήπατος, άσθμα και κάποιους τύπους καρκίνου. Μια διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά μπορεί να βοηθήσει το σώμα μας να καταπολεμήσει το οξειδωτικό στρες και τις ελεύθερες ρίζες. Φρέσκα λαχανικά και φρούτα ιδίως μύρτιλλα, μούρα βατόμουρα, φράουλες κ.ά. ωμοί ξηροί καρποί, κακάο, καφές και πράσινο τσάι περιέχουν μεγάλες ποσότητες αντιοξειδωτικών.

6. Τα πρεβιοτικά είναι απαραίτητα.

Η υγεία του πεπτικού συστήματος είναι πολύ σημαντική για να λειτουργεί σωστά το αποτοξινωτικό σύστημα του οργανισμού. Τα κύτταρα του πεπτικού συστήματος φροντίζουν για την προστασία όλου του οργανισμού συμβάλλοντας στη απομάκρυνση τον βλαβερών τοξινών όπως τα χημικά. Η ισορροπία καλών και κακών βακτηρίων μπορεί να διαταραχθεί με τη χρήση αντιβιοτικών, κακής στοματικής υγιεινής και κακής διατροφής. Με τα πρεβιοτικά τα οποία υπάρχουν σε τρόφιμα όπως οι ντομάτες, οι αγκινάρες, οι μπανάνες, τα σπαράγγια, τα κρεμμύδια, το σκόρδο και οι νιφάδες βρώμης τρέφουμε τα καλά βακτήρια του εντερικού μας συστήματος ώστε να έχουμε υγιές πεπτικό σύστημα και κατά συνέπεια καλύτερη αποτοξίνωση του οργανισμού.

7. Μείωσε την πρόσληψη αλατιού.

Για κάποιους ανθρώπους αποτοξίνωση σημαίνει αποβολή της περίσσειας υγρών του σώματος. Η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας αλατιού οδηγεί σε κατακράτηση υγρών ιδιαίτερα εάν κάποιος πάσχει ήδη από κάποια ασθένεια στα νεφρά ή το συκώτι, ή εάν δεν πίνει αρκετό νερό. Η μείωση της πρόσληψης αλατιού και η αύξηση της κατανάλωσης νερού είναι ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης της παρακράτησης υγρών αφού αυξάνεται η διούρηση και έτσι αποβάλλονται τοξίνες και απόβλητα. Σε αυτό επίσης συμβάλλει και η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε κάλιο όπως μπανάνες, κολοκύθα, πατάτες, σπανάκι.

8. Να είσαι δραστήρια.

Είναι πολλά τα οφέλη της καθημερινής άσκησης: μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής, μειωμένος κίνδυνος νόσησης από ασθένειες όπως διαβήτης, καρδιαγγειακά νοσήματα, υψηλή πίεση και κάποιους τύπους καρκίνου. Εκτός όμως από αυτά η άσκηση έχει αντιφλεγμονώδη δράση βοηθώντας έτσι το αποτοξινωτικό σύστημα του οργανισμού να λειτουργήσει καλύτερα. Οι ειδικοί συνιστούν 150-300 λεπτά μέτριας δυσκολίας αεροβική άσκηση την εβδομάδα όπως το περπάτημα ή 75-150 λεπτά έντονης όπως το τρέξιμο.

9. Κάνε μερικές αλλαγές στον τρόπο ζωής σου.

  • Πρόσθεσε τροφές πλούσιες σε θείο όπως μπρόκολο, κρεμμύδια και σκόρδο. Βοηθούν την αποβολή από τον οργανισμό βαρέων μετάλλων όπως το κάδμιο.
  • Πάρε συμπλήρωμα χλωρέλας. Πρόκειται για ένα είδος πράσινου φυκιού που ανήκει στους παλαιότερους φυτικούς οργανισμούς του πλανήτη και είναι ιδανική για αποτοξίνωση από τα βαρέα μέταλλα.
  • Βάλε κόλιαντρο στο φαγητό και στις σαλάτες σου. Βοηθά στην αποβολή κάποιων τοξινών όπως κάποιους τύπους βαρέων μετάλλων και χημικών όπως φθαλάτες και εντομοκτόνα.
  • Κάνε λελογισμένη χρήση απορρυπαντικών ή προτίμησε πιο αθώους τρόπους καθαρισμού όπως πράσινο σαπούνι, μαγειρική σόδα και ξύδι.
Tags

Μπορεί να σας αρέσουν

Αφήστε ένα Σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *